شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰

شوشان : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنگره ملی شعر خلیج فارس شهرستان گفت:افتخار داریم که در آستانه روز ملی خلیج فارس بر روی آبهای نیلگون خلیج فارس هستیم و حضور ما در اینجا همبستگی و وفاق ملی ما را نشان داده است که از وجب به وجب خاک و دریای آن صیانت می کنیم.

مهدی صادقی :سید محمد حسینی در کنگره ملی شعر خلیج فارس شهرستان بندر هندیجان گفت:ما شاهد بودیم که استان خوزستان در دوران دفاع مقدس ایستادگی و از جان ومال وخاک و فرزندان این مرز و بوم دفاع کرد. اگر در هر موضوعی ما اختلاف نظر و سلیقه و گرایش های مختلف داشته باشیم در این گونه مسائل که مربوط به کل کشور می شود همه در کنار هم هستیم و در مقابل آنچه که دیگران می گویند و تحرکاتی دارند واکنش نشان داده و این همبستگی غیر قابل شکستن است.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در دومین کنگره ملی شعر خلیج فارس که در هندیجان برگزار شد تا کید کرد: در کشور ما شاعرانی وجود دارند که همه شعرهایشان را از خلیج فارس الهام گرفته اند. میزان فعالیت های شعری زیادی در استان برگزار شده است و در زمینه های مختلف تلاشهای خوبی شده و این نشانگر اهتمام و سرعت عمل و ادب دوستی خوزستانی هاست.

وی ادامه داد:خوزستان یکی از استان های استراتژیک و مهم کشور است که به واسطه دو مرز دریایی و زمینی همواره کانون دفاع از تمامیت ارضی کشور بوده است. سه فیلم سینمایی در استان خوزستان در حال تولید است و مراحل نهایی خود را طی می کند و این فیلم نامه ها درباره زندگی شهیدان و سردارانی که اسوه و الگوی همه ما هستند و همچون افتخار آفرینی ها از شهید بزرگوار سردار کوچک انقلاب همچون شهید بهنام محمدی – شهید رهبر که در بحث خبر رسانی پیشگام بود و با همکاری صدا و سیما این فیلم ساخته میشود و همین طور فیلم یوسف هور مربوط است به سردار شهید علی هاشمی این گام های اولیه است که دارد برداشته میشود با این استعدادی که در استان است با این خونگرمی و شور و حرارت و احساسات پاکی که دارند زمینه محیا است که گام های بلند تری را برداریم.

وزیر دولت دهم افزود: نام ویاد خلیج فارس در همه ی سفر نامه ها و اشعار شاعران پارسی برده شده و از دیر باز تاریخ کهن این آب راه مهم و استراتژیک مورد توجه بوده امروز هم دیدیم اشعار لطیف شاعران جوان که به شگفتی ها و زیبایی های خلیج فارس پرداخته اند که این سرزمین مورد توجه بوده و اهمیت پیدا کرده و بعد از اکتشاف نفت اینها باعث میشه توجه همگان خواهد شد.

حسینی ادامه داد:من از همه ی هنرمندان عزیز تقدیر و تشکر می کنم که آنها واقعاً یک اثر هنری ماندگار تولید می کنند که سالیان سال باقی می ماند و تاثیر گذاری دارد وآیندگان را تحت تاثیر قرار می دهد که جشنواره ای به این بزرگی برگزار شود و از سراسر کشور شاعران و هنرمندان جمع بشوند و یک اثر ماندگار خلق کنندتا به جهانیان ثابت بشود نام خلیج فارس یکی از نامهایی که تنها یادگار مانده ولی بیشتر نامها در طول تاریخ تغییر یا تحریف شده است ولی نام خلیج فارس هم چنان ماندگار و پا بر جا مانده است و این نام حداقل 220 سال در متون کهن آمده است و هیچ تردیدی در این مسئله نیست مثلا ابن بطوطه عبدالله مستوفی یاقوت حموی ،ناصر خسرو قبادیانی ،ابوریحان بیرونی ابن بلخی وجالب بیشتر کتابهای ،آنها به زبان عربی بوده است و نویسندگان عربی نام خلیج فارس یا بحر الفارس رادر کتابهای خود نوشته اند تمام نمادهای جهان خلیج فارس را قبول دارند و آنان را به این نام می خوانند فقط اتحادیه ی عرب است که از این کار تخطی می کند . اولین بار نام جعلی خلیج فارس توسط کارگزار انگلیسی در کویت و بحرین کلید خورد و تخم نفاق و تفرقه که انگلیسی ها پاشیدنددر تمام مراکز دنیا هم بروید این بحث ها وجود دارد واستعمار گران همه چیز را تحریف می کنند .

لازم به ذکراست دکترحسینی یکی از خوش اخلاقترین،خوش صحبترین و خوش برخوردترین وزرای دولت دهم جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم در دولت های آینده شاهد حضور وی در وزارت ارشاد باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار