همزمان با برگزاری مراسم روز کارگر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، خط پوشش زنی لوله های زهکش فیلتردار  افتتاح شد.

"> افتتاح خط پوشش زنی لوله های زهکش فیلتردار
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹

همزمان با برگزاری مراسم روز کارگر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، خط پوشش زنی لوله های زهکش فیلتردار  افتتاح شد.

 

شوشان : همزمان با برگزاری مراسم روز کارگر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، خط پوشش زنی لوله های زهکش فیلتردار با حضور مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، معاونین این شرکت ، مهندس جنتی رییس هیات مدیره ، باب المراد نایب رییس هیات مدیره شرکت و همچنین تعدادی از مسئولین استان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبان بسپار توسعه ، در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید ، مدیرعامل شرکت آبان بسپار توسعه در سخنانی به تشریح افتتاح خط پوشش زنی لوله های زهکش فیلتردار پرداخت.

مهندس فاطمی نیا در این خصوص گفت : کارخانه تولید لوله های زهکش PVC شرکت آبان بسپار توسعه با هدف اصلی زهکشی 84 هزار هکتار از اراضی طرح عظیم توسعه نیشکر تاسیس گردید.

وی افزود : این کارخانه با سابقه تولید بیش از 18 سال و با تنوع تولید لوله هایی با قطرهای 100، 125، 160 و 200 میلیمتر در دو شکل مشبک و غیر مشبک با کیفیت عالی ، از تولید کنندگان بزرگ و معتبر لوله زهکش در کشور می باشد که با توانایی تولید روزانه حدود 20 کیلومتر لوله توانسته بخش عظیمی از بازار مصرف داخلی را در اختیار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آبان بسپار توسعه در ادامه سخنان خود گفت : این شرکت در سال 1387 با برخورداری از فناوری بومی و به همت مدیران و متخصصان مجرب خود، اقدام به طراحی و ساخت خط پوشش زنی لوله های زهکش با فیلتر مصنوعی درقطر های 100 و 125 میلیمتر نمود .

مهندس فاطمی ادامه داد : این خط با هزینه ای کمتر از یک هفتم مشابه خارجی آن راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است و از ابتدای راه اندازی تاکنون ، بیش از 1040000 متر از محصولات این شرکت -  که از نظر کیفیت با محصولات اروپایی رقابت می نماید - به متقاضیان داخلی و خارج از کشور ارایه شده است.

مدیرعامل شرکت آبان بسپار توسعه در ادامه با اشاره به کسب گواهی نامه استاندارد ، گفت : پس از بهره برداری از این خط ، تمام تلاش این مجموعه بر این استوار شد تا بتواند مطابق با استاندارد بین المللی اقدام به تولید نمایند. در این راستا گواهینامه ثبت خود اظهاری لوله های زهکش فیلتردار مطابق با استاندارد NEN 7090 از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و گواهینامه کیفیت از شرکت SGS برای صادرات دریافت گردید.

مهندس فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال سال ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی ، گفت : در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بخش مکانیزه ترکیب مواد نیز به دست متخصصان این شرکت طراحی و به مجموعه خط منضم شده است که در واقع با به اتمام رسیدن این بخش ، دستگاه تولید کامل شده است.

وی در تشریح این محصول گفت : در فرایند تولید این محصول، لوله زهکش وارد خط پوشش زنی شده و با استفاده از الیاف مصنوعی حلاجی شده در اطراف لوله ، پوششی ایجاد و سپس توسط ماشین مخصوص، نخ پیچ می گردد.

فاطمی نیا افزود : در این طرح ، به جای استفاده از شن و ماسه دانه بندی شده به هنگام کارگذاری، فیلتر مورد نیاز در زمان تولید در اطراف لوله ایجاد، که این امر موجب حذف هزینه های تهیه و حمل شن و ماسه می شود که در نتیجه افزایش بالای راندمان نصب و کارگذاری را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آبان بسپار توسعه در ادامه گفت : با توجه به اقدامات و بررسی های صورت گرفته در سطح جهان و استان خوزستان استفاده از لوله های زهکش با پوشش فیلتر مصنوعی به جای لوله زهکش با فیلتر مصنوعی بطور کلی دارای تواناییها و مزایای ذیل می باشد :

1 - برای انواع خاک ها، فیلتر مصنوعی خاص را می توان طراحی، تولید و مورد استفاده قرار داد

2 -  مدیریت سفره آب زیرزمینی و کنترل سطح ایستابی را به خوبی انجام می دهد.

3 -  از عهده نگه داشت و دفع به موقع آب (به جای دفع آب) بر می آید.

4 - مدیریت کیفیت آب را به خوبی انجام داده و شوری اولیه را تا حد قابل قبول کاهش می دهد.

5 -  از نظر اقتصادی، هزینه های خرید و اجرا را تا بیش از 50 درصد کاهش می دهد. سرعت کارگذاری آن تا ده برابر افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت آبان بسپار توسعه گفت : در حال حاضر در کشور با توجه به مطالعات انجام شده و آگاهی از طول عمر لوله های یاد شده، قیمت تمام شده و کیفیت مناسب آنها ،کاربرد این لوله ها در چندین طرح ملی شروع و تقاضا برای استفاده از آن رو به افزایش است.

در ادامه این مراسم ،  مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ضمن تبریک روز کارگر به پرسنل شرکت آبان بسپار توسعه گفت : برای انجام هر کار، نیت بسیار مهم است چرا که هم کافران و هم مسلمانان کار می کنند اما این نیت افراد مسلمان است که باعث تمایز می شود. پس همگی به خاطر خدا و با نیت کسب روزی حلال برای خانواده کار کنید .

نسیم صادقی مجموعه این شرکت را پویا و در حال فعالیت دانست و گفت : شرکت آبان بسپار گام هایی رو به جلو برداشته است که امیدواریم با تلاش و کوشش بیشتر بتوانند اهم نیازهای مجموعه توسعه نیشکر را به عنوان پشتیبان پاسخگو باشند.

در پایان این مراسم ، هدایای کارگران نمونه به آنها اهدا شد که محمدحسین عصار به عنوان مدیر نمونه، علی جلالی به عنوان سرپرست نمونه ، علی نیسی و محیسن باوی به عنوان کارگران نمونه معرفی شدند.

پس از پایان مراسم خط پوشش زنی لوله های زهکش با پوشش فیلتر مصنوعی به دست مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر افتتاح گردید.

 






نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار