شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۵
شوشان - عبدالزهرا برهانی: پس از مدتی انتظار در خصوص شروع سفرهای استانی دولت یازدهم و اینکه اولین سفر چرا و به کدام استان خواهد بود. گذشت که در روز سه شنبه مورخه 1392/10/24و به دلیل شرایط بد جوی و وجود مه غلیظ صبحگاهی و با تاخیر هواپیمای حامل ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران دکتر حسن روحانی و هیئت همراه در فرودگاه اهواز بر زمین خونرنگ خوزستان شهید نشست. و اولین سفر دولت یازدهم به خوزستان شروع و مردم مسلمان ، ولایتمدار ، رزمنده و خونگرم خوزستان از همه اقوام و گرایش های سیاسی از میهمان خود و منتخب مردم به خوبی و گرمی همچون دوران هشت ساله دفاع مقدس که میزبان رزمندگان بودند مورد استقبال قرار دادند. و پس از حضور ریاست محترم جمهور در مصلای نماز جمعه اهواز و ایراد سخنرانی عمومی، برنامه های دولت در خوزستان وارد فاز عملیاتی خود شده و اتوبوس و کاروان دولت تدبیر و امید در خوزستان با برگزاری جلسات، گردهمایی، سفرهای شهرستانی ، ملاقات و دیدارها، بررسی ها و.... حرکت خود را به منظور کمک به رفع محرومیت ها و مشکلات شروع نمود و گفته شد که « مسئله تامین آب آشامیدنی با کیفی، اشتغال، توسعه زمین های کشاورزی، خلاء های فرهنگی، توسعه راه های ارتباطی و ریلی از جمله دغدغه های خانواده های خوزستانی است » و این «استان بعد از استان سیستان و بلوچستان برخلاف منابع زیادی که در این استان وجود دارد یکی از محرو مترین استان های کشور است » و«محرومیت‌ها در استان خوزستان بسیار بالا است»و نخستین سفر رئیس جمهور به این استان به دلیل توجه ویژه به خوزستان و اهمیتی که این استان دارد صورت گرفته است و در بین مباحث، صحبت ها و سفر ها از ارائه خدمات دولت در این سفر به بعضی از شهرستان ها سخن به میان آمده و برای نمونه به صراحت از افتتاح آب شرب اهواز ، رساندن آب به خرمشهر و آبادان، طرح شبکه فاضلاب شهرهای استان، و دولت مصمم است که کل آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کند، وضعیت بهداشت و درمان استان خوزستان باید متحول شود و دولت یازدهم برای ایجاد این تحول، تسهیلات ویژه ای برای این استان در نظر گرفته است.
مناطق روستایی این استان از فعال ترین مراکز تولید محصولات کشاورزی است و حمل میلیونها تن محصول این مناطق به نقاط دیگر کشور نیاز به راههای مناسب دارد. و در ادامه در بیانات ریاست محترم جمهور و وزرا و مسئولین بیان شده که اعتبار ارزی 385 میلیون دلار به فاز نخست پروژه قطار شهری کلان شهر اهواز اختصاص داده شده که 90 میلیون دلار این اعتبار از سوی بانک عامل تامین می‌شود ، حوزه‌های آب‌رسانی شهری و روستایی، فاضلاب، بهداشت، حمل‌ و نقل و جاده‌ها و کشاورزی مهم‌ترین محورهای خواسته‌های نمایندگان در سفر دولت بوده و خوزستان با پنج هزار و 150کیلومتر جاده و 11هزار کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه ها رتبه پنجم کشور را داراست و 420 میلیارد ریال به راه های روستایی خوزستان اختصاص یافت به فکر حل مشکل فاضلاب سایر شهرستان های خوزستان نیز هستیم و اختصاص یک‌هزار و 900 میلیارد تومان به طرح‌‌های صنعتی خوزستان واجرای 129 طرح عمرانی در خوزستان و سرمایه‌گذاری در بخش میراث فرهنگی و گردشگری بسیار زودبازده است .

و اما در خصوص شوش گفته شده که :
در حال حاضر مردم این منطقه(شوش) جزو محروم‌ترین مردم استان خوزستان در زمینه بهداشت و درمان هستندو امیدواریم مسئولان استان جایگاه شوش به عنوان قطب بزرگ اقتصادی در بخش کشاورزی را مدنظر قرار بدهند. شهرستان شوش دارای قومیت‌های متنوعی است و امیدواریم، خواسته‌های مردم شوش که چندین سال است محقق نشده‌اند به مرحله اجرا درآیند. و از ریاست‌ جمهور، حل مشکل احداث باند دوم پل شهید ناجیان، طرح توسعه حرم دانیال نبی، تخصیص اعتبار برای بیمارستان 164 تختخوابی و همچنین منطقه ویژه اقتصادی شوش درخواست شده.

همه و شما بیانات ریاست محترم جمهور و وزرا ، معاونین ، کارشناسان و مشاورین را در حوزه های مختلف را شنیدیم و همه می دانیم که بین گفتن و عمل کردن فاصله هست . برای اینکه این فاصله ها کم شود . از مسئولین محترم شهرستان چند سئوال و یک پیشنهاد را تقدیم می نمایم:

1-سهم شوش از طرح تحول کشاورزی با احیای اراضی خوزستان چه مقدار است ؟

2- سهم شوش از اعتبارات و ایمنی جاده های و آزاد راه ها چقدر است ؟

3- سهم شوش از اعتبارات طرح شبکه فاضلاب چه مقدار است ؟

4-سهم شوش از 420 میلیارد تومان اختصاص یافته به راه های روستایی چه مقدار و برای کدام مناطق است؟

5- سهم شوش از اختصاص یک هزار و 900 میلیارد تومان به طرح های صنعتی استان چه مقدار است ؟

6- سهم شوش از 129 طرح عمرانی چقدار است ؟

7-در زمینه بهداشت و درمان شهرستان جزء قول تکمیل اتاق عمل بیمارستان آیا قولی هم در زمینه های دیگر گرفته شده است ؟

8- آیا وزارت راه مسکن و شهرسازی جوابی در خصوص در خواست احداث باند دوم پل شهید ناجیان پاسخی داد؟

9-آیا یادآوری طرح توسعه حرم دانیال (ع) جواب داد؟

10-آیا وزارت بهداشت و درمان جوابی به پیشنهاد تخصیص اعتبار برای بیمارستان 164تختخوابی داد؟

11-در خصوص منطقه ویژه اقتصادی شوش قولی هم گرفته شد؟

12-آیا روگذار بیمارستان نظام مافی تکمیل می شود؟

13- آیا پیشنهادی برای کمک به رفع بدهی های شهرداری به دولت شده ؟

امید وارم که مسئولین محترم شوش تدابیر امیدوارکننده دولت تدبیر و امید در حوزه شهرستان شوش را جدولبندی نموده و در معرض دید و نظر مردم شهرستان قرار دهند.

http://abdalzahraborhani.blogfa.com/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار