شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
 معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: یکی از چالش های خوزستان آلودگی هوای استان است لذا باید هر دستگاه آلوده کننده هوا در این خصوص پاسخگو باشد.

سیاحی درحاشیه سیزدهمین کنگره علوم خاک ایران در دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر چالش آلودگی هوای خوزستان در بحث خاک و آب نیز باید حفاظت هایی در خوزستان انجام شود.

وی افزود: بهره گیری بیش از حد از خاک و شوری زمین از دیگر معضلاتی است که در استان وجود دارد و نیاز به نگاهی کارشناسانه و پیگیر مستمر در حل این مشکل دارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: شدت بارندگی در خوزستان بسیار بالا است و این عامل باعث فرسایش خاک و منفعل شدن خاک در استان شده است.

سیاحی با اشاره به معضل بسیار خطرناک ریزگردها در استان افزود: در سال 85 افزون بر50 روز خوزستان درگیر ریزگردها بوده است که مهم ترین عوامل بروز این معضل خشک شدن تالاب ها و وجود بیابان هایی است که در مرز خوزستان و کشورعراق وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد که برای حل این مشکل نیاز به همکاری مسوولان کشور عراق نیز هست.

وی ارزیابی اقدامات عملی برای مقابله با ریزگردها، زیر کشت رفتن 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان ( طرح مقام معظم رهبری)،برنامه ریزی در مورد موادی که باعث کاهش آلودگی آب و خاک می شوند، جلوگیری از شوری و قلیایی شدن خاک های استان، برخورد با سازمان ها و ارگان هایی که باعث آلایندگی خاک و آب می شوند را از جمله مسائلی دانست که باید در بحث حفاظت از خاک ، آب و هوا دراستان پی گیری شود.

سیزدهمین کنگره علوم خاک ایران به مدت سه روز با حضور شخصیتهای علمی ایرانی و خارجی در محل دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز جریان دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار