شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۰۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
استاندار ميسان عراق كه سفر سه روزه به خوزستان دارد در ديدار با شهردار اهواز تمايل خود را به استفاده از تجربه و تخصص كارشناسان ايراني در حوزه عمران شهري ابراز كرد.

استاندار ميسان عراق كه سفر سه روزه به خوزستان دارد در ديدار با شهردار اهواز تمايل خود را به استفاده از تجربه و تخصص كارشناسان ايراني در حوزه عمران شهري ابراز كرد.

استاندار ميسان عراق گفت: اميدوار هستيم در تفاهم نامه اي كه بين خوزستان و ميسان بسته مي شود كارشناساني از خوزستان به عراق اعزام شود تا از تجربيات و تخصص آن ها استفاده كنيم.
علي دواي اظهار كرد: استان ميسان و به طور عام استان هاي عراق در زمان نظام سابق فاقد امكانات و زير ساخت در زمينه خدمات شهري، شهرداري ها و آب و فاضلاب بودند.
وي با بيان اينكه از سال 2003 استان هاي عراق شروع به ارائه خدمات به مردم خود كردند تصريح كرد: استان ميسان به دليل موقعيت استراتژيكي و وجود منابع عظيم نفت از مهم ترين استان هاي عراق به شمار مي رود.
استاندار ميسان عراق خاطر نشان كرد: در استان ميسان پنج كارخانه بزرگ نيشكر، روغن، كاغذ، پلاستيك و آجرسازي وجود دارد كه از شركت هاي مهم عراق به شمار مي روند.
وي با بيان اينكه اين استان از نظر كشاورزي از حاصلخيزترين مناطق كشور عراق است اذعان كرد: وجود رودخانه دجله در ميسان كه اين استان را به دو قسمت تقسيم مي كند باعث موقعيت مهم ميسان در كشور عراق شده است.
دواي مساحت ميسان را 16 هزار كيلومتر مربع بيان كرد و گفت: جمعيت اين استان در حدود يك ميليون و 70 هزار نفر است و بيش از چهار هزار كيلومتر مربع مساحت حر و باتلاق در استان ميسان است.
وي عنوان كرد: با وجود ظرفيت ها و قابليت هاي معنوي، مادي و بشري كه در استان ميسان وجود دارد متاسفانه در زمان نظام سابق در فقر و مشكلات به سر مي برد.
استاندار ميسان عراق اضافه كرد: بعد از سال 2007 جوانان و مردم اين سرزمين براي شركت در باسازي مجدد استان به پا خاستند و كارهاي عمراني و اقتصادي زيادي انجام دادند.
وي با اشاره به اينكه اخيرا پروژه هاي زيادي در ميسان به بهره برداري رسيده است تصريح كرد: در زمينه خدمات شهري و عمران، استان ميسان بعد از استان كردستان عراق قرار دارد و در رتبه دوم ارائه خدمات است.
دواي به سفر خود به خوزستان اشاره كرد و گفت: اين سفر نتيجه اهتمام وعزم و اراده مردم ميسان است  و اينكه مي خواهيم از تجربيات استان خوزستان استفاده كنيم تا منشا پيشرفت باشد.
وي با بيان اينكه استان ميسان از نظر كارشناسي در اكثر بخش هاي شهرداري در رده پايين است عنوان كرد: در اين استان كارشناسان با تخصص هاي غير مرتبط با شهرداري و عمران شهري است.
استاندار ميسان عراق با بيان اينكه از تجربيات خوزستان در زمينه عمران شهري استفاده خواهيم كرد افزود: اميدوار هستيم در تفاهم نامه اي كه بين خوزستان و ميسان بسته مي شود كارشناساني از خوزستان به عراق اعزام شود تا از تجربيات و تخصص آن ها استفاده كنيم.
وي با اشاره به اينكه در آينده پروژه هاي بسياري را آغاز خواهيم كرد تصريح كرد: با توجه به مفادي كه بين ميسان و شهرداري اهواز بسته مي شود از تجربيات اهواز در زمينه پسماند زباله، كشتارگاه صنعتي و بازارچه استفاده خواهيم كرد.
در ادامه سيد خلف موسوي طي ايراد سخناني به زبان عربي و فارسي آمادگي خوزستان را براي همكاري و برقراري تعامل با ميسان عراق اعلام كرد.
شهردار اهواز گفت: شهرداري اهواز آمادگي كامل براي برقراري تعامل و همكاري با استان ميسان عراق را در زمينه خدمات و عمران شهري را دارد.
سيد خلف موسوي اظهار كرد: روابط ايران و عراق بعد از سقوط رژيم طاغوتي صدام به روابط استراتژيك، برادرانه و ماندگار تبديل شد.
وي ادامه داد: با تدابير مقام معظم رهبري، ارتباط نزديكي ميان جمهوري اسلامي ايران و دولت نوري مالكي وجود دارد.
شهردار اهواز دلايل نزديكي روابط ايران و عراق را اينگونه بيان كرد: دلايل ماندگاري روابط برادرانه بين ايران و عراق آداب و رسوم مشترك، مذهب مشترك و وجود ائمه اطهار است.
وي خاطر نشان كرد: خوزستان به عنوان استاني هم مرز با عراق داراي ارتباطات گسترده تاريخي به خصوص با جنوب عراق است.
موسوي در اين خصوص اضافه كرد: مردم خوزستان به عنوان دروازه ورود تشيع به ايران هميشه در برقراري ارتباط با مردم عراق پيش قدم بوده اند.
وي در بخشي از سخنان خود به زبان عربي اظهار كرد: اهواز با 22 هزار هكتار مساحت و يك ميليون و 200 هزار نفر جمعيت يك و نيم درصد از جمعيت كل كشور را تشكيل مي دهد.
شهردار اهواز به وجود كارون در اهواز اشاره كرد و گفت: وجود كارون در اهواز از مهمترين مسائل در خوزستان است بنابراين سازماني تحت عنوان عمران كارون در شهرداري اهواز در نظر گرفته شد.
وي خاطر نشان كرد: شهرداري اهواز آمادگي كامل براي برقراري تعامل و همكاري با استان ميسان عراق را در زمينه خدمات و عمران شهري را دارد.
موسوي با بيان اينكه انسان از بدو تولد تا پايان زندگي به خدمات شهرداري نياز دارد عنوان كرد: بودجه سالانه شهرداري اهواز در حدود يك هزار ميليارد تومان است كه با برنامه و پروژه هاي عمراني براي تصويب در اختيار شوراي شهر اهواز قرار مي دهيم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Canada
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
comment
0
0
comment اقاي سيدخلف در ارتباط با پروژه هاي در دست اقدام شهرداري حرفهاش رو به اعضاي شوراي شهر بزنه تا استاندار ميسان عراق بهتر نيست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار