اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱

 

در حالی که با آغاز سال 59 زبانه های آتش جنگ پهنه ای از کشور عزیزمان را در برگرفته بود و دزفول نیز به لحاظ موقعیت ویژه ای که داشت به عنوان محور و کانون درگير در جنگ تعریف شده و ضرورت اطلاع رسانی در این منطقه به لحاظ پشتیبانی های انجام شده یک نیاز اساسی بود، که به لطف خدا و همت جوانان این شهر هسته اولیه رادیوی شهری دزفول بعنوان یک فرستنده شهری و با حداقل امکانات و در بحرانی ترین شرایط آغاز جنگ یعنی آبان 59 شکل گرفت و شنیدن صدای گوینده رادیو روحیه ای مضاعف به مردم و رزمندگان در شهر می داد که در اصل ندای ایستادگی و سنگ بنای مقاومت در شهر دزفول بود، اگرچه اعلان وضعیت قرمز بعنوان یکی از بارزترین آیتم های این رسانه شنیداری محلی بود ولی پخش مصاحبه های مردمی و اخبار مرتبط با منطقه همگی مرهمی بر دردهای تلخ آغاز جنگ بود، صدای خبرنگار شهید رادیو دزفول غلامرضا عارفیان جاودانه باد!

تلاش احمد فرجاد یا به قول بچه های رادیو دزفول ( مش احمد ) با صدای ماندگار و دلنشین و روحیه سازش همراه با يار ديگر راديو يعني عبدالامیر مطیع رسول با تهیه گزارش های مردمی از سطح شهر و اعزام نیرو و کمک های مردمی و مناطق بمباران شده، شنیدنی و ماندگار است.

زمزمه ها و صداهایی که آثار معنویت موجود در آنها دلگرمی مردم در شهربود.

زماني كه خبري از اين تلفن همراه نبود، داشتن رادیو جیبی و همراه در شهر یک عادت بود که همیشه روشن و مردم آماده شنیدن اخبار بودند.

شنیدن صدای دعا از رادیو ما را به یاد آن دوران می اندازد و افسوس می خوریم که چرا این اسناد ماندگار جنگ که یادگار نفیس از ایثار ، مقاومت و ایستادگی  مردم  و این شهر در کنار رزمندگان بود را به ثمن بخس از کف دادیم؟ چرا؟!

این ها که گفته شد یک رویه ی سکه ای است که به نام رادیو دزفول و برای مردم دزفول ضرب شد و روی دیگر سکه تحولات بعد از جنگ در رادیو دزفول است اگر چه بی مهری مسئولان به دزفول ریشه در گذشته و تا به حال دارد اما نباید سرمایه های معنوی خود را که حاصل جانفشانی یک ملت است را فدای مسایل شخصی کنیم.

به دیگر سخن باید گفت بعد از کش و قوس های فراوان که برای تعطیلی رادیو دزفول به عمل آمد و راه اندازی مجدد آن با تلاش مضاعف برای توسعه و تقویت آن در دوران مدیریت جدید آن، بازهم با حداقل امکانات آغاز شد که مشاهده تلاش بچه های رادیو دزفول علی رغم  موانع چشمگیر بود، تربیت و سپردن گویندگان  و مجریان مطرح شبکه سیمای خوزستان گواه این امر است که همگی تربیت یافتگان محفل رادیو دزفول هستند.

ایجاد فضایی ساده و صمیمی باعث شد تا رادیو دزفول در چند جشنواره از جشنواره های تولیدات مراکز صدا و سیما بدرخشد و حائز مقام اول در سطح کشور شود که با حداقل امکانات توانست بخشی از استعدادهای شکوفا و در حال شکوفا را از طریق اين رسانه محلی يعني رادیو دزفول معرفی کند، ظرفیت های بالایی دارد که در حال اوج  بودند.

ساخت برنامه های خبری و تولیدی روزانه و افزایش مخاطبان این رادیو در شمال خوزستان و تا حدودی در برخی استان های همجوار و تا مرکز استان می رفت تا این رادیو را به جایگاه اصلی برای انجام وظایف ذاتی یک رسانه برساند که تغییر در مدیریت آن مشکلات حال و آینده را مضاعف تر از گذشته پیش روی این رادیو قرار داد در حالی که این رادیو نیاز به اندیشه های جدید داشت تا در این عصر كه هجمه های گوناگون علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال انجام است، بتواند با ساختاری سازمان یافته با این هجمه ها مواجه شد، تغييرات مديريتي در اين رسانه نتوانست پاسخگوی نیاز خیل مخاطبان و مطالبات آنها در عصر ارتباطات کنونی باشد که بطور قطع باید این موضوع از طریق مراجع مربوطه بررسی شود تا بتوان به اهداف متعالی تر در حوزه فرهنگي که هدف مسئولان نظام و بویژه مورد تاكيد مقام معظم رهبری است نائل شد تا دغدغه فرهنگي را كاهش داد.

وجود استعدادهای فراوان و ظرفیت های موجود منطقه اگر با حق کشی و نامهربانی های مرسوم در حق مردم دزفول را شاهد نبوديم، اکنون باید این رادیو حداقل به یک مرکز صدا و سیما تبدیل می گردید تا بتواند پاسخگوی مطالبات واقعی مردمی باشد كه حامی و همراه همیشه این رادیو هستند.

این رادیو مولود جنگ در دزفول است و بعنوان یک اثر  فرهنگی دوران دفاع مقدس از قداستی خاص برخوردار است و متعلق به همه مردم شهر و در یک کلام ملت ایران است متاسفانه  تفکری ناپسند در برخی اذهان شایع شده که اگر فردی از قاطبه مردم شریف دزفول احقاق حق کند با برچسب های ناروایی مواجه می شود که معنایش این است، شما به دنبال این هستید که مستقل شوید و سروری  کنید؟!

و این سخن بیهوده را دستمایه کرده و بعنوان پتکی بر سر مردم صبور و ولايتمدار دزفول زده و مانعي براي پیشرفت منطقه مي شود. همانطور كه اصل  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر شایسته سالاری تعهد، ولایت پذیری و تخصص و تقوی افراد استوار است پس افرادی از این دیار که واجد مناصب و جایگاههایی  بعنوان  مدیران  این نظام  همچون دوران دفاع مقدس مشغول خدمت به مردم هستند ، شایستگی  و لیاقت لازم را داشته و در یک کلام  امین  نظام و مسئولان هستند چرا به جای خرده  گیری بر این افراد و ترویج  این چنین  افکار از توان آنها بهره گرفته نمی شود؟!

چرا حضور آنها در هر جایی خارج از استان به پیشرفت و توسعه آن مناطق منجر شده و محبوب مردم هستند؟

باید از این نگاه واين ذهنيت ها كه عامل عقب افتادگي استان قهرمان خوزستان است، فاصله گرفت و تقوای الهی را پیشه خود سازیم و بر این باور اندیشه کنیم که هر کس لیاقت و استحقاقی دارد که باید  تابع آن باشیم ودر اين مسير خدمت رساني از آن بهره مند شويم، لذا این تفکرات در جامعه کنونی ما و جامعه جهانی منسوخ شده و اینک کارآیی لازم را برای حذف نیروها و ظرفیت های ارزشمند  ندارند.

دومین شهر خوزستان در حال حاضر شهرستان دزفول است که چندین شهر زیرمجموعه دارد، اما جاي تعجب است كه اخبار سایر مناطق استان را كه ارزش خبري كم دارند را از بخش های خبری خوزستان پخش مي شوند، اما خبرهای مهم این شهرستان را هرگز نخواهید دید!چرا؟

حال که این روال و رسم ناصواب را می بینیم که باعث اعتراض بسیاری از مسئولان شهرستان شده بطور قطع به نظر می رسد که با توجه به ظرفیت های کلان شهرستان دزفول رسانه ای متناسب با این مطالبات در استان وجود ندارد که بتواند بزرگواری و خدمات ارزشمند و فعالیت های گوناگون دزفول را از نظر انعکاس خبری  پوشش دهد و بر این اساس جایگاه آنها رسانه ای با گستردگی  بیشتر مثل اخبار شبکه های  سراسری را طلب می کند که اگر این گونه باشد پس حداقل امکان ارسال و اخبار منطقه به  شهرستان دزفول  واگذار شود تا این امر تحقق یابد و سیمای خوزستان برای اخبار محلی استان باشد البته شاید گزافه نگفته باشیم زیرا یکی از اهداف راه اندازی شبکه های استاني تولید  برنامه ها و انعکاس اخبار با کسب  شاخص های لازم در حوزه خبر جهت دريافت از آنتن  شبکه های سراسری به گیرنده های مخاطبان است.

به هر حال ایجاد محدودیت هایی که برای رسانه رادیو دزفول مشاهده می شود بی مهری و کم لطفی آشکار است که هر فرد آگاه وحتی نا آگاه از آن آگاه است که  نصيب دزفول می شود شهری که معمار کبیر انقلاب در مورد مردمانش  فرمودند"... دزفول دین خود را به اسلام ادا کرد..." چرا  باید بر خلاف این گفتار تنگ نظری ها نصیبش گردد؟!

وارد  مقوله های  دیگر نشویم  به رادیو  برگردیم زيرا اگر در مرکز استان  بمانیم  و سر صحبت را باز  کنیم  مجبوریم  از سایر مدیريت های ضعیف سخن بگوییم که عامل ماندگاری غبار  محرومیت بر چهره  استان زرخیز ولی محروم  خوزستان شده و حسرت پیشرفت در سایه همدلی را برایمان به يك آرزو مبدل كرده است!

یادمان  باشد که اینجا ایران اسلامی است که برای استقرار نظام مقدس  جمهوری اسلامی ایران شاهد رشادت ها  و از جان گذشتگی های فراوان بوده ایم که آثار آن در منطقه  مشهود است هر بار که بخواهیم غبار حب و بغض های بی پایه و اساس را از خودمان  دور کنیم با خدای خود وبا ياد آوري دوران دفاع مقدس و به یاد روزهای نخست جنگ  ولی وجود اوج  وحدت  همدلی  خلوت کنیم و به یاد آوریم که از زیر آسمان و در این استان چگونه  با دشمن  جنگیدیم  و پیروزمندانه ایستادیم  یادمان باشد که نغمه های آسمانی شهدا و نجوای شبانه آنها  فضای ما را منور کرد  و رادیو دزفول یکی از آن یادگارهای مهم آن دوران است که در شعله ور بودن منطقه مرهمي  بر آلام مردم بود.

اينجا راديو دزفول است جايي كه مردمانش در جنگ  همراه  رزمندگان و مسئولان نظام بودند و تهديدهاي  دشمن بعثي خللي در اراده آهنين آنها وارد  نكرد و پيرو امام راحل (ره) و آرمانهاي مقدس آن بودند  وايثارشان  ثبت جريده تاريخ شد.

دزفول ايستاد و شهر نمونه شد و اگر روز چهارم خرداد بنام دزفول در تقويم رسمي  كشور  ثبت مي شود  يادآور  حماسه اي  بزرگ  است كه  اين مردم در تاريخ ايران  رقم زدند.

اینجا دزفول است صدای جمهوری اسلامی ایران ، ...

 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
comment
0
0
comment تشکرفراوان از تمامی عوامل رادیو دزفول از ابتدا تا الان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار