شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۴۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با اشاره به آشفتگي بخش ترافيكي، گفت: نظم جزو مواردي است كه اگر از خود شروع كنيم و در رانندگي بي‌انضباطي نباشد، قطعا تلفات 369 نفري در يك سال در حوادث رانندگي استان را نخواهيم داشت و افتخار ما اين نخواهد بود كه بعد از يك سال 69 نفر از اين تلفات كمتر شده است. به راستي چرا بايد 300 نفر تلفات در جاده‌ها داشته باشيم؟
دكتر عبدالحسن مقتدايي در جلسه مشترك فرمانداران، روساي شوراهاي اسلامي و شهرداران استان خوزستان در خصوص بررسي وضعيت ترافيك شهرها كه در سالن شهيد هاشمي در استانداري برگزار شد، اظهار كرد: انضباط اساس هر كاري است و همه بايد متعهد شويم وظيفه خود را در اين رابطه نسبت به مردم انجام دهيم.
 
وي ادامه داد: كارهايي كه در استان انجام مي‌شود، قرار نيست با اولويت مناسبت خاصي باشد؛ مانورهاي اساسي با موضوع‌هاي مختلف از جمله مبارزه با مواد مخدر، امنيت عمومي و بهداشت عمومي در استان طراحي شده‌اند كه موضوع اين مانورها به قشر خاصي از جامعه مربوط نمي‌شود و به تمام شهروندان در استان مربوط است و پرداختن به اين موضوعات در قالب آموزش، تذكر، برخورد و ارايه راهكارهاي لازم بايد انجام شود.
 
استاندار خوزستان با بيان اين‌كه ترافيك شهري يك انضباط اجتماعي است، افزود: بايد توجه داشته باشيد كه توسعه هم جنبه سخت‌افزاري و هم جنبه نرم‌افزاري دارد. جنبه نرم‌افزاري آن بخشي است كه اصول و مباني يك كار در ذهن فرد نهادينه شود و سخت‌افزاري آن نيز بحث اجرايي كار است كه در خصوص مباحث ترافيك شهري، توسعه‌يافتگي ابتدا در زمينه نرم‌افزاري بايد صورت بگيرد و سپس بخش سخت‌افزاري آن انجام شود.
 
مقتدايي اظهار كرد: توسعه‌يافتگي اين نيست كه كسي عنواني بگيرد. اگر به كسي مدرك مهندسي يا دكتري افتخاري در زمينه‌اي را بدهند و تخصص لازم را نداشته باشد، داشتن آن مدرك بي‌فايده است. توسعه در هيچ زمينه‌اي نمي‌تواند افتخاري باشد و وقتي قرار است مديري در جايي بگيرد كه تخصص خود را اعمال كند، موارد افتخاري و عنوان گرفتن‌هاي لفظي كارساز نيست و بايد دانش كار در وجود اين فرد نهادينه شود كه اين جنبه نرم‌افزاري بحث توسعه به حساب مي‌آيد.
 
وي افزود: هر مديري بايد مدارج توسعه‌يافتگي را طي كند. در مورد جامعه نيز همين‌طور؛ وقتي اسم يك روستا را شهر مي‌گذاريم مدارج توسعه‌يافتگي در دو بخش بايد طي شود و هم امكانات سخت‌افزاري و هم مديري كه آن مستقر مي‌شود، بايد توسعه‌يافته باشد. اگر مدعي هستيم كه عنوان شهري را با خود يدك مي‌كشيم، كساني كه خود را مسئولان اين شهر مي‌دانند بايد زمينه و سازوكار توسعه يافتگي را نسبت به گذشته فراهم كنند.
 
استاندار خوزستان تصريح كرد: به دنبال آن هستيم كه به صورت هماهنگ و جامع در استان كارهايي انجام شود كه از ابتدا تا انتهاي استان به صورت هماهنگ توسعه پيدا كند و هر كس وارد استان خوزستان شود اين هماهنگي را احساس كند. اگر عنوان شهر را با خود يدك مي‌كشيم بدانيم كه در رعايت امور ترافيكي بايد تابع ضوابط و مقررات باشيم و اگر نباشيم توسعه يافته نيستيم.
 
وي ادامه داد: ضروري است كه به آموزش در اين زمينه توجه بيشتري داشته باشيم. تاكيد مي‌كنم كه در كنار هر گونه اقدامات ترافيكي كه در شهرها صورت مي‌گيرد، به آموزش در اين زمينه نيز به طور جدي پرداخته شود. راه توسعه يافتن آموزش جنبه‌هاي مثبت و آموزش زدودن مجموعه‌هاي بد است.
 
مقتدايي به نصب متعدد سرعت‌گيرها در شهر اشاره كرد و گفت: بارها و بارها گفته‌ام كه اين همه سرعت‌گير توهين است؛ نسل جديد بايد ياد بگيرد كه به قوانين احترام بگذارد تا نيازي به نصب سرعت‌گير در خيابان نباشد. به هر شكل ممكن اين گونه اقدامات را از شهرهاي كوچك شروع كنيم و "نداريم" و "نمي‌شود" نداشته باشيم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment آقای استاندار خیابان های شهر اهواز خودشان منشا بی انضباطی مردم هستند. وقتی اکثر مسیرهای اصلی شهر پر از چاله و گودال است چه باید کرد؟ وقتی آسفالت خیابانها استاندارد نیست و بعد از ۱ ماه نشست می کند چه باید کرد؟ چرا در اهواز اتوبان نداریم و هر روز باید با عابرهای پیاده حتی در خیابان های بزرگ مواجه شویم. چرا پلهای عابر پیاده فاقد پله برقی است مگر هزینه برق در تهران کمتر از اهواز است که آنجا اکثر پلهای عابر برقی هستند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار