شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
با حکم مهندس "هوشنگ خندان دل" معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، شهردار آبادان به عضویت شورای راهبری تدوین برنامه جامع مدیریت شهری کشور منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، شهردار آبادان در این زمینه با اشاره به اينكه دولت مطابق ماده 173 قانون برنامه پنجم توسعه، بايد اقدامات لازم را در زمينه تهيه برنامه جامع مديريت شهري فراهم کند، گفت: كار تهيه برنامه جامع مديريت شهري در اولويت كاري سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور قرار گرفته و به همین منظور شوراي راهبري تهيه برنامه جامع مديريت شهري كشور در این سازمان تشکیل شده است.
محمودرضا شیرازی هدف از اجرای این برنامه را به‌روزرساني قوانين و مقررات شهرداري‌ها، دستيابي به ساختار مناسب و مديريت هماهنگ و يكپارچه شهري با رويكرد تحقق توسعة پايدار شهرها و ارتقاء جایگاه مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: در نهايت با همفكري دولت، شهرداري‌ها، شوراها و متخصصان، عموم شهروندان از مزاياي آن بهره مند شوند و سطح ارائه خدمات مديريت شهري در كشور ارتقا يابد.
وی در مورد چینش اعضای این شورا گفت: این شورا با حضور معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست‌جمهوري، شوراي‌عالي استان‌ها، وزارت كشور، دبيرخانه شهرداري‌هاي كلانشهرها و صاحب‌نظران، استادان و پژوهشگران اين حوزه تشكيل شده و دبيرخانه و كميته تلفيق شورا نيز كار خود را آغاز نموده است.
شیرازی، در ادامه با بيان اينكه علي رغم اختصاص فصلي از قانون اساسي به موضوع مديريت هاي محلي، تاكنون اقدامات تخصصي در اين حوزه از جمله تعريف و تفكيك امر محلي از امر ملي و تحقق مديريت واحد شهري صورت نگرفته، اظهار كرد: با توجه به تجربيات چهار دوره عملكرد شوراها در كشور و پيشرفت هاي شهرداري ها در سالهاي اخير ضرورت دارد از فرصت به دست آمده نهايت استفاده را به منظور تنظيم و تدوين برنامه جامع مديريت شهري و در نهايت ارتقاي جايگاه مديريت شهري ببريم.
وی ابراز اميدواري نمود پس از ارزيابي‌هاي كارشناسي در شوراي راهبري تهيه برنامه جامع مديريت شهري نتيجه كار در قالب لايحه از سوي وزارت كشور به مجلس شوراي اسلامي ارائه شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار