خوزستان در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اتفاقات متعددی بود که البته اکثر این رویدادها رنگ و بوی انتخابات به خود داشت.

"> هفته پر استرس خوزستانی ها
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱

خوزستان در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اتفاقات متعددی بود که البته اکثر این رویدادها رنگ و بوی انتخابات به خود داشت.

 

خوزستان در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اتفاقات متعددی بود که البته اکثر این رویدادها رنگ و بوی انتخابات به خود داشت.

اما جدا از انتخابات ، هفته گذشته را می توان هفته یارانه ای و استرس زا برای خوزستانی ها دانست چرا که همه در تکاپوی شایعه ای بودند که یک پیامک آن را رقم زد. شایعه این بود : در صورت عدم مراجعه به سایت رفاهی دیگر یارانه به شما تعلق نمی گیرد.

مردم بی اطلاع از اینکه فقط دریافت کنندگان پیامک از سایت رفاهی باید به سایت مراتجعه کنند هجوم بی سابقه ای به کافی نت ها بردند و اختلال در این سایت به دلیل افزایش ترافیک ، استرس و نگرانی ها را دو چندان کرد تا اینکه سازمان هدفمندي يارانه‌ها در اطلاعیه ای رسما اعلام کرد : تنها افردی که پیامک سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر اعلام انصراف یا عدم انصراف دریافت کرده‌اند، به سایت رفاهی مراجعه کنند.

هفته ای که گذشت : در هفته ای که گذشت ایران یکی از بزرگ ترین میدان گازی خاورمیانه را در استان خوزستان کشف کرد که پیش‌بینی می‌شود حجم ذخایر گاز این سازند مخزنی به ذخایر گاز پارس‌جنوبی نزدیک باشد.

هفته ای که گذشت : در ادامه روند انتقاد استاندار خوزستان از غیر عملی بودن برخی رشته های دانشگاه آزاد خوزستان و فارغ التحصیلان بیکار با معدل های 12 و 13 ، اینبار رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز وارد گود شد و از توسعه بي‌رويه و بيش از حد دانشگاه آزاد و عدم نظارت بر رشته‌هايي كه در اين دانشگاه ايجاد شده انتقاد کرد.

هفته ای که گذشت : با همت و ایده خوب حاج محمدزمان نیک نژاد فعال اجتماعی و همراهی جمعی از نیروهای فرهنگی اهواز روز ملی خلیج فارس در روز 10 اردی بهشت به شکل بدیعی گرامی داشته شد.

هفته ای که گذشت : در عملیات خنثی‌سازی که در بخش‌هایی از منطقه عملیاتی دوران جنگ تحمیلی سوسنگرد در حال انجام بود، چهار تن از هموطنانمان به مقام رفیع شهادت نائل شدند.این افراد از شرکت خصوصی اندیکو انجام عملیات خنثی‌سازی مین را در منطقه بر عهده داشته‌اند.

هفته ای که گذشت : استاندار خوزستان در روز شورا ضمن انتقاد از روند برخی از شوراهای شهر و شهرداری ها گفت: امروز هیچ شهرداری در شهرهای استان خوزستان پیدا نمی کنید که به کارکنان خود بدلیل حقوق معوقه بدهکار نباشد.

هفته ای که گذشت : بر اثر برخورد سه دستگاه موتور سیکلت در مسیر شهرک انقلاب به طرف شهر میانرود در دزفول یک نفر کشته و شش نفر دیگر به شدت مصدوم شدند. راکبان موتور سیکلت‌ها اقدام به حرکات نمایشی می‌کردند که تعادل یکی از آنان به هم خورد و بقیه راکبان به دلیل سرعت بالا قادر به کنترل وسیله نقلیه نبوده و به همدیگر برخورد کردند.

هفته ای که گذشت : نمايشگاه توانمندي‌هاي توليدي، صادراتي و خدمات فني مهندسي خوزستان که در منطقه آزاد اروند با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد و پس از سه روز به کار خود پایان داد . قابل ذکر است که در این مراسم رحیمی معاون اول احمدی نژاد نیز حضور داشت. همچنین استاندار بصره نیز به این نمایشگاه آمد.

هفته ای که گذشت : دكتر سعيد امان‌پور به عنوان مدير روابط عمومي دانشگاه شهيد چمران اهواز معرفي شد. دكتر سعيد امان‌پور عضو هيات‌علمي دانشكده علوم زمين دانشگاه شهيد چمران گروه جغرافيا و برنامه‌ريزي شهري بوده و تاكنون مديرگروه و معاونت آموزشي اين دانشكده را عهده‌دار بوده است.  پيش از اين دكتر عباس رضوي به عنوان مدير روابط عمومي دانشگاه شهيد چمران اهواز مشغول به فعاليت بود.

هفته ای که گذشت : بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد : سال گذشته 902 مرد و 170 زن در کشور بر اثر غرق شدگی جان باختند که این آمار سال گذشته  هزار و 134 نفر بود.بر اساس این گزارش در سال گذشته به ترتیب استان های خوزستان با 204، مازندران با 157 و گیلان با 91 فوتی بیشترین میزان مرگ ناشی از غرق‌شدگی را به خود اختصاص دادند.

هفته ای که گذشت : مافیای مواد مخدر در ماهشهر با تلاش و همت سربازان گمنام امام زمان در ماهشهر دستگیر شدند. این منبع آگاه افزود: این باند مافیا که به مدت چند هفته زیر نظر بودند، در نهایت در حالی که در یک خانه در حال ارتکام به اعمال فاسد بودند، دستگیر شدند.

هفته ای که گذشت : اولیای دم از قاتل فرزندشان در آبادان پس از 18 سال تحمل حبس رضایت دادند.  باتوجه به اینکه قتل با انگیزه قبلی صورت نگرفته و بر اثر یک اتفاق رخ داده بود، طرفین با هم صحبت کردند و سرانجام این دیدارها منجر به صلح و سازش و گذشت اولیای دم شد.

هفته ای که گذشت : اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بین ادارات کل در سراسر کشور به دلیل توسعه فعالیت‌های قرآنی به عنوان اداره برتر از سوی این وزارتخانه معرفی شد.همچنین قاسم شمیری، کارشناس مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مشاور مدیر به عنوان کارشناس نمونه قرآنی در سطح کشور شناخته شد.

هفته ای که گذشت : ساحل نشینان عرب خوزستان باتمام وجود ایرانی و فارسی بودن خلیج فارس را فریاد زدند. در استان خوزستان  مرزنشینان ساحل خلیج فارس که اغلب از مردم عرب ایران به شمار می روند همواره بر هویت ایرانی و فارسی این خلیج تاکید می کنند و همواره از این خلیج با عبارت خلیج فارس یاد می کنند.

هفته ای که گذشت : تمبر بزرگداشت شهدای بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران در استان خوزستان چاپ و منتشر شد. این تمبر همزمان با سی امین سالروز آزاد سازی خرمشهر و برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای بنادر کشور چاپ و منتشر شده است.

هفته ای که گذشت : نخستین کوره زباله‌سوز صنعتی کاملا ایرانی با کاربرد در صنایع پتروشیمی، در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی راه‌اندازی شد.این کوره با هزینه ای بسیار پایین‌تر از مشابه خارجی و با حمایت شرکت پتروشیمی فجر در این مجتمع ساخته و به بهره‌برداری رسید.

هفته ای که گذشت : معاون وزیر راه و شهرسازی به شوشتر آمد و از ساخت ایستگاه راه‌آهن شوشتر بازدید نمود. در شرایط کنونی در خوزستان بیشترین تعهدات وزارت راه و شهرسازی پس از استان تهران ایجاد شده است و در حال تلاش برای اجرای تعهدات خود هستیم.

هفته ای که گذشت : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از مرگ 15 مادر باردار در سال گذشته خبر داد. البته این رقم نسبت به سه سال گذشته که حدود 36 مرگ بود، کاهش پیدا کرده است و خوزستان از شاخصه های سلامت بهتری برخوردار شده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار