اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
مدیرکل ارشاد خوزستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: سالانه 700 اجرای تئا‌تر و جشنواره‌های مختلف تئا‌تر در سطح این استان برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: سالانه 700 اجرای تئا‌تر و جشنواره‌های مختلف تئا‌تر در سطح این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر  اظهار کرد: جشنواره تئا‌تر فجر همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و برخی از استان‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سی و دومین جشنواره تئا‌تر فجر در حوزه‌های چشم‌انداز تئا‌تر ایران در سال 92، مرور تئا‌تر ایران در سال 92، تئا‌تر نسل نو، برگزیدگان مناطق، تئا‌تر بین‌‌الملل و تازه‌‌های تئا‌تر ایران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در تئا‌تر خوزستان، پنج نمایش در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی به سی و دومین جشنواره تئا‌تر فجر راه یافته است.

وی اضافه کرد: نمایش «پرسه در لابه‌لای فریم‌های به هم چسبیده روی تایم لاین» برگزیده جشنواره تئا‌تر دفاع مقدس به نویسندگی حسین حق‌جو و کارگردانی مجتبی رستمی‌فر از اهواز از جمله این نمایش‌ها است.

سپهر اذعان کرد: نمایش «عالیه» کاری از عبدالرضا سواعدی از آبادان، همچنین نمایش «شلب» برگزیده جشنواره تئا‌تر خوزستان و مناطق کشور با موضوع دفاع مقدس و پاسداشت ارزش‌های دینی و ملی به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی فؤاد رابحی از خرمشهر نمایندگان استان در جشنواره تئا‌تر فجر است.

وی در ادامه به دیگر نمایش‌های راه یافته به جشنواره تئا‌تر فجر از خوزستان اشاره کرد و گفت: نمایش «بنگ بهیگ» با موضوع بومی، برگزیده جشنواره تئا‌تر مریوان، کاری از علی قاضی از مسجد سلیمان و «گلادیاتور» با موضوع دفاع مقدس، منتخب جشنواره تئا‌تر شهروند لاهیجان، به نویسندگی مصطفی بوعذار و کارگردانی «معصومه عموری» از دیگر نمایش‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه در استان خوزستان نیز «شطرنج با ماشین قیامت» کار شاهین صیادی نیز در منطقه آزاد اروند اجرا شد، خاطرنشان کرد: همچنین نمایش‌های «رابینسون کروزوئه» کار علیرضا کوشک جلالی و «رضا» کار گروهی تئا‌تر قم به ترتیب در شهرهای اهواز و اندیمشک به روی صحنه می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه سالانه 700 اجرای تئا‌تر و جشنواره‌های تئا‌تر در سطح خوزستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: استان خوزستان در سطح کشور به لحاظ جمعیت و شناسنامه‌دار بودن گروه‌ها، بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

سپهر با اشاره به اینکه از 154 گروه نمایش استان خوزستان، 54 گروه شناسنامه‌دار و دارای پروانه هستند بیان کرد: تئا‌تر خوزستان حقیقتاً بیشترین پویایی را در سطح کشور دارد و بیش از 40 سال است که این هنر در استان اجرا می‌شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
comment
0
0
comment سپهر مدیر کلی برای تمام فصول
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار