شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴
در تاریخ 7/4/1360 بر اثر بمب گذاری منافقین ، آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران با وفای انقلاب اسلامی که در بین آنها اولین نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام والمسلمین شهید سید محمدکاظم دانش نیز حضور داشت ، همگی به درجه ی رفیع شهادت نائل گردیدند .
پس از آن رزمندگان شوش به یاد و نام این مبارز انقلابی گردان شهید دانش را تشکیل دادند که در اکثر عملیات ها حضوری چشمگیر داشت ، تا این که در تاریخ 17/11/1361 عملیات والفجر مقدماتی در محور شوش به مرحله ی اجرا درآمد و بسیجیان گردان شهید دانش به عنوان خط شکن پیشاپیش رزمندگان اسلام پیشروی کردند و عده ای از آنها به درجه شهادت رسیدند و جمعی از آنها به اسارت دشمن بعثی درآمدند و مابقی زیر زخمی شده که به درمانگاه های صحرایی و تنها بیمارستان شوش منتقل گردیدند . بعد از آن بازماندگان این گردان و آزادگانی که پس از بازگشت به جمع آنها افزوده شده بودند هر ساله در یکی از تاریخ های 7 تیر سالروز شهادت سید محمدکاظم دانش ـ 17 بهمن سالروز عملیات والفجر مقدماتی و یا 2 فروردین سالروز عملیات غرور آفرین فتح المبین ، دور هم جمع می شدند و گردهمایی گردان شهید دانش را تشکیل می داند تا هم یاد و خاطره ی دوران هشت سال دفاع مقدس را زنده نگهدارند و هم نسل های بعدی را با رشادت ها و غیورمردی های شهدای گردان شهید دانش آشنا نمایند . اما چند سالی است که این گردهمایی به آن شور و حال همیشگی برگزار نمیگردد .
شهرستان شوش در مجموع طي هشت سال دفاع مقدس 13 سردار و 600 شهيد را تقديم به اسلام و انقلاب اسلامي كرده كه در بين اين ششصد شهيد ؛ يك خبرنگار به نام شهيد فريدون سگوند ؛ يك كارگردان تئاتر به نام شهيد علي آليگرد و دو بازيگر تئاتر به نام شهيد حشمت صالحي ـ شهيد مرتضي معتمد سگوندي وجود دارد .
درست است که شوش در هشت سال دفاع مقدس به نام شهر شهیدان گمنام سر زبانها افتاده است ولی امیدوارم که دست اندرکاران هیئت رزمندگان شوش و پیشکسوتان گردان شهید دانش این گردهمایی و این گردان را به فراموشی نسپارند . انشاءالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار