شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۶۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
در روزهای گذشته بالاخره توافق نامتوازی ژنو با توقف غنی سازی بیست درصد از جانب ایران کلید خورد و با تائید آن از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران رسماً گام اول توافق ژنو را آغاز کرد. طبق اطلاع روز دوشنبه بازرسان آژانس با حضور در نطنز و فردو همه آبشارهای غنی سازی بیست درصد را در این دو سایت هسته ای مهر و موم کردند. آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم اظهار داشت که منتظر اقدامات آمریکا و اروپا هستیم. دولت استکباری آمریکا این معامله را شکستی برای ایران تلقی کرده و دولتمردان آن بارها اعلام کرده اند که باید ایران را کنترل نموده و از توسعه آن جلوگیری نمایند. به همین دلیل زمانی که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از دعوت کشورمان به کنفرانس ژنو دو خبر داد بلافاصله مخالفان دولت سوریه که مورد حمایت عربستان و آمریکا هستند به شدت مخالفت کردند و آمریکا نیز اعلام کرد که شرکت ایران مشروط به پذیرفتن مصوبان ژنو یک است و در آخرین اقدام خود با فشارهایی که به دبیرکل سازمان ملل متحد وارد کردند کار به جائی رسید که آقای بان کی مون دوع خود را پس گرفتند.
روز گذشته اتحادیه اروپا بخشی از تحریم های خود را علیه ایران رسماً تعلیق نمود. همزمان آمریکائیها که نسبت به عزت و اقتدار معنوی ایران به شدت عصبانی هستند اقرار کردند که با دولت و ملت ایران دشمنی پایدار دارند. درماه گذشته اوباما هم که به شدت از ایران سیلی خورده است طی سخنان تعذی اعلام کرد که اگر می توانست پیچ و مهره های دستگاههای غنی سازی اورانیوم ایران را بیرون می آورد. این سخنان و موضعگیری های تند و خشم آلود آمریکا و سران صهیونیسم بین المللی و همچنین نوکران آنها مثل دولت خبیث و جنایتکار سعودی همه نشان از عزت و استقلال ایران اسلامی دارد.
اخیراً برخی از سران حکومت اشغالگر اسرائیل اعتراف کردند که بعد از امام خمینی انتظار بود که جانشین او تغییر موضع دهد اما آیت اله خامنه ای دقیقا همان برنامه رهبر انقلاب را بدون کوچکترین انحرافی دنبال می کند.
آری موضع امام خامنه ای همانست که امام خمینی داشت. امام خامنه ای آمریکا را شیطان و دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی می داند و تجارب و رویدادهای گذشته این حقیقت را به خوبی آشکار نموده است. آنان از اینکه می بینند ایران اسلامی علیرغم مشکلات فراوان و تحریم های تحمیلی آمریکا و هم پیمانان درست در خط امام راحل گام برداشته و بین مسلمانان و آزادگان عالم پایگاه مهمی دارند بسیار در خشم و غضبند. آنان درصددند که ما را از اسلام راستین که مایه عزت و اعتبار ایران اسلامی شده دور کنند و به هیچوجه دست از مقابله و ستیز با ایران اسلامی برنمی دارند.
به گفته امام خمینی منافع آمریکا و اروپا ایجاب می کند که ما یک ملتی ضعیف و فقیر و بی فرهنگ باشیم و مقدرات ایران را آمریکا تعیین کند که این برای ما حکم زندگی با ذلت را دارد. منافع آنها، نه یک ایرانی با هویت ایرانی اسلامی، بلکه ایرانی که شناسنامه اش را آمریکا و اروپا صادر کند. ایرانی که ارائه سیاست آمریکا را بکشد. آمریکا زمانی از ناراضی خواهد شد که ما از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کنیم و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام را با دست های خود ویران نمائیم و در آن شرایط است که جهانخواران به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی فرهنگ ما را به رسمیت می شناسند درست همان بلائی که بر سر انقلاب مصر آوردند . بنابراین هرچند توافق ژنو امضاء و در حال اجرا می باشد ما همچنان بر سر اسلام و اجرای دقیق آن و پیروی از امام خمینی به عنوان هدایتگر انقلاب اسلامی ایران وفادار بوده و عزت خود را مرهون آن می دانیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
دکتر دادخواه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
comment
0
0
comment این یادداشت فاقد هر گونه ارزش علمی و محتوایی است بهتر است آقای بلادیان بیش از این در این مقوله ها قلم نزند.
مدیر پایگاه آقای دکتر؛ آقای بلادیان جزو نخبگان خوزستان و کشور و افراد با صلاحیت آشکار و بین هستند و طبیعتاً حق اظهارنظر درباره مساله مهم و روز را دارا می باشند
پس با این حسای چه کسانی باید مباحث روز را نقد کنند؟
راهنمایی بفرمایید تا می هم بدانیم چطور عمل کنیم
یا علی
پاسخ ها
comment
دکتر دادخواه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
comment
comment من ایشان را از سال 1360 می شناسم و موافق نظر شما در باره ایشان هستم ولی گفتم که در حوزه مسائل سیاسی، مانند هر حوزه ای دیگر اصلاعات و استدلال و قدرت تحلیل ویژه می خواهد والا هر فردی می تواند در هر موضوعی قلم بزند و اشکالی هم ندارد .اما برای درج در یک سایت خبری و تحلیلی مقاله درخوری می طلبد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار