شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
نوزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب ایرانی به میزبانی شهرستان شوش برگزار شد.
 این جشنواره طی روزهای پنجشنبه وجمعه با شرکت 120 اسب به میزبانی اداره ورزش وجوانان وهیات سوارکاری شهرستان شوش در ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد.

مسوول برگزاری این جشنواره با اشاره به قهرمانی شهرستان شوش در این جشنواره گفت : سه داور ازاستان های یزد و خوزستان قضاوت این دوره از رقابت ها را برعهده داشتند.

بهزاد پورطالب افزود: شاخص های مختلفی به هنگام خود نمایی یک اسب در میدان از جمله تیپ، سر و گردن، بدن، دست وپا ونوع حرکت درنظر گرفته شده و کادر داوری براساس این شاخص ها به اسب ها امتیاز دادند.

وی با بیان اینکه این مسابقات نسبت به دوره های گذشته درسطح بهتری برگزار شد گفت: در این رقابت ها شهرستان شوش مقام اول را به دست آورد و اسب های شرکت کننده از شهرهای اهواز و دزفول به ترتیب دوم و سوم شدند.

این جشنواره در دو بخش با شرکت اسب های با خون خالص ایرانی و با خون وارداتی برگزار شد که در هر بخش این اسب ها با توجه به شرایط سنی یک تا چهار سال به بالا به رقابت پرداختند.

رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان شوش نیز گفت: اسب اصیل عرب ایرانی از معدود اسب های اصیل دنیاست که طی سال های متمادی نژاد آن خالص باقی مانده است.

ˈعبدالعظیم آل کثیرˈ با بیان این مطلب که زیبایی و فتوتیپ اسب عرب یکی از شاخص های اصلاح نژاد و از موارد مهم برای دوستداران اسب در جهان است، هدف از برگزاری جشنواره را معرفی اسب عرب خوزستان وارتقاء دانش، مهارت وآگاهی پروش دهندگان این نوع اسب فراهم کردن بسترمناسب برای تبادل تجربیات وحمایت وپشتیبانی ازپرورش دهندگان اسب اصیل ذکر نمود. 

این مسابقات با اسب هایی از شهر های شوش، اهواز، دزفول، مسجدسلیمان، آبادان، رامهرمز، اندیمشک ،دزفول و شوشتر برگزار و با استقبال خوب علاقه مندان روبرو شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار