شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴

شوشان – سرویس کسب و کار: به مناسبت هفته ی بسیج،همایشی در اتاق اصناف توزیعی، خدماتی با موضوع نقش اصناف در تحقق حماسه اقتصادی با حضور جمعی از هئیت رئیسه اتحادیه ها ،حوزه بیسج اصناف ناحیه امام علی (ع)،دانشگاه علمی کاربردی مرکز اتاق اصناف توزیعی،خدماتی و فرمانده سازمان بسیج اصناف استان خوزستان  برگزار شد.

نایب رئیسه اتاق اصناف توزیعی خدماتی اهواز با ابراز آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری وتوفیق روز افزون برای تمامی مسئولین نظام جمهوری اسلامی و جامعه اصناف،اظهار داشت:جامعه ی اصناف در همه دوره ها  در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی پیش قدم بوده و خواهند بود.

نعمت اله خادم خاطر نشان کرد:پیروی از اقتصاد مقاومتی از جمله مهم ترین وظیفه ی جامعه اصناف می باشد بنابراین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این عرصه باید تلاش خود را چندین برابر نمود.

فرمانده ناحیه امام علی (ع) با بیان اینکه امام خمینی (ره) 2 یادگار مهم از جمله بسیح و  ولایت را بجا گذاشته عنوان کرد:با توجه به اینکه پایه گذاری بسیج در انقلاب اسلامی فوق تصور دنیای شرق و غرب بوده است در این راستا تشکیل بسیج مستضعفین موجب شد تا اهمیت و حضور نیروهای بسیج پررنگ تر جلوه نمایی کند.

سرهنگ پور حسن ادامه داد:تشکیل بسیج توسط امام سبب شد تا نه تنها در برابر کشورهایی همچون شوروی و عراق بلکه در مقابل تمام دنیا با پشتوانه مردم و بسیج ایستادگی و مقاومت نماییم.

وی افزود:همان طور که در گذشته دشمن در برابر نیروهای مسلح ایران با شکست مواجه شد و نتوانست یک وجب از خاک کشور را تسخیر کند امروز هم با جنگ نرمی که اصناف و بازاریان آن رادر  سطح شهر  به وضوح مشاهده می کنند به پیروزی نخواهد رسید و مجدداً شکست را مزه می کند.

سرهنگ پور حسن خاطر نشان کرد:  نعمت ولایت از جمله یادگار ارزشمند دیگری است که باید در تمامی مراحل زندگی قدر آن را بدانیم  و همچون پروانه ایی که دور شمع می چرخد از آن پیروی نماییم .

فرمانده ناحیه امام علی (ع) یادآور شد:وجود ولایت رهبری در تمامی عرصه ها سبب شده تا از فتنه ها ی دشمنان در امان باشیم و راه مان را گم نکنیم.

وی با اشاره به اینکه باید سعی بر آن داشته باشیم تا همراه رهبر قدم برداریم و نباید از ولایت فاصله بگیریم بیان کرد:با توجه به سختی ها و تحریم های اقتصادی که بر مردم وارد شد،با آمدن آنها به پای صندوق های رأی حماسه سیاسی را رقم زدند.

وی تأکید کرد:هم اکنون زمان آن رسیده تا تجار و اصناف و هر کس که در تولید نقش دارد مردم را از بحران حماسه اقتصادی عبور دهند.

 مدیریت شرکت نگار نصر خوزستان با اشاره به اینکه بخش عمده حماسه اقتصادی باید توسط اصناف صورت پذیرد اظهار داشت:امروزه همه باید بر مبنای توانشان چرخه تولید ملی و حماسه اقتصادی را به حرکت در آورند،  گام در تولید،همانند گام برداشتن در جهاد است.

سرهنگ عسکر زاده افزود:دشمن آخرین تیر ترکش را که تحریم ها هستند رها کرده بنابراین تمامی  اقشار جامعه را در بر می گیرد، گفتنی است تحریم ها به کشور ما تحمیل شده اند یا باید در این باره تسلیم شویم و بگوییم راهمان را اشتباه آمدیم یا باید مقاومت داشته باشیم.

عسکرزاده خاطر نشان کرد:اگر  تولید ملی را یک امر شرعی بدانیم و اتاق جنگی را در نظر بگیریم که زمان و مکان در آن جایی نداشته باشد می توانیم در این راستا موفق شویم.

 وی با بیان اینکه اصناف و تولیدکنندگان استان بر تولید اجناس و کالاهای با کیفیت و مرغوب توانا هستند و نباید اجناس را از کشورهایی همچون چین وارد کنیم گفت:نبایددر قبال فروش نفت اجناس بی کیفیت چین را وارد کنیم تا زمانی که این معامله را انجام می دهیم یعنی  توان تولیدات داخلی را نداریم این در حالی است که اصناف و تجار می توانند در هدایت جامعه بسوی تولیدات داخلی تأثیر بسزایی داشته باشند.

  مدیریت شرکت نگار نصر خوزستان از وابستگی 70 درصدی مرغ به خارج از کشور خبر داد و گفت:در تهیه ی غذای مرغ وابسته به کشور های دیگر هستیم  این در حالی است که با پرورش مرغ های محلی می توانیم امنیت غذایی مردم و به حداقل رساندن وابستگی به خارج را نهادینه کنیم و با سرمایه گذاری در مرغ محلی 30 درصد مرغی را در استان تولید نماییم.

سرهنگ عسکر زاده با تأکید بر اینکه باید سرمایه های کشور را صرف تولید کنندگان داخلی نماییم نه کشورهایی همچون چین افزود:با پرداخت تسهیلات می توانیم تولیدکنندگان کوچک را حمایت کنیم؛به اندازه ی تمامی نیازمندی ها فرصت شغلی وجود دارد و می توانیم در همه زمینه ها موفقیت کسب کنیم.

وی اظهار داشت: عدم بسته بندی مناسب،عدم تبلیغات،نبود مشتری ، عدم بازاریابی و عدم استقبال مردم از سرمایه گذاری موجب می شود تا در تولیدات داخلی با مشکلات عدیده ایی مواجه شویم.

وی تأکید کرد:قرار دادن محلی برای محصولات ارگانیک،فرهنگ سازی محصولات کشاورزی،ارتباط مستقیم  و بستن قراردادبا تولیدکنندگان کوچک و قطع نمودن دست واسطه ها موجب می شود تا در این عرصه به نتایج مطلوبی دست یابیم.

عسکر زاده یادآور شد:اگر اصناف صنایع کوچک را، که در خانه اشتغال زایی می کنند مورد حمایت قرار دهند در این زمینه هزینه های تولید پایین می آید بنابراین پایین آمدن قیمت ها در سطح بازار را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: با در نظر گرفتن این اقدامات می توان تولید ملی را عملی نمود و به سر مقصد رسانیم.

فرمانده سازمان بسیج اصناف در استان خوزستان با بیان اینکه حضور  پر شور  و گرم مردم در انتخابات حماسه سیاسی را ثابت نمود اظهار داشت:توافق در انرژی هسته ایی از جمله اقدامات بسیار ارزشمندی بوده که اگر  فرمایشات مقام معظم رهبری نبود نمی توانستیم در این باره به موفقیت دست یابیم.

سرهنگ شمس خاطر نشان کرد:دست در دست هم دهیم تا حماسه اقتصادی را به مرحله اجرا رسانیم در این راستا اصناف و تجار نقش بسیار تأثیر گذاری خواهند داشت.

وی افزود: سازمان بسیج کشور به دلیل آنکه بسیج اصناف استان خوزستان اشراف اطلاعاتی در بازارداشت از آن تقدیر و تشکر نمود.

سرهنگ شمس اظهار داشت: قیمت ها در بازار با یک رویه ی  ثابت پیش نمی روند وبرخی از فروشندگان قیمت های جدید را بر روی اجناس قدیم گذاشته  و به مردم می فروختند  متأسفانه در این میان افراد سود جو و فرصت طلبی  وجود دارد که به فکر سود بیشتری باشند و می خواهند از وضعیت کنونی نهایت استفاده را ببرند.

فرمانده سازمان بسیج اصناف در استان خوزستان ادامه داد: در میان فروشندگانی بودند که جنس قدیم را به قیمت قدیم می فروختند که کاری بسیار ارزشمند محسوب می شد بدیهی است اگر تمامی اصناف به این شکل عمل می کردند به یقین هیچ مشکلی پیش نمی آمد.

سرهنگ شمس افزود: باید سعی بر آن داشته باشیم تا یکی از اهداف بسیج اصناف که ثبات در بازار اصناف می باشد را با مشارکت اتاق اصناف توزیعی خدماتی در دستور کار قرار دهیم و با فرمایشات مغام معظم رهبری به مرحله اجراء رسانیم.    

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار