شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۳
اينك حدود سي و پنج سال است كه از پيروزي انقلاب اسلامي ايران مي‌گذرد و در طول اين مدت همواره مسير اين انقلاب با فراز و نشيب‌هاي بسيار زيادي همراه بوده است. از همان روزهاي آغازين انقلاب، دشمني ها و توطئه ها عليه آن شروع شد و از همان ابتدا ضدانقلاب داخلي، معاندان و بيگانگان متضرر شده از آتش قهر انقلاب اسلامي ايران خصوصا آمريكا، انگليس، اسرائيل و برخي عمال ديگر آنها درصدد برآمدند تا نهال نورس انقلاب را كه تازه به بار نشسته بود از ريشه جدا نموده و نگذارند اين نهال رشد و نمو نمايد. اما اينك نه تنها انقلاب اسلامي زنده و پا برجا مانده، بلكه اين نهال كوچك تبديل به يك درخت تنومند و بزرگ شده، درختي كه شاخه‌هايش آنچنان گسترده شده و بارميوه اش به مثابه دستاوردهاي بزرگ انقلاب آنچان زياد است كه شمردني نيست و حتي از اين درخت تنومند نهال‌هايي نيز به ديگر سرزمين‌ها و نقاط جهان برده شده و كشت گرديده كه امروزه آن را در قامت بيداري اسلامي مي بينيم.
آري در طول مدت پس از انقلاب اسلامي برخي حوادث مهم و حساس در كشور روي داد و بارها مي‌رفت تا آتش انقلاب به خاموشي گراييده و يا حتي مسير انقلاب منحرف شود، اما خداوند حافظ اين انقلاب و نظام اسلامي بود و البته هر بار امدادهاي غيبي به نجات آن آمد و در عين ناباوري همگان كشتي انقلاب به مسير اسلامي و راه انقلابي خود ادامه داد و از گردنه ها و تنگه هاي سخت و طوفان ها و تندبادها به سلامت عبور نمود.
در طول این زمان گروهي درصدد برآمدند تا پايه‌ها و ستون هاي اين انقلاب را بشكنند. انواع و اقسام حيله‌ها و دسيسه ها و ترفندها، تهديد‌ها و تحريم ها و جنگهايي از نوع سخت و نرم آشكار و خاموش و با تهاجم و شبيخون و ناتوي فرهنگي و فتنه هايي رنگي و بي رنگ از بيرون و از داخل بر اين انقلاب تحميل شد، اما همواره انقلاب و نظام اسلامي به مدد الهي و رهبري هاي امام گونه آن يار سفركرده يعني امام خميني «ره» و اين ياورآن يار يعني امام خامنه‌اي و همراهي مردمي از جنس مردم صدر اسلام يعني ايرانيان مسلمان مقاوم و خستگي ناپذير نگذاشتند تا اين انقلاب از مسير و صراط مستقيم منحرف شده و يا به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد.
آري تو گويي تاريخ اسلام تكرار مي شود، احاديث و روايات صدر اسلام در اثر انقلاب اسلامي رنگي نو به خود گرفته اند و امروز قصه انقلاب حسيني با انقلاب خميني گره خورده است، آنجا كه پيامبرگرامي اسلام«ص» فرمودند: همانا قيام و انقلاب و شهادت حسين آنچنان حرارتي را در قلوب مومنين ايجاد مي كند كه تا ابد سرد نخواهد شد و مي توان امروز اين جمله را بيان نمود: آري آتشي را كه انقلاب خميني نيز در دلها و قلوب ما ايجاد نموده آنچنان حرارتي دارد كه نه تنها تا ابد سرد نخواهد شد، بلكه آنچنان حلاوتي دارد كه حتي با گذشت بيش از سي سال از انقلاب اسلامی هيچكس نتوانسته آن را از ذهن و فكر ما خارج نمايد و همواره در طول اين ساليان دغدغه انقلاب و همراهي با آن با همه ما ايرانيان همراه بوده است.
اگرچه در طول اين سالها بارها فتنه هايي برپا شد و از آتش اين فتنه ها خواصي «خاص عام» شدند و از چرخه مبارزه انقلابي اين انقلاب كنار رفتند و حتي برخي به ضد اين انقلاب تبديل شدند و ريزش ها شكل گرفت، اما آخرين حربه و توطئه دشمنان انقلاب در خرداد 88 با فتنه‌اي از جنس سبز طراحي شد كه مي‌توان از آن به عنوان مهمترين حادثه براندازي انقلاب ياد نمود.
اين بار كار بسيار سخت بود و فتنه آنقدر پيچيده و ظريف طراحي شده بود كه مسير و راه حتي براي بسياري از دوستداران انقلاب نيز نامشخص بود و مي رفت تا كربلا و عاشوراي ديگري تكرار شود ، خوارجي از انقلاب خارج شدند،گروهي پيمان انقلاب را شكستند و در حال تبديل شدن به اهل كوفه بودند و مي رفتند تا يكبار ديگر با خطاي تاريخي خود علي زمان خويش را قرباني نمايند.
گروهي از خواص كه تا ديروز بر مسندها نشسته بودند و شكست خوردگان قدرت سياسي لقب داشتند عهده دار و پرچمدار مبارزه با انقلاب و آرمانهاي آن شدند و البته گروهي اندك از عوام پيرو خواص هم به اشتباه و يا به فريب با آنان همراه شدند. كساني شعارهاي حق را با محتوي صدرصد باطل آميختند و تلاش نمودند تا با فتنه انگيزي مردم را گمراه نمايند و در پي آن، فضا آنچنان آلوده گشت كه جاده حقيقت براي بسياري گم شد و صحنه هايي رقم خورد كه زيبنده انقلاب نبود، آنجا كه انتخابات شيرين و به يادماندني كه در تاريخ انقلاب اسلامي بي سابقه بود را به كام ملت تلخ نمودند كه البته همه آن خواص در پايان يا مشروط و يا مردود شدند.
اين بار جنگي نرم و مخملين برعليه ملت طراحي شده بود ، همه مخالفين انقلاب اسلامي آمده بودند، البته گروهي محدود و معدود بيش نبودند و در مقابل سیل خروشان مردم ولایتمدار جایی برای مطرح شدن نداشتند، از سلطنت طلب ، ضدانقلاب ، معاند، بيگانه و منافق آمدند تا به خیال خود كار انقلاب را يكسره نمايند. واقعا فضاي بسيار شبهه انگيز و غلط آوري بود ، دشمن از اينكه توانسته بود جماعتي محدود را به خيابانها آورده و اردوكشي نمايد و از اينكه شكافي ميان ياران انقلاب ايجاد نموده و موجب دو دستگي ميان آنان و طرفدارانشان شده بود خوشحال بود، اما فرصتي لازم بود تا نقشه هاي آنان نقش برآب شود. حتی رؤساى جمهور كشورهاى مستكبر نيز در اين قضيه وارد ميدان شدند و از آنان حمايت نمودند و فريبكارانه به نام حقوق بشر براي آنان دل سوزاندند، آنها اغتشاشگران خيابانى و خرابكارانى كه آن روزها با آتش زدن سطل هاي زباله مي خواستند تنها موجوديت خودشان را نشان بدهند ، ملت ايران ناميدند، تا شايد بتوانند اوضاع را آنچنان كه ميل خودشان است در افكار عمومى دنيا و كشورمان تصوير و ترسيم كنند، اما ديري نپاييد كه همگي شكست خوردند، هم اغتشاشگران، هم سران فتنه و هم حاميان آنها در بيرون مرزهاي كشور.
براستي چگونه ممكن بود دشمنان در كار خود موفق شوند ، ساده انگاري و سطحي نگري ، دشمنان را به اين حركت واداشته بود، واقعا چگونه ممكن بود ملتي را كه تابع ولايت است از امام خود دور نمود. رهبر هوشمند و مردم هوشيار ايران اسلامي اجازه ندادند تا اين جريان شوم پا بگيرد. رهبري مسير را روشن نمود و مردم را به بصيرت فراخواند و مردم نيز از پس فريادهاي خود بار ديگر نداي انقلابي سر دادند و در نهم دي ماه 88 با حضور يكپارچه و خودجوش خود در صحنه، دفاعي جانانه از انقلاب اسلامي نمودند، آنان ميثاق و بیعتی دوباره با انقلاب و آرمانهاي مقدس آن بستند و بر ادامه حيات انقلاب و حفظ نظام اسلامی پافشردند و بدين سان حماسه ديگري كه نه، بلكه انقلاب ديگري در انقلاب اسلامي آفريدند و با اين اقدام خود هم آتش فتنه را خاموش نموده، هم توطئه ها را خنثی کرده و هم انقلاب را جوان و تازه و با نشاط نمودند و انقلاب اسلامي بار ديگر بيمه شد.
اگرچه فتنه دشمن بسیار پیچیده و حساب شده بود، اما حماسه نهم دیماه مردم هم یک اقدام بسیار بزرگ و موثر بود. بنا به فرمایش مقام معظم رهبري، نهم دی 88 ، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب بوده و از ديد ايشان این فتنه صرفا منحصر به حضور عده ای افراد در خیابانها نبود، بلکه ناشی از یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، در نتيجه برای رفع فتنه به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت که البته چنین هم شد.
آري مردم در مقابله‌ى با فتنه با وحدت و يكپارچگي به پاخاستند و حماسه ای واقعی آفریدند. اگرچه هنوز هم دشمن در حال طراحی نقشه های دیگری است، اما امروز بار دیگر خاطره آن روز را گرامی می داریم، تا به دشمنان بیگانه و فتنه انگیزان بگوییم ما همچنان بیداریم و حرکات آنها را زیر ذره بین داشته و رصد می کنیم.

دي ماه 92
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار