شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
خوزستان در اربعین حسینی (ع) غرق در عزا و ماتم شده و حال و هوای کربلا به خود گرفته و از سوی مردم موحد و ولایتمدارش در مساجد و اماکن مذهبی شهرهای این استان آیین های عزاداری بر پا شده است.

به گزارش ایرنا مردم خداجو و عاشقان اهل بیت (ع) در شهرهای مختلف خوزستان با حضور در تکایا ،مساجد و اما کن مذهبی در اربعین خسینی به سوگواری پرداختند و یاد امام شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) و یاران با وفایش در واقعه خونین عاشورا گرامی داشتند.

اهالی روستاهای واقع در مسیر جاده اهواز به شوش از عصر سه شنبه در حالیکه بیرق های سبز و سیاه به نشانه عزاداری در دست داشتند به سمت بارگاه ملکوتی حضرت نبی دانیال (ع) با پای پیاده حرکت کردند.

شیفتگان اهل بیت (ع) به عشق امام حسین (ع) با پیمودن فرسنگ ها راه با پای پیاده خود را به بارگاه نبی دانیال رساندند و در طول مسیر نیز از سوی ایستگاههای صلواتی که به طور خودجوش از سوی اهالی روستاها برپا شده بود مورد پذیرایی قرار می گرفتند.

استقبال و حضور گسترده عاشقان امام حسین (ع) در این آیین های عزاداری به حدی است که در بعضی نقاط این مسیر برای لحظاتی ترافیکی از خودروها ایجاد و تردد به کندی صورت می گرفت.

در اهواز مرکز استان خوزستان آیین های عزاداری اربعین حسینی (ع) در تکایا و مساجد با حضور گسترده مرد موحد این شهرستان در حال برگزاری است.

به همین مناسبت یکشنبه شب نیز آیین های سوگواری در نقاط مختلف شهر اهواز برگزار شد و در آن هیات های مذهبی با سینه زنی و زنجیرزنی با چشمانی اشکبار و دل هایی غمبار به عزاداری در اربعین شهدای کربلا پرداختند.

در آبادان ،ماهشهر،خرمشهر،شادگان ،بندرامام و هندیجان در جنوب خوزستان محبان امام حسین (ع) با برپایی آیین های ویژه با نوحه خوانی و سینه زنی دراربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) عزاداری کردند.

در دزفول شیفتگان امام حسین (ع) با برگزاری آیین های ویژه و حرکت نمادین کاروان اسرا در این شهر مراتب ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشتند ضمن اینکه در دیگر شهرهای شمالی خوزستان اندیمشک ،شوشتر ،گتوند، مسجد سلیمان،ایذه نیز نظیر این آیین ها با حضور گسترده محبان امام حسین (ع) با شکوه خاصی برگزار و فضای این شهرها را کربلایی کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار