شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۶

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌‌های خوزستان گفت: اهتمام و رعایت حقوق متقابل معلم و متعلم مهم‌ترین حلقه مفقوده در نظام آموزشی امروز است.

به گزارش فارس ، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی ظهر امروز در آیین تجلیل از اساتید بازنشسته دانشگاه شهید چمران به فرازهایی از رساله حقوق امام سجاد (ع) در باب حقوق معلم و شاگرد اشاره کرد و خطاب به اساتید حاضر در این مراسم گفت: حق دانشجو و دانش طلب این است که بدانی خدا تو را سرپرستی و ولایت داده نسبت به کسی به او علم می‌آموزی و اگر در تعلیم  مردم کریمانه بیاموزی و حریم آنها را حفظ کنی و در این مسیر آنها را به رنج و تعب نیندازی خداوند دانش را بر تو افزون می‌کند.

وی از جمله حقوق متقابل معلم بر دانش‌آموز و دانشجو را تعظیم و اکرام معلم، به نیکویی سخن گفتن و اشتیاق برای آموختن و شور و نشاط از خود نشان دادن برای کسب علم عنوان کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: امروز مواجهیم با جوانانی که نسبت به گذشته بسیار متفاوت هستند و میل به دانستن و علم جویی در آنها با آسیب‌هایی مواجه است که البته این آسیب‌‌ها در جوانان پسر مشهود و پررنگ است.

شفیعی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در محیط‌های علمی باید مد نظر باشد، ایجاد شور و شوق به دانش است که در حال حاضر با روال عادی تدریس در کلاس‌ها دست یافتنی نیست.

وی ادامه داد: شرایط کنونی امروز نمی‌تواند جوانان ما را در حوزه علم به عشق و شوق و عطش بکشاند و لازم است اساتید با طرح خاطراتی از دوران دانشجویی خود و استفاده از راه‌های تربیتی، انگیزه تحصیل و علم جویی را در جوانان بیدار کنند.

شفیعی در بخش دیگری از این نشست به سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: مطهری کارنامه‌ای درخشان و ارزشمند از تلاش‌ها و نورافشانی‌ها و خدمات دارد. فردی است که امام در سه نوبت برای شهادت ایشان پیام صادر کردند و تعابیر امام راحل (ره) در مدح این شهید عمدتا ناظر بر جلوه‌های معلمی ایشان است.

وی ادامه داد: مطهری چهره‌ای است که برای دانشگاهیان ناشناس نیست و بخشی از تلاش علمی ایشان و عمر شریفشان در دانشگاه‌‌ها و در ارتباط با دانشجویان و روشنفکران سپری شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان به اهتمام شهید مطهری برای مباحث علمی و گستردگی و تنوع منابع مطالعاتی ایشان اشاره کرد و گفت: این چنین است که آثار شهید مطهری پس از چهار دهه از زمان تالیف آنها هنوز به عنوان بخشی از منابع در بحث‌های نظری و مجامع علمی مطرح است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار