شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۳۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان، وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری را مطلوب توصیف و ارزیابی کرد.

کیخسرو چنگلوایی افزود: همه شاخص های موثر در رشد گیاه از جمله میزان دما، بارش ها و تناوب آن از سالی پربار برای بخش کشاورزی خوزستان حکایت می کند.

وی گفت: بارندگی ها در سال زراعی جاری برای رشد گندم زارهای آبی و دیم استان فوق العاده مفید بوده است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید و بارندگی ها نیز تداوم داشته باشد می توان در تولید گندم به رکورد جدیدی دست یافت.

چنگلوایی یادآورشد: امسال حدود 450هزار هکتار گندم آبی و 280هزار هکتار گندم دیم در خوزستان کشت شده است.

وی افزود: پارسال به علت بارش های شدید بهاری و آب گرفتگی گندم زارهای استان، بخش مهمی از محصول گندم استان از بین رفت و در نهایت تولید این محصول به حدود 2/1 میلیون تن رسید. 

چنگلوایی پیش بینی کرد تولید گندم استان خوزستان امسال به یک میلیون و 700هزار تن برسد.

میزان تولید سالانه محصولات زراعی و باغی استان خوزستان حدود 2/13میلیون تن به ارزش بیش از 60هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

گندم، جو، نیشکر، چغندرقند، خرما، ذرت، دانه های روغنی، انواع مرکبات و صیفی جات و برنج از مهم ترین اقلام تولیدات کشاورزی و باغی استان خوزستان محسوب می شود.

استان خوزستان با 2/1 میلیون هکتار اراضی کشاورزی و تولید حدود 13درصد کل تولیدات کشاورزی و باغی، مقام نخست را در کشور داراست.

پیش بینی شده با اجرای کامل طرح 800هزار هکتاری تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی خوزستان موسوم به طرح مقام معظم رهبری که در سفر اخیر هیات دولت و دکتر روحانی به خوزستان اعتبار ویژه ای برای آن در نظر گرفته شد میزان تولیدات کشاورزی و باغی استان خوزستان به رقم 25میلیون تن در سال برسد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
0
comment اقای چنگلوایی از پارسال تا الان چهل جور امار دادیه و داری کمتر ش میکنی [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار