شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۱
استاندار میسان عراق در دیدار با استاندار خوزستان :
استاندار خوزستان گفت:خوزستان آمادگی دارد تا در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش های مختلف ازجمله ابنیه و ساختمان ، پل سازی همچنین توسعه همکاری های تجاری و کشاورزی با استان میسان عراق همکاری خوبی داشته باشد.
استانداران خوزستان و میسان عراق سه شنبه شب در اهواز با یکدیگر دیدار و پیرامون زمینه های گسترش همکاری ها بین دو استان گفت وگو کردند.

 عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان دراین دیدار که در محل هتل پارس اهواز انجام شد , ضمن خوش آمد گویی به همتای عراقی خود و هیات همراه , ظرفیت های استان خوزستان را برای بسط و توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با استان میسان عراق بسیار مستعد خواند و گفت:خوزستان آمادگی دارد تا در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش های مختلف ازجمله ابنیه و ساختمان , پل سازی همچنین توسعه همکاری های تجاری و کشاورزی با استان میسان عراق همکاری خوبی داشته باشد.

مقتدایی با اشاره به زمینه های مشترک فرهنگی و سرزمینی بین دو استان خوزستان و میسان عراق افزود: بین این دو استان طی سال های اخیر تفاهم نامه های همکاری خوبی منعقد شده و بخش اعظم آن اجرایی شده است.

وی افزود: ضروری است که این تفاهم نامه یکبار دیگر مرور شده و در خصوص مواردی که عملیاتی نشده و احیانا اقدامات دیگری در زمینه بسط همکاری ها ضروری تشخیص داده شد , به آن منضم گردد. همچنین کمیته مشترکی برای پیگیری مصوبات تشکیل شود.

استاندار خوزستان سفرخوشی را برای استاندار میسان عراق و هیات همراه درطول اقامتشان دراستان خوزستان آرزو کرد.

علی دوای لازم استاندار میسان عراق نیز انتصاب عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان را تبریک گفت و ازمیزبانی گرم وی قدردانی کرد.

وی ظرفیت های اقتصادی استان خوزستان ازجمله بلحاظ برخورداری از بخش های خصوصی توانمند در زمینه سرمایه گذاری ,برای بسط همکاری ها با استان میسان عراق بالا توصیف کرد و گفت: استان خوزستان در زمینه عمران و سازندگی دارای تجربیات گران بهایی است و ما علاقمندیم تا ازا ین تجربیات و خدماتی که خوزستان می تواند در میسان عراق ارایه دهد مطلع شویم تا بتوانیم ازآنها استفاده کنیم.

استاندار استان میسان عراق نسبت به سرمایه گذاری بخش های خصوصی استان خوزستان در این استان همسایه عراقی ابراز علاقمندی کرد و گفت: استان خوزستان و میسان تشابهات زیادی دارند. مردم هردو استان از رژیم بعث عراق رنج ها کشیده اند بنابراین اگر بتوانیم با بسط این همکاری ها شهروندان هر دو منطقه را از نعمات ان بهره مند سازیم بسیارخرسند خواهیم شد.

علی دوای لازم افزود: در استان میسان عراق پروژه های خدماتی و استراتژیک متعددی در دست اجرا داریم. ما از پیمانکاران ایرانی و خوزستانی رسما دعوت می کنیم تا در مناقصات پروژه های مربوطه که لیست آن تقدیم می گردد مشارکت کنند.

استاندار میسان عراق افزود: فرآیند حضور شرکت های پیمانکاری خوزستانی در میسان عراق را تسهیل خواهیم کرد و به دستگاههای ذیربط عراقی برای این همکاری دستورات لازم را خواهیم داد.

وی از استاندار خوزستان رسما دعوت کرد تا در آینده نزدیک سفری به استان میسان عراق داشته باشد که با موافقت عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان مواجه شد.

استاندار میسان عراق و هیات همراه عصرامروز سه شنبه وارد اهواز شدند و بناست تا پایان هفته جاری درایران اقامت داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار