شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۲۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
آخرین وضعیت طرح احیای دشت های خوزستان و ایلام مشهور به طرح 550 هزار هکتاری سفر مقام معظم رهبری، سه شنبه شب با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر ستاد و جانشین قائم مقام مجری طرح در هنگام این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از 12 سال از زمان تصویب این طرح در سفر سال 76 رهبری به خوزستان، طرح از موسسه آب و خاک به موسسه جهاد نصر واگذار شد و اعتبار پیش بینی شده آن از 24 هزار میلیارد ریال به 48 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

احمد مطیعی افزود: این طرح قرار بود از سال 77 آغاز شود و در سال 90 به اتمام برسد که این مهم محقق نشد زیرا دولتهای وقت به طور خاص به این طرح توجه نکردند.

وی گفت: بر اساس این طرح قرار است در نهایت 800 هزار هکتار زمین زیر کشت انواع محصولات کشاورزی رود.


مطیعی افزود: تاکنون برای بهره برداری از 171هزار هکتار از این اراضی با پیمانکاران عقد قرار داد شده و از این میزان 71هزار هکتار در دست بهره برداری است.

وی گفت: در سال 86 برای اجرای این طرح ردیف خاص اعتباری در نظر گرفته شد و 96هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده طرح در زمان حاضر است.

مطیعی اضافه کرد: قرار بود طرح با تخصیص سالانه 10 هزار میلیارد ریال به آن اجرا شود.

وی به تصویب اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون دلار به این طرح به دستور مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امید می رود با توجه و عنایت خاص دولت این طرح با شتاب خوبی به بهره برداری برسد.

استان خوزستان اکنون بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی در کشور است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
نیایش
|
France
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
comment
0
0
comment اسم طرح را عوض کردند طرح 800 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را کردند 550 هزار هکتاری و با این تعویض نام 250 هزار هکتار از اراضی را حذف نمودندhما آگاه باشند که صورت مسئله را نمی توانند پاک کنند و آب برای خوزستان کم است و قابل انتقال نیست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
comment
0
0
comment طرحی که اقای بیگدلی خاکش خورده این ها پای خود تمام میکنند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
comment
0
0
comment اقای بیگدلی خاک این طرح خورده بعد اقایان پای خود تمام میکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار