شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
نشست گروههای تخصصی استان های خوزستان و میسان عراق صبح امروز چهارشنبه برای بررسی زمینه های همکاری و تنظیم پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین دواستان دراهواز برگزارشد.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان در حاشیه این نشست  اظهارداشت : این جلسه به منظور تنظیم مفاد تفاهمنامه بین دو استان خوزستان و میسان برگزارشد و صبح فردا (پنج شنبه)این تفاهمنامه به امضای استانداران خوزستان و میسان می رسد.

امید حاجتی بیان کرد: جلسه بررسی مفاد این تفاهمنامه با حضور دستگاه های اجرایی استان و نمایندگان بخش خصوصی و مقامات استان میسان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه کلیه مفاد پیش نویس توافق نامه به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت و سعی شد از تمامی ویژگی ها و ظرفیت های هر دو استان برای توسعه مناسب استان های خوزستان و میسان استفاده شود.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان با اشاره به برخی از مفاد این تفاهمنامه گفت: مسایل حوزه صنعت، کشاورزی،گردشگری،مسایل فرهنگی و اجتماعی ،ورزش و جوانان ،بهداشت و درمان،گردشگری ،خدمات فنی و بازرگانی بخشی از مفاد این تفاهم نامه است.

حاجتی افزود: در گذشته تفاهمنامه ای با استان میسان عراق تنظیم شده بود که برخی از مفاد این تفاهمنامه بسیار ارزشمند است ،اما در برخی مفاد به علت شتاب زدگی در تنظیم ،نیاز به بازنگری داشت که در تفاهمنامه جدید این مشکلات برطرف شده است.

وی به سفر استاندار خوزستان به استان بصره عراق تا پایان امسال خبر داد و گفت: برای همکاری بیشتر بین استان های خوزستان و استان های کشور عراق تا پایان امسال استاندار خوزستان به همراه هیاتی تخصصی سفری به استان بصره خواهد داشت تا مشابه تفاهمنامه با استان میسان، با استان بصره نیز منعقد شود.

گفتنی است فردا(پنج شنبه)تفاهمنامه همکاری دو استان خوزستان و میسان عراق با حضور استانداران این دو استان امضاء خواهد شد و پس از این استاندار میسان عراق دیداری با بازرگانان و بخش خصوصی استان خوزستان خواهد داشت./7161/642
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار