شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
از حماسه 9 دی تا هشدار نسبت به کاهش جمعیت
کاهش رشد جمعیت کشور در سال‌های اخیر که از پیامدهای اجرای برنامه‌های کنترل جمعیت است نگران‌کننده بوده است

آیت‌الله جزایری: برنامه‌های کنترل جمعیت کشور اصلاح شود

امام جمعه اهواز گفت: برنامه‌های کنترل جمعیت باید اصلاح شود زیرا این برنامه به هیچ‌وجه به صلاح کشور نیست. آیت‌الله سیدمحمد‌علی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز با ابراز ناخرسندی از کاهش موارد وقف به ویژه در استان خوزستان اظهار کرد: عموم مردم و البته افرادی که تمکن مالی دارند بخشی از اموال خود را برای رضای خدا وقف کنند تا ثواب آخرت و دنیا نصیبشان شود.


وی با اشاره به اهمیت این اقدام خداپسندانه و ارزشمند اضافه کرد: در این زمینه افراد غنی و بی‌نیاز الگو باشند تا در بین دیگر اقشار جامعه نیز این فرهنگ درونی و نهادینه شود.

امام جمعه اهواز به سالروز تشکیل نهضت سواد‌آموزی به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و از همه کسانی که نهضت سوادآموزی را یاری کردند تا بی‌سوادی از کشور ریشه‌کن شود تقدیر کرد.

وی در ادامه با اشاره به حماسه 9 دی تصریح کرد: فتنه‌گران با حماسه‌آفرینی ملت و بصیرت و آگاهی بخشی مقام معظم رهبری برای همیشه به زباله‌دان تاریخ پیوسته‌اند اما امروز نیز باید هوشیار و فهیم باشیم تا چنین افرادی اجازه تکرار دوباره فتنه گری را به خود ندهند.

موسوی جزایری با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت افزایش جمعیت کشور اضافه کرد: کاهش رشد جمعیت کشور در سال‌های اخیر که از پیامدهای اجرای برنامه‌های کنترل جمعیت است نگران‌کننده بوده است. وی ادامه داد: باید این روند اشتباه اصلاح شود زیرا این برنامه به هیچ‌وجه به صلاح کشور نیست.

امام جمعه اندیمشک: 9 دی ماه روز آگاهی و شعور ملت ایران است

امام جمعه اندیمشک با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی گفت:9 دی ماه روز بصیرت ، آگاهی و شعور ملت ایران است و در این روز تجمع بزرگ مردم اندیمشک در مصلای جمعه این شهر برگزار می شود.

حجت الاسلام نعمت اله خدامی در خطبه های نماز جمعه اندیمشک افزود:مردم با بصیرت ایران اسلامی در حماسه 9 دی نقشه های شوم دشمنان نظام اسلامی را خنثی کرده و این نتیجه شعور سیاسی ، دینی و اعتقاد راسخ مردم به ولایت است. وی در ادامه با بیان اینکه شور حسینی و ارادت مردم به امام حسین (ع) زمینه ساز استقرار حکومت عدل الهی در جهان می شود افزود:هیات های مذهبی و مردم خداجوی ایران اسلامی و شهرستان اندیمشک در ایام محرم و صفر ارادت و عشق خود را به اهل بیت (ع) را به خوبی به نمایش گذاشتند.

وی با تسلیت ایام سوگواری روزهای پایانی ماه صفر گفت:توسل به ائمه اطهار (ع) مهمترین راه سعادت دنیا و آخرت است.

امام جمعه اندیمشک در ادامه با گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی افزود:این تدبیر امام خمینی (ره) سبب توسعه و تعالی جامعه اسلامی گردید.

امام جمعه سوسنگرد: هدف جریان فتنه جدایی مردم از نظام بود

امام جمعه سوسنگرد گفت: فتنه‌گران تنها هدفشان جدا کردن مردم از مسئولان نظام بود. حجت‌الاسلام احمد ساری‌اصل با اشاره به حماسه یوم‌الله 9 دی اظهار کرد: حادثه 9 دی به تعبیر مقام معظم رهبری و علما برای براندازی انقلاب اسلامی توسط استکبار جهانی بود که ابزار این اقدام، متاسفانه افرادی بودند که در سال‌های گذشته مسئولیت‌هایی بر عهده داشته‌اند.

وی افزود: این افراد با فتنه‌گری سعی داشتند که احساسات مردم را علیه دولت تحریک کنند به همین دلیل بحث تقلب در انتخابات سال 88 را به راه انداختند.

امام جمعه سوسنگرد همچنین عنوان کرد: به دنبال این حرکت در روز دهم ماه محرم سال 88 که مردم مشغول عزاداری حسینی بودند از این فرصت سوءاستفاده کرده و قصد رسیدن به اهداف شوم و شیطانی‌شان را داشتند.

وی بیان کرد: فتنه‌گران اما غافل از این بودند که به تعبیر امام راحل و مقام معظم رهبری «ما هرچه داریم از عاشوراست» و حرکت‌های فتنه‌گرانه آنان در مقابل مردم همیشه بیدار و در صحنه کشورمان کاملا بی‌تاثیر است.

ساری‌اصل اضافه کرد: خوشبختانه مردم ولایتمدار ایران اسلامی در 9 دیماه همان سال حماسه‌ای عظیم را خلق کردند که نشان از اوج آگاهی و بینش و بصیرت آنها بود.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران همیشه حامی ولایت و امامت بوده و هستند گفت: فتنه‌گران تنها هدفشان جدا کردن مردم از مسئولان نظام بود که به جرات می‌توان گفت با بصیرت مردم و درایت فتنه‌شان در نطفه خفه شد و هیچ راهی به جایی نبرد.

امام جمعه سوسنگرد همچنین عنوان کرد: راهپیمایی مردم در 9 دی‌ماه 88 خودجوش بود و موجی از اتحاد و انسجام را در کشور به راه انداخت تا پیروان استکبار بدانند نمی‌توانند به برنامه‌هایی که از پیش تعیین کرده‌اند و هدفشان براندازی انقلاب اسلامی ا‌ست دست یابند.

وی ادامه داد: مردم با این تجمع همگانی و عظیم جواب دندان‌شکنی به مستکبران امریکایی و کشورهای غربی و سفارتخانه‌های برخی کشورها که ریشه و اساس ایجاد فتنه بودند، دادند.

امام جمعه بندر ماهشهر: بصیرت ملت ضامن تداوم انقلاب است

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: بصیرت ملت ضامن تداوم انقلاب اسلامی ایران است. حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان به حماسه تاریخی 9 دی اشاره کرد و اظهار داشت: 9 دی حماسه‌ای است که ملت ایران برای کور کردن چشم فتنه خلق کرد.

وی افزود: در این روز شاهد یک نمایش بصیرت به تمام معنا و میثاق امت با ولایت بودیم که تمام ترفند‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کرد.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، یادآور شد: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، دست اراده الهی در حماسه 9 دی به خوبی دیده شد و همه را کنار هم جمع کرد و همچون طوفانی توفنده بساط فتنه را برچید.

غبیشاوی با بیان اینکه بصیرت ملت ضامن تداوم نهضت اسلامی ایران است، تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز آنچه کشور را از تلاطم طوفان‌های پی در پی و ترفندها و توطئه‌های دشمنان نجات داده بصیرت ملت همیشه در صحنه بوده است.

وی اذعان داشت: این بصیرت مرهون روشنگری‌های امام راحل (ره) و همچنین منویات و ارشادات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب بوده است. خطیب جمعه ماهشهر با بیان اینکه دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمنان از از راهی که بتوانند وارد شده و تلاش می‌کنند شبهه ایجاد کرده و به انقلاب و اسلام ضربه بزنند.

غبیشاوی، با تأکید بر اینکه کلام مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است، گفت: گاهی اوقات برخی عوام قدرت تحلیل مسائل را ندارند که در اینجا به مراجعه به کلام رهبری که مسائل را خوب حلاجی کرده و اشراف کاملی بر تمام قضایا دارند فصل‌الخطاب است.

وی در ادامه به اقدامات خزنده برخی شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: برخی شبکه‌های ماهواره‌ای که به اسم اهل بیت با صرف هزینه‌های کلان از امریکا و انگلیس برنامه پخش می‌کنند و خود را دلسوز اهل بیت نشان می‌دهد، زهر خود را لابلای این برنامه‌ها تزریق می‌کنند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر تأکید کرد: انسان با بصیرت خود به خوبی تشخیص می‌دهد که حق کدام و باطل کدام است و فریب اینگونه برنامه‌های دقیق و طراحی شده دشمنان را نمی‌خورد.

غبیشاوی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ماهشهر به در پیش بودن سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) و حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) اشاره کرد و این مناسبت‌ها را تسلیت گفت و افزود: در روزهای پایانی ماه مصفرالمظفر باید عزاداری‌هایی در خور شأن این بزرگواران برگزار شود. وی همچنین به هفته وقف اشاره کرد و گفت: نقش و اهمیت وقف در دین مبین اسلام بر هیچکس پوشیده نیست. خطیب جمعه ماهشهر خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم همه مردم را به سبقت گرفتن در کارهای نیک و خیر تشویق می‌کند و بدون شک سنت حسنه وقف مهم‌ترین و ماندگارترین انفاق و کارهای نیک است.

غبیشاوی بیان داشت: وقف حقیقتی است که اگر به آن توجه دقیق شود و تبلیغ درست صورت گیرد تا در جامعه بسط و گسترش پیدا کند، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی در ادامه به فعالیت مجدد برخی شرکت‌های هرمی اشاره کرد و تصریح کرد: شرکت‌های هرمی هر از چند گاهی با شکل و لعابی جدید آغاز به فعالیت می‌کنند و برخی جوان‌های خام در دام اینگونه شرکت‌ها می‌افتند.

امام جمعه بندر ماهشهر ادامه داد: افرادی که به دام چنین شرکت‌هایی می‌افتند دار و ندار خود را از دست داده و زندگی آنها به باد فنا می‌رود. غبیشاوی تأکید کرد: انسان مؤمن باید در همه عرصه‌ها و موضوعات زیرک باشد و فریب ترفندها و دروغ‌های رنگین را نخورد.

امام جمعه دزفول: 9 دی ماه نشان‌دهنده روح دیانت بر قلب ملت ایران بود

امام جمعه دزفول گفت: 9 دی روح دیانت بر قلب‌های مردم مسلمان و مؤمن کشورمان را نشان داد. حجت‌الاسلام سیدمحمد علی قاضی دزفولی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان دزفول با اشاره به حماسه آفرینی 9 دی اظهار داشت: عوامل خارجی فتنه اصل نظام را نشان گرفته بودند و عوامل داخلی رهبری و ولایت را نشانه رفته بودند.

وی افزود: فتنه‌گران در گام بعدی‌شان به دنبال حمله مسلحانه به نظام بودند که 9 دی این توطئه را خنثی کرد و با اینکه دشمن اوج رذالت خود را علیه عاشورا و حضرت امام حسین(ع) نشان داد شکست و نابودی اش را به نظاره نشست.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه 9 دی روح دیانت بر قلب‌های مردم مسلمان و مؤمن را نشان داد اضافه کرد: در فتنه سال 1388 دشمن مردم را لب پرتگاه برد و آنها را به جان هم انداخت ولی ملت بزرگ ایران در 9 دی همان سال با بصیرت و دشمن شناسی و حضور به موقع‌شان، برگ زرینی در تاریخ ایستادگی مقابل دشمنان را رقم زدند.

وی با اشاره به تحرکات کنونی عوامل فتنه گفت: باید هوشیار باشیم که دشمن رنگ و لباسش را تعویض می‌کند و رنگ می‌بازند. قاضی دزفولی خاطرنشان کرد: باقی ماندگان فتنه هم اکنون می‌خواهند از رأفت دولت جمهوری اسلامی ایران سواستفاده کنند.

وی بیان کرد: اصل فتنه این بود که عده‌ای در مقابل قانون کشور ایستادند و خسارات جبران‌ناپذیری به کشور زدند و ظلمی که به مردم کردند فراموش‌ناشدنی است.

امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه عوامل فتنه قصدشان ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان نظام بود، اظهار کرد: بر مردم کشورمان فراز و نشیب‌های فراوانی گذشته که با بصیرت و شناخت و آگاهی آن را پشت سر گذاشته‌اند و امروز همچنان باید بر این فهم و درک بیفزاییم.

امام جمعه موقت خرمشهر : حضور کم‌نظیر مردم در مراسم اربعین حسینی

امام جمعه موقت خرمشهر گفت: امسال حضور مردم در مراسم اربعین حسینی در تاریخ جهان کم‌نظیر بود. حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمشهر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: برگزاری مراسم پرشور آیین اربعین حضرت اباعبدالله حسین(ع) این شهرستان بسیار پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شد و تعداد زائران عازم کربلا از مرز شلمچه فزون‌تر بود.

وی اضافه کرد: امسال حضور مردم در مراسم اربعین حسینی در تاریخ جهان کم‌نظیر بود و حدود 30 میلیون نفر در کربلا حاضر شدند. امام جمعه موقت خرمشهر با بیان اینکه همه مذاهب اسلامی و اقلیت های دینی از بیشتر کشورهای امریکا، استرالیا، آسیا و اقیانوسیه در مراسم اربعین شرکت کردند تصریح کرد: این حرکت‌های خودجوش مذهبی پاسخی به توطئه‌های دشمنان برای تفرقه افکنی بین مسلمانان و ملت ایران اسلامی است.

وی با اشاره به مسئله فتنه سال 88 عنوان کرد: پیشینه تاریخی ما نشان داده است در طول تاریخ اسلام جلوی فتنه را به خوبی و محکمی گرفته زیرا مهمترین اهداف این اقدامات نابودی اسلام بوده است.

عادل‌پور با اشاره به اینکه در راه اندازی فتنه 88 برخی به دنبال پست و مقام و جاه طلبی بودند خاطرنشان کرد: کسانی که به فتنه دامن زدند می‌خواستند مادی خواسته‌های خود را بر خواسته‌های مردم تحمیل کرده و کینه‌شان را نسبت به انقلاب نشان دهند.

وی بیان کرد: فتنه‌گران سال 88 برای رسیدن به قدرت با باطل دانستن انتخابات، نافرمانی و لشکرکشی خیابانی قصد تخریب نظام را داشتند ولی مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی تسلیم آنان نشدند.

امام جمعه موقت خرمشهر در پایان با تاکید بر اینکه به همه حامیان فتنه گران هشدار می‌دهیم که دست از پا خطا نکنند اظهار کرد: ملت و نظام ما هیچگاه در مقابل چنین عواملی شکست نخواهد خورد زیرا متحد و منسجم است.

امام جمعه لالی : حماسه 9 دی از روزهای به یاد ماندنی است

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدی امام جمعه شهرستان لالی در جمع مردم شهرستان لالی ضمن گرامی داشت سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت : این روز یکی از روزهای به یاد ماندنی در انقلاب و کشور است و اگر چه ، چند سالی است که از عمر آن می گذرد اما 9 دی یک انقلاب و نقطه عطفی در کشور ما بود و حماسه این روز که به نام روزبصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است مسئله مهمی است چرا که باعث ناامیدی دشمنان ما اعم از داخلی و خارجی شد ، کسانی که چشم طمع به انقلاب و مردم و این نظام داشتند حماسه 9 دی به آن ها نشان داد که تفکراتشان تفکرات باطلی و ارزیابی هایشان ارزیابی های غلطی است .

امام جمعه شهرستان لالی در ادامه گفت : ملت ایران ملتی با بصیرت ، بیدار و وفاداربه شهدا و آرمان های خود است و همچنان بر میثاق خود با امام شهدا پایبند است و پس از سه دهه از پیروزی انقلاب و وجود مشکلاتی که همه باید دست در دست هم آن ها را برطرف کنیم ، کسی نباید فکر کند این ملت که بر سر آرمانهای انقلاب که جان ها و فرزندان زیادی را داده است به خاطر برخی از مشکلات دست از انقلاب ، ارزشها ، شهدا و ولایت برمی دارد .

وی در ادامه اظهار داشت که ما باید هوشیار باشیم و بصیرت و دشمن شناسی فرموده در کلام رهبری در وجود ما همیشه باشد و باید آگاه بود از نقشه های رنگارنگ دشمن همانطور که در سراسر دنیا می بینید ، دشمن در نقطه ای به نام دموکراسی و در جایی به بهانه حقوق بشر و در نقطه ای به نام تروریست نقشه های فراوانی را پیاده می کنند و در تنها جایی که نتوانستند نقشه های خود را پیاده کنند ایران است و آن هم به خاطر رهنمودهای مقام معظم رهبری است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار