شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۶۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
مدیرعامل شرکت نفتخیز جنوب تشریح کرد:
حمید بورد خاطر نشان کرد:فعالیتهای بی نظری در زمینه مدیریت پسماندهای زیست محیطی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب صورت گرفته است، شایان ذکر است برخی از پروژه های زیست محیطی به مرحله اجرا رسیده است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به انواع پسماندهای صنعتی درمناطق نفت خیز جنوب گفت:می توان پسماندهای را به سه دسته از جمله پسماندهای جامد شامل :لجن های نفتی، پسماندهای مایع شامل: پساب های نمکزدایی و نفت ریزی و پسمانده های گازی شامل گازهای خروجی از مشعل،گازهای خروجی از توربین های گازی و گازهای رها شده در محیط اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تصفیه و بازگردانی پسابهای صنعتی یکی دیگر از فعالیتهای انجام شده در زمینه مدیریت پسماند ها زیست محیطی این شرکت می باشد اظهار داشت:در این روش با استفاده از فاکتور حرارت می توان پسابهای تولیدی را در جهت مصارف صنعتی تصفیه و بازگردانی کرد. گفتنی است این اقدام صرفه جوییهای اقتصادی و جنبه های زیست محیطی خوبی را بدنبال خواهد داشت ضمن اینکه یکی از محصولات این روش نمک است که جهت اسید کلریدریک کاربرد فروانی دارد.

بورد ادامه داد: کاهش میزان H2S نفت خام به روش شیمیایی از جمله فعالیت های دیگری است که می توان در زمینه پسماندهای زیست محیطی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب عنوان کرد.
مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب نیز در این نشست با  ارائه گزارشی از فعالیت‌های زیست محیطی انجام شده و در دست اقدام مناطق نفتخیز جنوب گفت: برای کاهش هر چه بیشتر آلودگی‌های زیست محیطی در مناطق نفتخیز جنوب گام های بلندی برداشته شده است که می توان به جمع‌آوری و استحصال بیش از 90 درصد گازهای همراه ، انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی توسعه میادین نفتی، مدیریت پسماندها و اهتمام ویژه به ایجاد و توسعه کمربند فضای سبز در اطراف تأسیسات اشاره نمود.

مهندس بورد در زمینه اقدامات حمایتی این شرکت در حوزه محیط زیست گفت: مشارکت با سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای پروژه های بزرگ استانی و ملی  همچون طرح بزرگ بیابان زدایی و مقابله با ریزگردها، تامین و تحویل 9 دستگاه تجهیزات پیشرفته سنجش آلودگی هوا  به محیط زیست استان خوزستان  از یک سو و اجرای بزرگترین طرح های زیست محیطی صنعت نفت همچون طرح جامع آماک ، تصفیه و دفع کامل پساب های صنعتی بیانگر عزم جدی این شرکت در عمل به وظایف و مسئولیت های اجتماعی خود در استان خوزستان و استان های نفتخیز است.

وی افزود :اجرای طرح های تحقیقاتی ثمر بخش در زمینه  پاکسازی خاک های آلوده به نفت با استفاده از گیاهان و حاصلخیز نمودن آنها و.تصفیه صنعتی پساب واحدهای نمکزدایی با استفاده از روش فیلتراسیون غشایی بخش دیگری از فعالیت های زیست محیطی مناطق نفتخیز جنوب است.
 
عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفت در مورد نقش مناطق نفتخیز جنوب در مقابله با ریزگردها اظهار داشت: از آنجاییکه بحث ریزگردها در چند سال اخیر به یک معضل ملی تبدیل شده شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز در رفع این معضل اهتمام ویژه‌ای داشته و بیش از 478 هزار میلیارد ریال در این زمینه  توسط این شرکت به این طرح اختصاص یافته که رقم قابل توجه و کار بزرگی است.



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
France
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
comment
0
0
comment سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان خیلی محدوده ی دید کوچکی داشته که به انجام این امور از بزرگترین مخرب محیط زیست خوزستان راضی شده باشد. واقعاً باید افسوس خورد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
comment
0
0
comment نفت بزرگترين مزيت اقتصادي كشور است و در قياس با وسعت عملياتش كمترين ميزان آلودگي را دارد سازمان حفاظت محيط زيست هم بخوبي مي داند بزرگترين ألاينده ها كدامند شما هم دقت بفرماييد متوجه خواهيد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار