شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۴۱۶
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲
شوشان - سید ابراهیم آل رضا : در جریان سفر رئیس جمهور به استان خوزستان برنامه ریزی های متعددی برای دیدار با طیف های مختلف از جمله مردم، عشایر، صاحبان صنایع،نخبگان و فرهیختگان توسط استانداری در نظر گرفته شد و در این میان استانداری خوزستان با اعمال تفکرات سیاسی و سلیقه های شخصی برخی مدیران نسبت به انتخاب تنی چند از نخبگان خوزستان به نمایندگی از دانشگاهیان اقدام نمود. از جمله مسائل قابل تأملی که در سفر رئیس دولت به خوزستان رخ داد همین موضوع است و بر هیچ یک از نخبگان خوزستانی پوشیده نیست که این اقدام استانداری با سیاستی خاص برنامه ریزی شد و افرادی به عنوان راوی برای خوانش انشاء و بیان دیدگاه های نخبگان استان البته از زبان استانداری خوزستان انتخاب شدند تا به بیان برخی مشکلات و معضلات بپردازند و شاید هم ارائه راهکار نمایند.

حال این پرسش در اذهان نخبگان خوزستانی که جمع کثیری از آنها را دانشگاهیان تشکیل می دهند مطرح است که آخر به چه عنوانی برخی از اساتید دانشگاه ها می بایست ابزار سیاست های نادرست برخی مدیران استان شوند و خود را نماینده نخبگان خوزستان معرفی کنند.

چرا می بایست در یک هماهنگی دقیق و برنامه ریزی شده از نخبگان اصلاح طلب دعوت شود اما از دیگر نخبگان که حتی هیچ گرایش سیاسی ندارند برای حضور در این جلسه مهم دعوت نشود.مگر نخبگان خوزستان را همین آقایانی که شرف حضور در جلسه داشتند تشکیل می دهند؟

مگر نه اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره همه گروه های سیاسی و غیر سیاسی را به وفاق و همدلی توصیه می کنند پس چگونه است کسانی که سنگ انقلاب و آرمان هایش را به سینه می زنند با این حرکت های نسنجیده بنای اختلاف را نهادینه می کنند و بدین ترتیب قصد ایجاد تنش های سیاسی دارند، اما باید گفت که هدف از این کارها نه تنها سیاسی نیست بلکه از نظر نگارنده نوعی لجبازی بچه گانه است که نه در شأن مسئولین، نه نخبگان و نه مردم غیور خوزستان است؛ و اما مسئولان گران قدر چه توجیهی برای عدم دعوت از رئیس بنیاد ملی نخبگان خوزستان دارند که هیچ گرایش سیاسی ندارد و چه پاسخی برای دعوت نکردن رئیس دانشگاه مادر استان دارند که همواره اعتدال و میانه روی از ویژگی های بارز او بوده و هست.به راستی چرا نباید از رؤسای دانشگاه ها و رئیس پارک علم و فناوری خوزستان که هر کدام معدنی از تجربه و علم اند و همواره اهدافشان بر مبنای اسناد بالادستی نظام در حوزه علم و فناوری است دعوت شود.

بنا بر هماهنگی های انجام شده مقرر بود جلسه رئیس جمهور با نخبگان و فرهیختگان خوزستان در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار گردد که مقدمات آن فراهم گردید تا همه صاحب نظران در محیطی کاملاً علمی و آرام به بیان مسائل و تبیین و تشریح برنامه های خود برای پیشرفت خوزستان و کشور بپردازند که به یک باره همه چیز تغییر کرد و نشست مذکور در تالار شهید هاشمی استانداری برگزار گردید.

بر اساس روال معمول در سفرهای استانی رؤسای جمهور و مسئولین بلند پایه کشوری، در دوره های مختلف دانشگاه مادر استان متولی دعوت از اساتید و نخبگان دانشگاهی می شد و دانشگاه شهید چمران اهواز با اعمال تدابیر لازم علاوه بر ارسال دعوت نامه کتبی برای اساتید صاحب نظر، با همه این عزیزان به صورت تلفنی ارتباط برقرار کرده و برای برپایی نشستی با شکوه دعوت می کرد که این بار مسئولین دانشگاه با رویکرد جدید و سلیقه ای استانداری که رنگ و بوی سیاسی داشت مواجه شدند که جای بسی تعجب دارد. 

باید گفت مدیران ارشد استان نباید با اعمال رویکرد یک سویه خواسته و یا ناخواسته بر طبل اختلاف بکوبند و با در نظر گرفتن و اجرای سیاست های نادرست و تفکرات تحمیلی موجبات اینگونه ناهماهنگی ها را فراهم آورند.نکته آخر اینکه اگر در بین مسئولان ارشد استان همواره مؤلفه های وفاق و هم دلی در مسیر دو طرفه قرار داشته باشد و مسئولان خود را از میان مردم بدانند هیچ گاه این چنین مسائلی پیش نخواهد آمد و به طور یقین استان خوزستان با وحدت و وفاق و همدلی مسئولین و مردم در مسیر درست پیشرفت و توسعه قرار خواهد گرفت. 

27/10/92

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۵
comment
comment
دانشگاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
3
2
comment احسنت بر سید عزیز. به نظر می رسد بهتر بود کاروان تدبیر و امید به مرکز علمی جنوب کشور دانشگاه شهید چمران می امد و با اساتید دانشگاه و دانشجویان جلسه مستقل می گذاشت. اینکه از چند نفر سخنان را مکتوب بگیرند که شائبه انشا بودن را می دهند خیلی صورت خوشی ندارد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
4
6
comment اگر رییس دانشگاه شهید چمران نام نیکی داشت همه به دانشگاه می آمدند.
comment
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
3
6
comment [...] چرا باید بیاید. یادمان نرفته است که هم او دکتر روحانی را برای ایراد سخنرانی در میان دانشجویان در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری راه نداد.
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
comment اگرقبولش ندارند تغییرش دهند و دلیل خوبی برای عدم حضور ریاست جمهور دردانشگاه نیست و باید دانست که دانشگاه زیر مجموعه دولت است و روحانی رئیس دولت ولجبازی با خود پسندیده نیست . متاسفانه دیدگاه شما مناسب توسعه نیست
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
comment ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻤﺎﻥ ﻟﺠﺒﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺳﯿﺪ ﮔﻔﺘﻪ ﺩﯾﮕﺮ!
comment
ستاد مردمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
1
2
comment سلیقه ای بود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
2
3
comment محتواي اين يادداشت شباهت زيادي به نامه بسيج اساتيد خوزستان و سخنان دكتر مروتي در ديدار اساتيد دانشكده اقتصاد و الهيات با معاون حقوقي رياست جمهو.ري دارد.لب مطلب اين است كه چرا ما را در سفر رياست جمهوري نديديد و ما نتوانستيم در نشست ها حضور يابيم.
comment
هیات علمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
1
3
comment دوستان اصلاح طلب شما که به فرایندهای دموکراتیک اعتقاد دارید بیاید و رییس دانشگاه شهید چمران اهواز را به صورت انتخاباتی انتخاب نمایید. البته ما اصولگرا ها همانگونه که اختلاف رای 200 هزار نفری را برای ریاست جمهوری پذیرفتیم برای این انتخابات هم حاضریم تمام قواعد بازی دموکراتیک را بپذیریم و حتی یک شرط جالب به نفع شما هم برای این انتخابات قرار دهیم. انتخابات رییس دانشگاه با رای اعضای هیات علمی دانشگاه با این شرط که هر کسی از طیف اصلاح طلبان که بتواند به اندازه هفتاد درصد دکتر مروتی رای بیاورد رییس دانشگاه شود.
ما می پذیریم که هر کس که هفتاد درصد مقبولیت مروتی را داشته باشد رییس شود شما چطور برادران معتقد به رای مردم.
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
comment
comment این دوست عزیز گویی در انتخابات ریاست جمهوری همه داوطلبان غیر از روحانی را اصولگرا می داندوحال آنکه آقایان رضایی و قالیباف و ولایتی اصولگرا نیستند و به اعتدال بیشتر نزدیک هستند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
2
2
comment قبلا که فله ایی تغییر میدادید آقای ناشناس رای یادت رفته بود بعد شما اگه منافع ندارید چرا اینقدر براتون سخته
comment
دکتر ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
1
0
comment جناب آل رضا بسه دیگه [...] نه اصول گراست نه بسیجی ونه نخیه فقط منفعت طلب است.باور کنید 5 نفر پشتیبان ندارد .باور ندارید؟ من یک اصولگرا بودم وهستم ایشان را قبول ندارم.هیچگاه بسیج از ایشان حمایت تکرده اگه حمایت می کرد این حال و روزش نبود ...خواستید ثابت میکنم ...فقط یه روزی استانداری بود و فلانی که حمایتش می کردتد
comment
ملاک نخبگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
comment
1
3
comment طبق اخبار رسیده کسانی را که تحت عنوان نخبه نزد رییس جمهور سخنرانی کردند آقایان نشان و پیش بین و صفایی مقدم گزینش کرده بودند. آقایان توضیح دهند بر چه معیارهایی از میان صدها استاد دانشگاه و تحلیل گر و روزنامه نگار و هنرمند به چنین افرادی رسیدند؟
comment
باوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
comment
0
2
comment سیدجان، تیغ این درد بر روح و جان من که با این قافله از 57 بوده ام ملموس تراست و هنوز زنده ام که باز شاهد این [...]بازی(که ای کاش به خصلت و رویه پاک کودکانه عمل میکردند، نه این رفتار بغض آمیز جناحی و قبیلگی که هیچ گونه از جنس وترکیب آرمان های انقلاب نیست) چه برسد به شما جوانان خوش ذوق که در سلسله فکر واندیشه در سلک قلم بدستان فهیم و دلسوزی که....بماند...دستمریزاد!! به خیر وشادی ونیکی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
comment
0
0
comment مي گم [...] رو هم دعوت نكرده بودند؟!
اين اقايون همگي اصولگراي افراطي بودند. حقشونه عوض بشن. جالب اينجاست [...] طبق شنديده ها خودش رو داره اصلاح طلب معتدل جا مي زنه. خيلي مسخرست! بايد شوتش كنن. تو اين مدت نهايت سو استفاده رو كرد. يك ديكتاتور به تمام معني كلمه بود
comment
هیات علمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
comment
0
0
comment تا زمانی که انرژی و توان افراد در هر منسبی خصوصا دانشگاهیان در تقابل و در جهت انتقام جویی باشد این مملکت پیشرفتی نخواهد داشت علی الخصوص زمانی که افراد زمامدار امور حرفشان با عملشان یکی نباشد. در چنین شرایطی از دیگر اقشار جامعه چه انتظاری میرود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار