شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
در خطبه های نماز جمعه های خوزستان چه گذشت؟/ دفاع آیت الله حیدری از استعفای نمایندگان خوزستان
نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نباید اجازه دهند با سیاسی‌بازی حق مردم خوزستان هم در بودجه سال 1393 و هم در انتقال آب کارون به استان‌های دیگر ضایع شود.
آیت‌الله حیدری: نمایندگان خوزستان اجازه ندهند با سیاسی‌بازی حق مردم ضایع شود

امام جمعه موقت اهواز گفت: نمایندگان استان خوزستان در مجلس نباید اجازه دهند با سیاسی‌بازی حق مردم خوزستان هم در بودجه سال 1393 و هم در انتقال آب کارون به استان‌های دیگر ضایع شود. آیت‌الله محسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اهواز در مصلای مهدیه این شهر اظهار کرد: از موضع به حق نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم.



وی افزود: اقدام نمایندگان در برابر بودجه سال 1393 استان موضعی قابل تقدیر بود که ما هم به نوبه خود و به نمایندگی از مردم شریف خوزستان از آن‌ها سپاسگزاری می‌کنیم. امام جمعه موقت اهواز در ادامه از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواست تا احقاق حق مردم خوزستان از مواضع خود کوتاه نیایند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نباید اجازه دهند با سیاسی‌بازی حق مردم خوزستان هم در بودجه سال 1393 و هم در انتقال آب کارون به استان‌های دیگر ضایع شود.

وی در ادامه به سالروز شهادت عزالدین قسام در سال 1314 شمسی اشاره کرد و گفت: این عالم و مجاهد با شهادت خود، اسوه‌ای برای دیگر مبارزان فلسطینی شد.

استاد حوزه علمیه اهواز در ادامه اظهار امیدواری کرد که هر چه زود‌تر خداوند متعال زمین را از غده سرطانی و موجود نجس و شوم یعنی رژیم صهیونیستی تطهیر کند. حیدری در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه اهواز سالروز ارتحال میرحامد حسین هندی را تسلیت گفت و اضافه کرد: ایشان یکی از علمای بزرگ شیعه هستند که یک کتاب 100 جلدی برای اثبات ولایت امیرالمومنین (ع) بر اساس آیات قرآن و روایات پیامبراعظم (ص) در کتاب‌های اهل سنت نگاشته‌اند.

وی با اشاره به آغاز هفته وقف خاطرنشان کرد: وقف یک سنت حسنه اسلامی و سیره پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است که باید بیش از این احیا شود. امام جمعه موقت اهواز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای علمیات کربلای 4 بیان کرد: این عملیات یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌هایی است که در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان سلام صورت گرفت و طی آن بخشی از خاک کشور جمهوری اسلامی ایران که به دست دشمن افتاده بود آزاد شد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با تبریک ولادت با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت عیسی (ع) به همه موحدان عالم افزود: آن حضرت در زمان ظهور منجی عالم بشریت از آسمان فرود می‌آیند و به حضرت مهدی موعود (عج) اقتدا می‌کنند که پس از آن همه مسیحیان جهان نیز مسلمان می‌شوند.

وی در ادامه به مذاکرات ژنو اشاره کرد و ادامه داد: در این مذاکرات آمریکایی‌ها ثابت کردند که هیچ اعتمادی به آن‌ها نیست. حیدری تاکید کرد: روند مذاکرات مهر تاییدی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی زد زیرا ایشان گفته بودند که اعتمادی به آمریکایی‌ها نیست و به این مذاکرات خوش بین نیستم.

این مسئول در ادامه به آغاز دهه بصیرت اشاره کرد و اظهار داشت: ملت ایران در سال 1388 در مقابل فتنه‌گران ایستادند و چشم فتنه را کور کردند لذا لازم است این مناسبت را گرامی بداریم. وی از همه مردم خوزستان به ویژه اهوازی‌ها دعوت کرد تا در برنامه‌های گرامی داشت حماسه 9 دی حضور یابند.

امام جمعه آبادان : اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای زیرساخت‌های آبادان

امام جمعه آبادان از اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار توسط وزیر نفت به‌منظور اجرای زیرساخت‌های آبادان خبر داد. حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: تحریم‌های جدید دولتمردان آمریکا علیه ایران نشان از زیر پا گذاشتن توافقات ژنو توسط آنهاست و ما نیز در مقابل این رفتارها سکوت نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های جدید علیه کشورمان عدم حسن‌نیت و خوی استکباری آنها را بر همگان آشکار ساخت تصریح کرد: آمریکا با این روند نشان داد که همچنان غیرقابل اعتماد است و قصد اهانت و بی‌ادبی به ملت ایران اسلامی را دارد.

امام جمعه آبادان خاطرنشان کرد: گروه مذاکره کننده ایران باید مراقب رفتارهای خصمانه آمریکا باشد زیرا دولتمردان آمریکا بعد از توافق ژنو، رفتار خصمانه‌تری نسبت به ملت ایران دارند. وی در ادامه با اشاره به مسائل شهری عنوان کرد: در نشست اخیر نمایندگان مردم آبادان با وزیر نفت، مساعدت برای اجرای گام دوم پالایشگاه آبادان داده شده است.

ابراهیمی‌پور همچنین عنوان کرد: وزیر نفت همچنین پرداخت 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای زیرساخت‌های آبادان را در برنامه‌های خود قرار داده که امید به تحقق هر چه زودتر آن داریم. امام جمعه آبادان اضافه کرد: با توجه به کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان، به‌کارگیری نیروهای بومی در اجرای این طرح زیست‌محیطی لازم است.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال ملکوتی آیت‌الله غلامحسین جمی امام جمعه و نماینده حضرت امام (ره) در آبادان گفت: آن مرحوم عارفی مجاهد بود که چون سنگر تسخیرناپذیر همه هشت سال را در مقابل دشمنان ایستاد و دلگرمی برای رزمندگان شد.


امام جمعه اندیمشک: موفقیت‌های ایران ناشی از بصیرت مردم است

امام جمعه اندیمشک موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران را ناشی از بصیرت مردم دانست. حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که ظهر امروز در مصلای اندیمشک برگزار شد اظهار کرد: موفقیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های مختلف به دست می‌آورد ناشی از بصیرت مردم است.

وی در ادامه به در پیش‌رو بودن دهه بصیرت اشاره کرد و گفت: داشتن بصیرت مهم‌ترین اصل برای شناسایی توطئه‌های دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه اندیمشک تاکید کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هوشیاری مردم بوده که در دوران‌های حساس و شرایط سخت مانع از آسیب زدن دشمن به دست آوردهای انقلاب شده است. خدامی در ادامه به تصویب قطعنامه پیشنهادی رییس جمهور ایران در سازمان ملل اشاره کرد و این را یک موفقیت بزرگ برای نظام اسلامی دانست.

وی تاکید کرد: تصویب طرح پیشنهادی دکتر روحانی در سازمان ملل متحد با موضوع جهان علیه خشونت و افراطی‌گری باعث نشان دادن چهره واقعی ایران و انقلاب اسلامی در جهان شده است. به گفته امام جمعه اندیمشک، در حالی که برخی کشورهای استکباری تمام تلاششان این است ایران را به عنوان کشوری خشونت طلب به دنیا معرفی کنند تصویب پیشنهاد رییس جمهور در سازمان ملل موفقیتی ارزشمند در عرصه بین‌المللی برای ما محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: تصویب این پیشنهاد آقای روحانی در سازمان ملل متحد باعث خشم و عصبانیت بیشتر رژیم صهیونیستی شد زیرا آن‌ها خود از خشونت‌طلبان جهان کنونی است. خدامی از دولت تدبیر و امید خواست تا برای رفع مشکلات کشور، مدیرانی که برای سطوح مختلف بر می‌گزیند دلسوز، پایبند به ارزش‌های اسلام و انقلاب، متعهد و پیرو خط امام و رهبری باشند.

خطیب جمعه اندیمشک متذکر شد: دولت یازدهم باید جهت رفع مشکلات و معضلات جامعه اسلامی اهتمام بیشتری داشته باشد.

امام جمعه موقت دزفول: تیم مذاکره‌کننده جایگاه ایران را حفظ کند

امام جمعه موقت دزفول گفت: آمریکا می‌داند همبستگی و مقاومت مردم منطقه از انقلاب پر شور ایران اسلامی نشأت گرفته به همین دلیل مذاکره‌کنندگان نیز باید جایگاه ایران را حفظ کند.
 حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان دزفول اظهار داشت: از دولت‌مردانی که با گروه 1+5 مذاکره کرده تشکر می‌کنیم و تلاش و کوشش این گروه را به عنوان خدمت به رفع مشکلات مردم ایران ارج می‌نهیم.

وی اضافه کرد: باید دقت کرد که با توجه به سوابق تاریخی و جنایت‌های آمریکا در حق ایران به این سادگی نمی‌توان به آنان اعتماد کرد. امام جمعه موقت دزفول همچنین عنوان کرد: آمریکا می‌داند همبستگی و مقاومت مردم منطقه از انقلاب پر شور ایران اسلامی نشأت گرفته به همین دلیل مذاکره‌کنندگان نیز باید جایگاه ایران را حفظ کنند.

خسروپناه تاکید کرد: مذاکرات همراه با نرمش قهرمانانه بوده اما مذاکره ذلیلانه مورد تایید نیست. وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه در خصوص معضل بی‌حجابی در سطح جامعه گفت: مردم، مسئولان و به ویژه خانواده‌ها باید متوجه حجاب و عفاف خود باشند و برای همیشه و همه جااین ارزش‌ها را حفظ کنند.

وی با تسلیت اربعین حسینی گفت: در مراسم‌های برگزار شده به این مناسبت حضوری فعال داشته باشیم و این فرهنگ غنی را به نسل‌های جوان، بیش از پیش آموزش دهیم.


امام جمعه ماهشهر:کربلا حادثه نیست، بلکه جریانی بزرگ است

امام جمعه ماهشهر گفت: کربلا حادثه نیست، بلکه جریانی بزرگ است. حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: مایه تأسف بسیار است که در یک شهر مذهبی همچون ماهشهر به بهانه روز معلولان، عده‌ای اطفال معصوم و معلولی که هیچ تکلیف شرعی نیز ندارند را دور هم جمع می‌کنند و یک مراسم بی‌محتوا به راه می‌اندازند.

وی ادامه داد: در این ایام عزاداری برگزاری چنین مراسم‌هایی که عبور از خط قرمزها در جامعه است، مایه تأسف بسیار بوده و به همین دلیل از اداره آموزش و پرورش و اداره بهزیستی شهرستان ماهشهر به شدت گلایه‌مندم.

خطیب جمعه ماهشهر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بنابر روایتی از شیخ طبرسی امروز مصادف با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) است که باید مجالسی در خور شأن این روز برگزار شود.

وی در ادامه میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) را نیز تبریک گفت و افزود: در آستانه سال جدید میلادی هستیم که این مناسبت را به همه مسیحیان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته و بلکه باشکوه‌تر از سال‌های گذشته مردم از جای جای جهان اسلام در حال عزیمت به کربلای معلی به صورت پیاده هستند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند گروه‌های سلفی اقدامات تروریستی را شکل می‌دهند، اما این ترفندها و توطئه‌ها هرگز سد راه عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) نمی‌شود.

خطیب جمعه ماهشهر با بیان اینکه کربلا یک حادثه نیست بلکه یک جریان بزرگ است، اظهار داشت: اربعین حسینی امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. غبیشاوی گفت: هنوز پس از گذشت 14 قرن این جریان همچنان تازه است و این موضوع باید برای جهانیان به خوبی تبیین شود.


امام جمعه امیدیه: مسکن مهر امیدیه به فراموشی سپرده شده است

امام جمعه امیدیه گفت: مسکن مهر این شهرستان توسط مسئولان به فراموشی سپرده شده و لازم است مسئولان امر این موضوع را هر چه سریع‌تر پیگیری کنند.
حجت‌الاسلام مهدی علیزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: اگر انقلاب ما امروز در جهان سربلند است و کشور ایران مقتدر، به‌خاطر حضور مردم ولایتمدار ما در صحنه است.

وی تصریح کرد: وقتی که رئیس جمهور منتخب مردم با اتکا به این حضور در صحنه و اقتدار مردم، مقتدرانه در عرصه‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل قطعنامه‌ای را علیه نظام استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل به تصویب اکثریت قاطع آرا می‌رساند نشان می‌دهد اقتدار کشور اسلامی ایران در جوامع بین‌الملل بیشتر از همیشه پابرجاست.

وی در ادامه در خصوص برخی مسائل شهرستان امیدیه اظهار نظر کرد: مشکل نخست امیدیه مسئله شهرک یاسر است که از ابتدای انقلاب تاکنون کوچکترین خدماتی به اهالی آنجا ارائه نشده و به‌واقع با نام آن را شهرک مظلوم نامیده‌اند.

علیزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه چند روزی‌ست که شهرداری امیدیه پا پیش گذاشته و نسبت به نظافت آن اقدام می‌کند اما نیروی انتظامی نیز باید به‌منظور برقراری امنیت مضاعف آن مکان، حضور یافته که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: اما نکته مهم آن است که مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی فکر اساسی برای این شهرک 5 هزار نفری کرده تا شکل خاصی بگیرد و مردم ولایتمدار و جنگزده دوران دفاع مقدس که در این محل زندگی می‌کنند روی آسایش و آرامش را بعداز سی و چند سال ببینند.

امام جمعه امیدیه همچنین عنوان کرد: مسئولان برای رفع مشکلات این شهرک باید همت کنند و با عزمی راسخ وارد میدان شوند. وی با بیان اینکه نکته دوم در خصوص مسکن مهر امیدیه است، ابراز داشت: مسکن مهر توسط دولت نهم و دهم بنا نهاده شده که افراد محروم و کم درآمد جامعه صاحب سرپناه و خانه‌ای شوند.

علیزاده تصریح کرد: اما با روی کار آمدن دولت جدید مسکن مهر امیدیه توسط مسئولان به فراموشی سپرده شده و هم‌اکنون ما شاهد آن هستیم که سایر دست اندرکاران مسکن مهر امیدیه همچون کارفرمایان و پیمانکاران آن به شکل لجام گسیخته‌ای سعی در چپاول و اخاذی مردم بی‌دفاعی دارند که به‌جای خانه‌ای که با 10 میلیون صاحب آن می‌شدند امروز به آنها گفته می‌شود 40 میلیون بدهید تا صاحب خانه‌ای که بیش از چهار سال است ثبت نام کرده و مبالغی نیز واریز برای تکمیل آن واریز کرده‌اید شوید. وی خطاب به مسئولان عنوان کرد: اگر افراد مبالغ هنگفتی را برای خرید مسکن داشتند که در بهترین نقطه شهر واحدهای لوکس خریداری می‌کردند.

خطیب نماز جمعه لالی: انتقاد از اختلافات موجود در شهر

خطیب نماز جمعه امروز شهرستان لالی با بیان مهمترین مسائل موجود در شهرستان به بررسی آن ها پرداخت . حجت الاسلام و المسلمین عباس جعفری به اختلافات موجود در بین برخی از اقوام شهرستان اشاره و اظهار داشت : مسائل و اختلافاتی که در بین برخی از طوایف و تیره ها رخ می دهد حقیقتا امری است که موجب رنجش جامعه می شود و خیلی پسندیده نیست چرا که عقل حکم می کند اگر کسی ( یک نفر یا چند نفر) اشتباهی را مرتکب شده است همان فرد باید به دست قانون تنبیه شود و به جزای اعمال خود برسند . اگر هر کسی بخواهد کلانتر شهر شود و برخورد کند با این مسائل بی قانونی است و در جهت برادری نبوده و به نوعی خیانت به ایل و تبار محسوب می شود .

وی در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اکرم صلوات الله علیه در خصوص پرهیز از اختلاف افکنی درخواست کرد که نگذارید شهر ما و قوم و قبیله ما را به گونه ای دیگر به شهرهای دیگر معرفی کنند زیرا کسی که اختلاف افکنی می کند سعادتمند نخواهد شد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار