اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
مدیرکل ارشاد خوزستان خبر داد:
حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مهمترین و تاثیرگذارترین رویداد در حیطه هنرهای نمایشی کشور است که هر ساله همزمان با سالروز ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و استان‌ها برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد خوزستان از حضور پنج نمایش در بخش‌های اصلی جشنواره تئاتر فجر خبر داد.
 
حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر  اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مهمترین و تاثیرگذارترین رویداد در حیطه هنرهای نمایشی کشور است که هر ساله همزمان با سالروز ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال نیز این جشنواره از تاریخ 24 دیماه تا 12 بهمن‌ماه در بخش‌هایی همچون چشم انداز تئاتر ایران در سال 92، مرور تئاتر ایران در سال 92، تئاتر نسل نو، برگزیدگان مناطق، مسابقه بین‌الملل، مسابقه تازه‌های تئاتر ایران و ...برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد خوزستان تصریح کرد: حضور چشمگیر هنرمندان تئاتر استان خوزستان با پنج نمایش در بخش‌های اصلی این جشنواره از نکات حائز اهمیت در جشنواره امسال است.

وی بیان کرد: «شلب» نمایش بومی با موضوع دفاع مقدس که با ظرفیت‌های فرهنگی استان در پاسداشت ارزش‌های دینی و ملی می‌پردازد به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی فواد رابحی از شهرستان خرمشهر پس از موقعیت در اجرای عمومی در سطح شهرستان و جشنواره تئاتر استان خوزستان و مناطق کشور در 28 دیماه سال جاری در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر تهران به روی صحنه رفت.

سپهر عنوان کرد: «پرسه در لابلای فریم‌های بهم چسبیده روی تایم لاین» دومین نماینده تئاتر استان در این جشنواره است که با نگرشی انتقادی به مسائل مربوط به سال‌های پس از دفاع مقدس می‌پردازد.

وی ادامه داد: این نمایش به نویسندگی رسول حق‌جو و کارگردانی مجتبی رستمی پس از موفقیت در جشنواره تئاتر دفاع مقدس به سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافته و در 29 دیماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر تهران به روی صحنه رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین نمایش «عالیه» به نویسندگی و کارگردانی از عبدالرضا سواعدی از هنرمندان آبادانی در روزهای ششم و هفتم بهمن ماه در تالار هنر تهران به اجرا درخواهد آمد.

وی بیان کرد: در بخش نمایش‌های خیابانی نیز نمایش «بنگ بهیگ» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی از مسجدسلیمان با موضوع بومی به عنوان نمایش برگزیده جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان از پنجم تا هفتم بهمن ماه سال جاری در محوطه تئاتر شهر به اجرا در می‌آید.

سپهر تصریح کرد: آخرین نماینده تئاتر استان خوزستان نمایش «گلادیاتور» به نویسندگی مصطفی بوعذار و کارگردانی معصومه عمومی با موضوع دفاع مقدس است که پس از موفقیت در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، به بخش خیابانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافته و از 9 تا 11 یهمن ماه در محوطه تئاتر شهر و باغ هنر تهران به اجرا درخواهد آمد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار