اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۳۵۰
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۳
استاندار خوزستان در دیدار با نخبگان عرب:
مقتدایی به مطالبات انباشته گروه ها همسو سیاسی و اعضای ستاد دکتر روحانی در خوزستان اشاره کرد و گفت: در این مدت از سوی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان تحت بیشترین فشارها و حملات بوده ام.
استاندارخوزستان در دیدار با نخبگان عرب به مطالبات انباشته گروه ها همسو سیاسی و اعضای ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این مدت از سوی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان تحت بیشترین فشارها و حملات بوده ام. 

استاندارخوزستان در دیدار با نخبگان عرب با بیان اینکه به منصب استانداری خوزستان چشم ندوخته ام و چیزی برای از دست دادن ندارم گفت: هرگز وارد معامله ای نخواهم شد که عاقبت به خیر در آن نباشد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت: گرچه دیدگاه دولت تدبیر و امید به دولت اصلاحات قرابتی هایی دارد اما تفاوت ها و محدودیت های بسیاری نیز در شرایط فعلی وجود دارد.

 مقتدایی به فرآیند انتصاب خود به عنوان استاندار خوزستان توسط دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: از زمان انجام مصاحبه تا زمان صدور حکم استانداری خوزستان یک ماه زمان به طول انجامید. 

وی گفت: به دلیل آشنایی و تسلط بر مسائل استان روز دوم حکم مشاور 14 نفر را امضا کردم تا زمان را به جهت از دست نداده باشم. بدلیل اینکه ضعف و قوت های استان را می شناختم. 

استاندار خوزستان به انتصاب 12 فرماندار  در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: ابتدا قصد داشتم برای هر 27 شهر فرماندار منصوب کنم اما نهایتا تصمیم بر آن شد سایر فرماندارها در مرحله بعدی منصوب خواهند شد. 

استاندار خوزستان ادامه داد: مردم از دولت و به تبع از استاندار انتظار تغییر دارند. فرمانداران استان بازوان اجرایی مدیریت ارشد استان هستند و نباید در انتصاب مدیران شایسته و همسو با دولت تدبیر و امید مسامحه کرد. اگر حتی در انتصاب یک فرماندار تعلل شود یعنی یک بیست وهفتم استان می لنگد.

مقتدایی بیان داشت: بنا دارم در 2 سال آینده کارهای اساسی و زیربنایی را در استان کلید بزنم سپس کلید مدیریت در استان را به افراد جوان تر بسپارم. باید با درک زمان ، تصمیماتی را به نفع مردم است اتخاذ کنیم.

 وی بار دیگر به انتصابات خود اشاره کرد و گفت: انتصابات اخیر بدور از نگاه قومی و سیاسی بوده است و صرفا افراد شایسته از میان نیروهای وزرات کشور انتخاب شده اند.

وی گفت: در منطقه نهر و نخل پرورش یافته ام و  با فرهنگ و مسایل قوم عرب بیگانه نیستم.وی گفت: در دوره جدید استانداری خود راه را بر هیچ تفکر سیاسی نبسته ام و در این راه حتی مخالفین دیدگاه سیاسی خود را نیز در منصب های بکار گرفته ام.

استاندار خوزستان در ادامه این دیدار به فرایند انتصاب مدیران و فرمانداران اشاره کرد و گفت: تخصص ، تجربه ، مدنظر قرار دادن ارتقا سلسه مراتب اداری از جمله ملزومات برای انتصاب است. 

مقتدایی ادامه داد: استاندارانی که در دوره اول هر رییس جمهوری بر سرکار آمده اند بیش از استانداران دیگر در فشار قرار دارند. وی به مطالبات انباشته گروه ها همسو سیاسی  و اعضای ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این مدت از سوی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان تحت بیشترین فشارها و حملات بوده ام. برخی از افراد منسوب به ستاد روحانی شدیدترین حملات و انتقادات را به استاندار رسانه ای کرده اند.

وی ادامه داد: کما اینکه در دوره اول ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی نیز از سوی اعضای ستاد خاتمی در استان بیشترین حملات و فشارها به مهندس خرم استاندار وقت خوزستان وارد شد که در نهایت زمینه ترک وی از استان را فراهم کرد.

 استاندار خوزستان ادامه داد: هنر استاندار این است که بتواند کمترین تنش را با گروه های سیاسی و اعضای ستاد داشته باشد. همانند یک عقب نشینی تاکتیکی که موجب جلوگیری از تلفات کمتر شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: اداره مملکت شوخی بردار نیست. اداره استان تعارف بردار نیست. دولت می بایست در اداره کشور اقتدار داشته باشد.باید در انتصابات حقوق شهروندان رعایت شود. کسانی که مدعی لیدر بودن جریانات سیاسی و ستادی  هستند بدانند مقتدایی در انتصابات ملزم به رعایت حقوق شهروندی است.

وی خطاب به منتقدین خود گفت: جابه جایی مدیران و فرمانداران استان تنها ابزار استاندار برای اجرای سیاست های دولت در استان است.

وی به چالش های بوجود آمده در فرآیند انتصاب مدیران اشاره کرد و گفت: مطالبات ستاد روحانی در استان، مطالبات افرادی که خود را در پیروزی این تفکر ذی حق می دانند و انباشته شدن مطالبات بسیاری از گروه های سیاسی و اجتماعی در 8 سال گذشته ، سه چالش عمده در انتصابات مدیران و فرمانداران است که می بایست با تدبیر و درایت و مشورت از این چالش نیز عبور کنیم.

وی گفت: فرهنگ انتصابات در 8 سال گذشته نهادینه شده بود. در 8 سال گذشته محدویت هایی برای انتقال و انتصاب مدیران از یک ارگان خاص به وزارتخانه ها وجود نداشت و این امر در کشور نهادینه شده بود. حتی در مقطعی مدیرانی به کار گرفته شدند که به دلیل غیر بومی بودن حتی تلفظ صحیح نام منطقه استحفاظی خود را نمی دانستند!

 استاندار خوزستان گفت: اگر دولت و قوه قضاییه بدرستی به وظایفی که قانون برای آنان ترسیم کرده است عمل کنند و به مطالبات قانونی مردم توجه کنند دیگر نیازی نیست که مردم برای رفع مشکلات اساسی خود به نمایندگان مجلس رجوع کنند.

وی به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره اول ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی اشاره کرد و گفت: با برگزاری انتخابات شوراها و تعیین نمایندگان پارلمان های محلی ، با اشرافی که منتخبین مردم در شوراها بر منطقه خود داشتند حل مشکلات مردم شتاب خوبی پیدا کرد.

 نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: اگر به دولت تدبیر و امید معتقد نبودم مسئولیت قبول نمی کردم. با بی میلی کامل اما با انگیزه فراوان مسئولیت استانداری خوزستان را بر عهده گرفتم.

وی به رعایت حقوق همه شهروندان از هر قوم و نژادی در استان در انتصابات اشاره کرد و گفت: در انتصابات اخیر ممنوعیت استفاده از بازنشستگان و نیروهای خارج از کادر وزرات کشور وجود دارد اما رعایت توازن سیاسی و قومی را در انتصابات قبول دارم و به آن پایبند هستم.

استاندار خوزستان ادامه داد: در قاموس مقتدایی نیست که قومی را بر قومی دیگر ترجیح دهد و یا یکی را تقویت و دیگری را تضعیف کند.استاندار خوزستان بیان داشت: دولت با درک درست استفاده از ظرفیت های اقوام ، معاونت اقوام در کشور را راه اندازی کرده است.

 وی  با استقبال از هرگونه تذکر و نقد منصفانه از سوی نخبگان استان گفت: اعتماد مردم استان را برای خود یک سرمایه می دانم و آن را فدای منازعات جریانات سیاسی نمی کنم.

وی بر ضرورت آسیب شناسی مدیریت در استان تاکید کرد و گفت: در هر شرایطی باید حقوق همه افراد از هر قوم و نژادی در استان محترم شمرده شود. استاندار خوزستان وعده داد مدیرکل بانوان استانداری خوزستان را از میان بانوان فرهیخته و شایسته عرب استان خوزستان منصوب کند. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
انتشار یافته: ۱۵
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
10
3
comment انتخاب دست خودت هست و لی از قوم عرب چرا انتخاب نکردی و باز این همه تبعیض چرا؟
comment
یکی از اعضای ستاد دکتر روحانی که هنوز منتظر است
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
1
4
comment جناب استاندار ، فرمایشات جنابعالی کاملا منطقی و هوشمندانه می باشد اما آن بخش از سخنان گهربار شما که از گروه های رقیب برای مناصب انتخاب کنید در حالیکه در انتخابات در ستادهای رقیب دکتر روحانی فعالیت می کردند قابل پذیرش نمی باشد مگر می شود از افراد ستاد روحانی که ریسک بزرگی کردند و این چهار سال سال هزینه ها دادند(البته آن افرادی که شایسته و دارای توانایی ها می باشند) برای مناصب بگذرید و از افرادی که باطنا به اندیشه و روش رئیس جمهور اعتقاد ندارند و در عمل در اردوگاه رقبا بودند استفاده کنید بعد هم انتظار عمل کردن به منویات دولت تدبیر و امید را از آنها داشته باشید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
0
4
comment اقای استاندار !! [...] دومی شده همه انتصابها از تک و فامیل هایش مشاور ومعاون و فرماندار شدند .بعدا انتظار داریم که خوزستان و اهواز اباد بشه ای مردم اگر پشت گوش خودتان دیدی خوزستان هم اباد میبینید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
1
3
comment مگر قحط الرجال است كه [...] را مى خواهيد پست بدهيد
comment
اکبر زرقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
1
5
comment جناب استاندار ظاهرأ تحت تاثیر یا به عبارتی مجبور به قبول شرایط شدی،چرا که انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی وهمچنین مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران دلیل این مدعا میباشد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
3
6
comment چرا به یک قوم خاص دیدار داشته اند ؟ این خودش یک نوع قوم گرایی است . نخبه که قوم نمیشناسد .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
1
5
comment جناب آقای مقتدایی اینکه مدیریت قوی باید یاشد کاملا درست است و اینکه اجازه دخالت نمایندگان را نمیدهی عالی است اینکه خط مش این دولت و اصلاحات یکی است اما مقطع زمانی فرق دارد هم درست است اما آقای مقتدایی خودت هم میدانی که یک اصولگرا به روحانی رای نداده و نمیدهد و هیچ اعتقادی به اصلاح طلبان و خود حضرتعالی ندارد واقعیتها را که نمیشود فراموش کرد و خودمان را که نباید گول بزنیم خود حضرتعالی و خیلی عزیزان دیگر این هشت سال و خصوصا این 4سال چه بدبختی هایی که نکشیدند یادتان که نرفته ما هم به اعتدال معتقدیم و معتقدیم که اعتدال ورژن جدید اصلاحات است اما یادمان باشد که از اونور پشت بام نیفتیم یکسال دیگر انتخابات مجلس است و صف بندیها نشان خواهد داد که تفاوت وجود دارد و هیچ کارش نمیشه کرد دکتر جان ما دوست داریم و روی شما و تمامی همفکران تعصب داریم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
1
1
comment نخبه یعنی فرا قومی و فرا جناحی ..... [...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
1
comment بخشنامه وزارت کشور گفته نیروهای این وزارتخانه در اولویت باشند نه اینکه از بیرون ممنوع کرده باشه .مقتدایی ذاتا با افراد قوی وتوانمند واصلاح طلبان میانه خوبی نداره .تموم .ول کنین بابا بچسبین به زندگیتون.نه خانی رفت نه خانی اومد.
comment
کارون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
1
4
comment آقای استاندار
مگر در کارون قحط الرجال بود که سرپرست فرمانداری دهلران را بعنوان فرماندار کارون منصوب میکنید
این چه تدبیری است!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
2
comment اقاي مقتدايي درست ميفرمايند كه در ابتداي دولت اقاي خاتمي اعضاي ستاد خاتمي در خوزستان با خرم چه كردند و نهايتا باعث شدند خرم برود اما مثل اينكه يادشان رفته وقتي خودشان بجاي خرم استاندار شدند با اعضاي ستادكارگزاران حامي خاتمي چه برخوردي كردند و هر كسي از انها توسط خرم در استانداري منصوب شده بود را حذف كردند.
comment
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
2
2
comment جناب استاندار عزیز
آن زمانی که ماداخل ستاد دکتر روحانی تلاش می کردیم شما کجا بودید که حالا بچه های ستاد دکتر رازیرسوال می برید آن وقتی که ما را یک سری افراد زیر سوال می بردند و به بستن ستاد رسید شما کجا بودید بدون هیچ دلیلی حال ماانتظار برخود با چنین افراد را داریم .مگر از شما چه درخواستی داشتیم که به شما برخورد که چنین جبهه ای جلوی ما مگیرید .ما همین بچه های هستیم که شما رو ، روی کار آوردیم حالا هنوز هیچی نشده فراموش کردید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
0
0
comment سلام . لطفاً از پایگاه خبری NewsOfAhwaz.blogfa دیدن فرمایید . باتشکر .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
comment
1
0
comment [...]دیگر کسی نمی تواند بگوید شغل ندارم چه شد شعار گدا پروری اصلاح طلبان در دولت گذشته
comment
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
0
0
comment خواهی نخواهی یکی دوسال آینده رقبای اصلاح طلبان که هم اینک به لطایف الحیل به مناصب نزدیک شده اند ویانزدیک می شوند،اوضاع رابه نفع خودتغییرخواهندداد،وآنوقت کاراکه بدست گرفتندادعاخواهندداشت که دولت روحانی دولت اصلاح طلبان بوده وبایداصلاح طلبان رابسوزانیم-کمااینکه دوره ی احمدی نژاد همین کارراکردند-ودوباره بدنامی برای اصلاح طلبان باقی خواهدماند...چگونه انتظارداری اصلاح طلبان ستادروحانی شمارارهاکنند تاهرتصمیم اشتباهی راعملی سازی .؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار