شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: متاسفانه جامعه ایران جامعه کتابخوانی نیست و این موضوع باید به صورت جدی بررسی و برای رفع آن تلاش شود.

محمد تقی زاده در شورای سیاست گذاری مناطق مرزی استان خوزستان اظهار کرد: جامعه ما متاسفانه جامعه ی کتابخوانی نیست به گونه ای که برای هر پاکستانی در طول سال چهار کتاب و برای هر ایرانی یک کتاب چاپ می شود این در حالی است که اولین شاخص توسعه جهانی بحث چاپ است.

وی افزود: برای حل این مشکل ما باید به طرف برگزاری کارگاه های آموزشی برویم تا نتیجه بهتری بگیریم. متاسفانه نگاه اول استکبار جهانی به کشور ما از همین زاویه مناطق مرزی است.

تقی‌زاده عنوان کرد: در زمینه بحث هویت ملی و دینی با چالش های سنگینی مواجه شده ایم. در رژیم گذشته به مناطق مرزی با دید قهرآمیز نگاه می‌شد در حالی باید یک نگاه فرهنگی به این مناطق داشته باشیم تا باعث افزایش علاقمندی ساکنان آن مناطق شویم و آنها مبادا نگاهشان به بیرون از مرز دوخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ایجاد شبهات مذهبی، وجود شغل های کاذبی که باعث ترک تحصیل دانش آموزان می شود، کمبود اماکن فرهنگی و مذهبی مانند نمازخانه و کتابخانه، عدم وجود برخی رشته های تحصیلی از جمله برخی از مشکلات مناطق مرزی در استان که برای حل این مشکلات برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، نشست های تخصصی پاسخ به سئوالات دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان و برگزاری اردوهای هدفمند به ویژه اردوی مناطق مرزی پیشنهاد می‌شود.

همچنین عظیم عیدی زاده، نماینده بسیج دانش‌آموزی در این مراسم اظهار کرد: اهدای امکانات و تجهیزات رفاهی، تجهیز و تاسیس کتابخانه ها، حمایت و تامین اعتبار برای برگزاری کلاس های تقویتی و کنکوری و تاسیس مدارس شبانه روزی به ویژه برای خانم ها به منظور جلوگیری از ترک تحصیل از جمله کارهایی است که می توان برای تقویت مناطق مرزی انجام داد.

از سوی دیگر معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان  نیز در این مراسم اظهار کرد: توزیع متوازن بین رشته ای کل کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه در رشته ریاضی 28 درصد، رشته تجربی 32 درصد و انسانی نیز 40 درصد است.

مسعود اکبری افزود: ثبت نام در رشته تجربی در استان خوزستان بین 40 تا 50 درصد است که متاسفانه علاوه بر اینکه مغایر با توزیع متوازن بین رشته ای کل کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه بوده درصد موفقیت دانش آموزان در این رشته نیز 34 درصد است. در سال گذشته 5.5 میلیارد تومان برای توسعه رشته ها هزینه کردیم و 8.5 میلیارد تومان نیز تجهیزات خریداری شده و میان هنرستان ها توزیع شده است.

وی عنوان کرد: در استان خوزستان 12 منطقه مرزی و 16 منطقه محروم داریم که شش مرحله آزمون و توزیع رایگان کتب آموزشی در این مناطق را برای مسئله کنکور داشتیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار