شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
شوشان: ناظر گمرکات خوزستان گفت: ارزش صادرات خوزستان در سال جاری به دو میلیارد و 177 میلیون دلار رسید.
محمدرضا جعفری در آیین تودیع و معارفه مدیرکل گمرک خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هشت ماه سال جاری بیش از هشت میلیون تن کالا به ارزش دو میلیارد و 177 میلیون دلار از گمرکات خوزستان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 13 درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: در این مدت 279 میلیون دلار کالا از گمرک خرمشهر صادر شد که به لحاظ ارزشی 10 درصد از صادرات گمرگات استان خوزستان است.

ناظر گمرکات استان خوزستان در باره واردات کالا از گمرکات خوزستان گفت: واردات با توجه به محدویت های اخیر کاهش 25 درصدی از نظر وزن و 33 درصدی از لحاظ ارزش داشته است.

جعفری ارزش دلاری صادرات به کشور عراق از طریق گمرکات استان خوزستان و سایر گمرکات کشور را 604 میلیون و 200 هزار دلار عنوان کرد و افزود: صادرات به کشور عراق از طریق گمرکات خوزستان به وزن یک میلیون و 553 هزار تن و ارزش 426 میلیون و 289 هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان خوزستان افزود: در این مدت واردات کالا از طریق گمرک خرمشهر به وزن 211 هزار تن و به ارزش 12 هزار و 538 میلیارد ریال (معادل 505 میلیون دلار) بود که سهم ارزشی و سهم وزنی آن به ترتیب 10 و سه درصد کل واردات استان خوزستان است.

جعفری اظهار کرد: در این مدت 312 هزار مسافر از مرز دریایی و زمینی به خرمشهر وارد و 320 هزار مسافر خارج شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 83 درصد رشد نشان می دهد.

عارف باوی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل گمرک خرمشهر به عنوان مدیر کل جدید گمرک این شهرستان معرفی و از خدمات ˈ محمد رضا جعفری ˈ مدیر کل سابق این سازمان قدردانی شد.

جعفری به سمت ناظر گمرکات خوزستان منصوب شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار