شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
شوشان: معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وضعیت هوای شهر اهواز برای اولین بار در کشور با سیستم ماهواره ای ردیابی و پایش (نظارت ) می شود.
سعید متصدی در گفتگو با ایرنا افزود: هم اکنون سیستم ماهواره ای پایش هوا به دلیل مشخص شدن علت تنگی نفس مردم اهواز پس از بارندگی های اخیر در این شهر راه اندازی شده که این سیستم در حال پایش وضعیت هواست.

در فاصله یک ماه گذشته هزاران نفر از مردم اهواز در پی بارندگی شدید در این شهر با علایم تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه کردند که تیم تحقیقاتی در حال بررسی علت این حادثه است.

وی اظهار داشت: نتایج بررسی داده های این سیستم ماهواره ای یک تا دو هفته آینده اعلام می شود و اگر این سیستم بتواند علت ها را مشخص کند می توان استفاده از آن را به تمام کشور تعمیم داد.

متصدی یادآور شد : همچنین ایستگاه های اندازه گیری آلاینده های خاص و باران های اسیدی در شهر اهواز به منظور تشخیص آلاینده های ناشناخته در هوا راه اندازی شده اند.

پیش از این دستگاه های اندازه گیری آلاینده های مختلف هوا در اهواز وجود داشت .این دستگاه ها آلاینده های معمولی مانند ازون ، دی اکسید گوگرد و دیگر آلاینده ها را بررسی می کنند این در حالی است که کارشناسان براین باورند که آلاینده های خاص موجب بروز تنگی نفس در مردم اهواز شده است .

متصدی اظهار داشت: دستگاه های حساس و دارای قابلیت سنجش آلاینده های خاص از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به محض بروز مشکل تنگی نفس در مردم اهواز از تهران به اهواز ارسال شد و اکنون در اهواز نصب شده اند. این دستگاه ها هم اکنون در حال اندازه گیری پارامترهای خاص هستند که نتیجه این پایش به همراه نتیجه سنجش ماهواره ای یک تا دو هفته آینده اعلام می شود.

مردم اهواز از ابتدای آبان ماه تاکنون دو بار بعد از بارندگی دچار تنگی نفس شده اند که در مرحله اول وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که باران اسیدی موجب تنگی نفس مردم این شهر شده است.

در پی این بارندگی 12 هزار مراجعه به مراکز درمانی گزارش شد و در پی بازندگی دوم سه هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مورد گفت : احتمالا علت مسمومیت اهوازی ها وجود دو آلاینده ˈ ازونˈ و ˈ گوگرد ˈ است اما سیستم های پایش مقدار این آلاینده ها را در حد مجاز نشان می دهند بنابراین ممکن است یک آلاینده ناشناخته علت این مسمومیت ها باشد از این رو دستگاه های سنجش آلاینده های خاص به اهواز فرستاده شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار