شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳

 

549 مورد تغییر نام خانوادگی در سطح اداره ثبت احوال شهرستان شوشتر انجام شده است.

سرپرست اداره ثبت‌احوال شوشتر از راه‌اندازی گنجینه مشاهیر و اسناد سجلی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

شاهرخ خدادادی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: گنجینه مشاهیر و اسناد سجلی شهرستان شوشتر تا حد زیادی جمع‌آوری شده است و در شرایط کنونی نیز جمع‌آوری این اسناد ادامه دارد.

وی با اشاره به مکانی برای راه‌اندازی این گنجینه مشاهیر و اسناد گفت: در کنار اداره ثبت‌احوال، فضایی به مساحت 50 متر مربع در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی این گنجینه مهم است.

خدادادی با اشاره به اینکه شهرستان شوشتر دارای مشاهیر زیادی است، گفت: در گنجینه اسناد سجلی شوشتر از آیات عظام، شهدای جنگ تحمیلی، شعرا، هنرمندان و موسیقی‌دانان شوشتری وجود دارد.

وی تأکید کرد: به دلیل حساسیتی که در این زمینه وجود دارد جمع آوری اسناد مشاهیر شوشتر با دقت‌نظر زیادی انجام می‌شود.

این مقام مسئول افزود: در ماه‌های گذشته در سطح شهرستان شوشتر بیش از 6 هزار و 583 تقاضای صدور کارت ملی دریافت شده که همه این کارت‌ها صادر و به آدرس‌های پستی افراد ارسال شده است.

وی افزود: در بخش تغییر نام خانوادگی در ماه‌های گذشته یعنی از مرداد ماه سال90 تا کنون بیش از 549 مورد تغییر نام خانوادگی در سطح اداره ثبت احوال شهرستان شوشتر انجام شده است.

خدادادی خاطر نشان کرد: در ماه‌های گذشته نیز در سطح شهرستان شوشتر بیش از 114 نفر برای تغییر نام خود به این اداره مراجعه کردند که در این باره نیز اقدامات لازم انجام شده است.

سرپرست اداره ثبت‌احوال شوشتر با اشاره به تشکیل کمیسیون تعیین سن، تأکید کرد: در ماه‌های گذشته کمیسیون تشخیص سن در شهرستان شوشتر تشکیل و شش پرونده در این باره رسیدگی شده است.

وی تأکید کرد: در یک‌سال گذشته بیش از 5 هزار و 627 شناسنامه جدید برای مردم شهرستان شوشتر چاپ شده است که از این تعداد4 هزار و 264 شناسنامه مربوط به موالید بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر کس که متقاضی تغییرات در شناسنامه خود باشد شناسنامه جدید دریافت می‌کند، افزود: در یک سال گذشته بیش از یک‌هزار و 363 شناسنامه جدید برای افرادی که متقاضی تغییرات در شناسنامه خود بوده‌اند صادر شده است و همگی به صورت شناسنامه‌های جدید بوده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار