شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
بازوی اجرایی برای جمع آوری دست فروشان و بساطی های کنار مغازه ها و خیابان ها وجود ندارد
شوشان - کسب و کار : رئیس اتحادیه صنف تابلو ساز و مهرساز کلان شهر اهواز با اشاره به اینکه بالا رفتن هزینه های زندگی، کسادی بازار را به همراه داشته است  اظهار داشت: درآمد روزانه تنها برای هزینه های روزمره مکفی می باشد و نمی توانیم پس اندازی داشته باشیم فقط با وام گرفتن و با باز پرداخت ماهیانه  آن توانسته ایم وضعیت کنونی را ثابت نگهداریم تا توان ایستادگی در برابر مشکلات را داشته باشیم.
کیوان کلانتریان خاطر نشان کرد:در گذشته واحدهای صنفی به قدری فروش داشتند که بخشی از درآمدشان را صرف خرید ملک و ایجاد اشتغال زایی و کار آفرینی می نمودند این در حالی است که امروزه فروش واحدهای صنفی به حداقل در روز رسیده است.
وی افزود: از جمله رسته های تحت پوشش این اتحادیه می توان به تابلو ساز،مهرساز، حجار سنگ مزار، گالری نقاشی، سازنده آلات موسیقی و دارندگان دستگاه های چاپ فلکس و بنر اشاره کرد.
 وی همچنین از فعالیت 160 واحدهای صنفی دارای پروانه کسب و 30 واحد صنفی در حال اقدام به دریافت پروانه کسب  تا زمانی که پروانه کسب را دریافت ننمودند فعالیت شان غیر مجاز است اما از اعضاء اتحادیه محسوب می شوند مگر اینکه از روند کاری سر پیچی کنند؛خبر داد.
کلانتریان با اشاره به مهمترین اقداماتی که برای ساماندهی اتحادیه صورت گرفته است  اظهار داشت:نبود مکانی مناسب برای اتحادیه و مستقر بودن آن در یک مغازه کوچک موجب شد تا یک مکان مناسب در خور شأن اعضاءصنف که هنرمندان جامعه را در برمی گیرندمهیا نماییم،گفتنی است در این اتحادیه سیستم اتوماسیون اداری و نصب سیستم سامانه پیامک راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: اتحادیه از یک مدیر اجرایی و یک کارمند با ضوابط اداره کار برخوردار است؛ با اجرایی نمودن دستورات قانون نظام صنفی سعی بر آن داشتیم تا در چهارچوب آن در فعالیت های خود قدم مثمر ثمری برداریم.
وی همچنین از ارتقاع واحدهای صنفی مجاز از 90 واحد به 160 واحد صنفی مجاز خبر داد.
رئیس اتحادیه با بیان اینکه وجود واحدهای استیجاری مشکلات ومعضلات عدیده ایی را برای اتحادیه  ایجاد نموده اند افزود : در قانون نظام صنفی این قبیل معضلات  پیش بینی شده است، واحدهای صنفی با گرفتن قراداد از صاحبین ملک اقدام به دریافت پروانه کسب می نمایند گفتنی است در یافت پروانه کسب به مدت 3 ماه طول می کشد افراد تا بخواهند آغاز به فعالیت نمایند یک سال گذشته و مدت قرارداد به پایان رسیده است. بنابراین افراد بجای اینکه وقت شان را صرف مغازه و فروش کنند مجبور هستند تا برای دریافت مجدد پروانه کسب اقدام نمایند،
گفتنی است دریافت مجوز بر اساس محل و نوع فعالیت صنفی و بنام شخص تعلق دارد  صادر می گردد و این مهم موجب می شود تا نگرانی ها و مشکلاتی برای اعضاء در واحدهای صنفی ایجاد شود.
وی ادامه داد: واحدهای صنفی باید اطلاعات خود را در این باره بالا ببرند و با گمان اینکه این پروانه همیشگی می باشد مشکلات خود را چندین برابر ننمایند .
وی یادآور شد:از جمله مشکلات دیگر می توان به تداخل شغلی که  بین کلیه صنوف ایجاد شده و  بساطی های کنار خیابان که در این اتحادیه میتوان ازپارچه نویسان نام برد اشاره نمود.
وی ادامه داد:بازوی اجرایی برای جمع آوری دست فروشان و بساطی های کنار مغازه ها و خیابان ها وجود ندارد این در حالی است که سازمان شهرداری طرحی را برای جمع آوری بساطی ها  اجرا می کند  اما با اتمام طرح آنها مجدداً مشغول بکار میشوند.
وی افزود:وجود بساطی های کنار خیابان معضلات عمده ایی را در بخش صنوف بوجود آورده اند که اعضاء ما از این معضل مستثنی نمی باشند در این باره باید از برنامه ایی مدون تبعیت نمود.

کلانتریان با اشاره به اینکه اتحادیه فقط می تواند با واحدهای صنفی که غیر مجاز هستند برخورد نماید تصریح کرد:بازرسین اتحادیه به محل مراجعه می کنند و پس از شناسایی به اتحادیه معرفی می شوند تا برای دریافت پروانه اقدام نمایند در غیر این صورت اگر سرپیچی نمایند به واحد اجراییات مجمع اعلام می کنیم تا اداره نیروی انتظامی و اداره اماکن نسبت به پلمپ واحدها اقدام نمایند گفتنی این بخش پروسه قابل اجرا می باشد اما در رابطه با بساطی های کنار خیابان نمی توانیم کاری را از پیش بردیم زیرا محل ثابتی برای کسب ندارند که بتواینم آنها را ضابطه مند نماییم.
رئیس اتحادیه صنف تابلو ساز و مهرساز کلان شهر اهواز با ابراز گلایه مندی از اینکه سازمان ها و ارگان های استان پروژه های بزرگ تولیدی و خدماتی را به افراد توانمند استان واگذار کنند اظهار داشت: کارها و پروژهایی که در استان صورت می گیرد مسئولین به افراد توانمند استان خود دهند نه استان های دیگر؛حتی اگر گران تر باشد  این مهم موجب  تقویت صنوف می شود، بنابراین با سفارشات بیشتر امکان دادن تخفیف و سرشکن شدن بخشی هزینه های مشترک پایین می آید.

کلانتریان با اشاره به اینکه  تابلو هادر زیبا سازی شهر نقش بسزایی دارند از  سازمان شهرداری خواستاریم تا عوارض تابلوها را کاهش دهند خاطر نشان کرد: با کاهش مبلغ عوارض دریافتی و با درنظر گرفتن بخشودگی در این بخش، انگیزه بیشتری برای ساخت تابلو که در زیبا سازی شهر و اطلاع رسانی به شهروندان نقش بسزایی دارند صورت خواهد گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار