شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
شوشان: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس به صرفه نیست، هزینه انتقال هر متر مکعب آب ‌از دریا را 3 هزار تومان اعلام کرد.‌

سید احمدرضا دستغیب با برشمردن ظرفیت‌های فارس، ابراز داشت: گاهی بر روی یک جا متمرکز می‌شویم، به طور مثال از اینکه این استان به خلیج فارس وصل شود خوب است اما تمام حقیقت نیست و موضوع آن بزرگنمایی می‌شود.

به گزارش عصر خبر ، وی با بیان اینکه در صورت تحقق این امر بسیاری از منافع دیگر را از دست خواهیم داد، گفت: اگر این آب حاجتی می‌داد، مردم استان‌هایی مانند هرمزگان و خوزستان وضع معیشتی این‌چنینی نداشتند و از طرف دیگر نباید تمام تملک و دارایی‌های فارس در یک نقطه متمرکز شود.

دستغیب با بیان اینکه در مورد انتقال آب به فارس نیز بزرگنمایی می‌شود، تصریح کرد: آب صنعتی از دریا هر متر مکعب 3 هزار تومان در‌می‌آید، اما در خود استان حدود 500 تومان تمام می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه انتقال آب از استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد به مراتب باصرفه‌تر و راحت‌تر از دیگر مناطق است، خاطرنشان کرد: مجوز 185 میلیون متر مکعب آب را از خلیج فارس داریم اما برای شیرین کردن آن که بسیار گران تمام می‌شود، هیچ‌کس حاضر به سرمایه گذاری و انجام کار نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار