شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۴۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۱۰
حسین حیدری:
شهردار اهواز از افراد کارآمد و متخصص و باتجربه استفاده نمایند و آنها را در مدیریت های مختلف شهرداری بکارگیرد.
حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز در بیست و هفتمین جلسه شورای شهر اهواز گفت: مدیریت شهری سنگین ترین و پیچده ترین نوع مدیریت هاست که با تنوع و تعدد وظایف و کار در این نوع مدیریت مواجه هستیم و انتظار نداریم که شهردار به تمامی دارای تمامی تخصص ها در این زمینه باشد.

این عضو شورای شهر اهواز بیان داشت:انتظار می رود شهردار اهواز به عنوان مدیریت ارشد شهری برای تیم کاری خود از افراد کارآمد و متخصص و باتجربه در این امر استفاده نمایند و آنها را در مدیریت های مختلف شهرداری بکارگیرد.

 نایب رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز گفت: شهردار باید نقش هماهنگ کننده و نظارت و مدیریت ارشد این مجموعه را به خوبی ایفا نماید و در جامعه امروز شهری که مدیریت شهری می بایست علمی باشد و دیگر نمی توان کلانشهرها را با مدیریت سنتی اداره نمود.

 وی افزود:  ضروری است که  شهردار اهواز  برای موفقیت خود در امر تامین رفاه ، آسایش عمومی شهروندان از مدیرانی متخصص و با تجربه کافی استفاده نماید و این صرفا توصیه می باشد و دخالت در کار شهردار تلقی نمی گردد.

وی به سخنان خود در جلسه گذشته شورای شهر اشاره کرد و گفت: در جلسه قبل بدلیل اعتراضاتی که از سوی اینجانب به روند انتصابات اخیر در شهرداری داشتم  گویا این شائبه را برای برخی از دوستان و دیگران بوجود آمد که اینجانب از عزل و نصب برخی از افراد ناراحت هستم . این در حالی است انجام فرآیند قانونی انتصابات اخیر مدنظر بود.

حیدری یادآورشد: از عزل و نصب هیچ فردی نارحت و یا خوشحال نیستم و دخالتی در انتصابات نداشته و نخواهم داشت. معتقدم شهرداری سازمانی است که بیشترین قوانین در کشور را به خود اختصاص داده است . آنقدر قانون ، آیین نامه ، مصوبه ،بخشنامه و دستورالعمل  در این رابطه با وظایف این سازمان وجود دارد که نه تنهاشهروندان بلکه اهالی فن و کارشناسان حقوقی در این مجموعه قوانین مربوط به شهرداری ها سرگردانند.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: این در حالی است که به همان اندازه که قانون وجود دارد به همان اندازه قانون گریزی و دور زدن قانون نیز وجود دارد. در چنین مجموعه ای مدیر ارشد آن باید قانون مدار باشد تا بتوان با افراد قانون گریز برخورد نماید. آنچه این مجموعه عریض و طویل و با گستردگی وظایف را نظم و انضباط می بخشد قانون و قانون مداری است.

 عضو شورای شهر اهواز بیان داشت: از انجایی که شهرداری سازمانی است که به سبب تنوع وظایف و تعدد خدماتی بیشترین ارتباطات مردمی و ارباب رجوع را دارد خصوصا اینکه تمامی ارباب رجوع هایی که به شهرداری مراجعه می کنند می بایست برای ارائه آن خدمات به شهرداری مبالغی را تحت عنوان عوارض و بهای خدمات و ... به شهرداری بپردازند بنابراین می طلبد که مورد تکریم پرسنل شهرداری اهواز قرار گیرند. حال آنکه متاسفانه درصد نارضاتی شهروندان مراجعه کننده به سیستم شهرداری از برخورد با انان و یا میزان زمانی که باید برای انجام کار خود در شهرداری تلف نمایند بالاست. خلف وعده ها در این میان بیداد می کند.

 نایب رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز بیان داشت: به طور مثال در روزهای گذشته شهروندی با حالت بیسار عصبانی و ناراحت به بنده و یکی ار اعضای شورای شهر اهواز مراجعه و اظهار داشت که شهرداری اهواز اعلام نموده در صورت پرداخت عوارض اسلانه از 60 درصد تخفیف بهره مند می شود و از پلاکارد الصاقی در سطح شهر اهواز در این خصوص نیز عکس گرفته بود . اما طبق فیش های پرداختی توسط این شهروند مشخص شد که حتی یک ریال تخفیف برای او در نظر گرفته نشده و تمامی  عوارض سالیانه مانند سال گذشته به شهردرای پرداخت کرده است.

این در حالی است که در آموزه های دنی ما دروغ گفتن از گناهان کبیره قلمداد شده است و اشکال شرعی دارد. نصب چنین پلاکاردهایی . عدم اجرا شدن آن بی احترامی به شهروندان نیست؟ حیدری خواستار دخالت شهرداری اهواز در این موضوع در صورت صحت  و نظارت بیشتر در جهت اصلاح امور شد. 

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: روزانه عده زیادی از فروشندگان کالا و خدمات و پیمانکاران  به  اعضای شورای شهر  مراجعه می کنند و از عدم  وصول مطالبات خود از شهرداری اهواز اظهار نارضایتی می کنند. آنان اذعان داشته اند که باتوجه به گذشت چندماه و چند سال هنوز شهرداری اهواز نسبت به پرداخت مطالبات آنان اقدام نکرده است. این در حالی است که رقم مطالبات آنها بالا نیست.
وی از شهردار اهواز و معاون اداری و مالی وی خواست که تدبیری برای وصول مطالبات آنان اتخاذ شود تا از میزان قابل توجهی از ارباب رجوع به شهرداری کاسته شود. 

نایب رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز بیان داشت: از آنجایی که متولی اصلی حفظ زیبایی و سیمای شهری شهرداری است از این سازمان انتظار نمی رود که خود نقض غرض نمایند و موجب به بهم ریختگی سیما و منظر شهری گردد.

حیدری افزود:اخیر ا مشاهده شده است که شهرداری جهت مسدود نمودن اماکن تجاری سطح شهر که عوارض خود را پرداخت نمی نمایند از قالب های بتنی یا نیوجرسی استفاده می نماید که این اقدام علاوه بر اینکه در تردد مردم در پیاده روها ایجاد اشکال می کند به سیما و منظر شهری را نیز خدشه وارد  می نماید .مضاف بر اینکه هتک حرمت شهروندان ینز به حساب می آید. 

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: در دنیای امروز دیگر استفاده از این ابراز برای الزام مودیان عوارض و مالیات ها منسوخ گردیده و شهرداری می تواند با کمک و همیاری مسئولان قضایی نسبت به پلمپ این واحدهای متخلف صنفی تا پرداخت عوارض اقدام نماید . لذا شهرداری دیگر نمی بایست از این شیوه غیر متعارف استفاده نمایند. 

حیدری به تفاهم نامه میان شرکت آبفای اهواز و شهرداری اشاره کرد و گفت: کار لایروبی شبکه های فاضلاب به دلیل عدم پرداخت هزینه ان طبق توافق نامه میان این دو دستگاه متوقف شده است . طبق توافقنامه میان شهرداری و آبفای اهواز ، شهرداری می باست مبلغ 500 میلیون تومان بابت لایروبی شبکه های فاضلاب به شرکت ابفا اهواز پرداخت می نمود که این امر تاکنون محقق نشده است. 

حیدری در پایان از شهردار اهواز بدلیل افتتاح و کلنگ زنی پروژه های خدماتی و بهره برداری از پروژه خیابان سلمان فارسی اهواز تقدیر و تشکر کرد.



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
comment
1
1
comment درود بر حاج حسين حيدرى عضو قانونمند شورا
comment
راستی
|
United Kingdom
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment سلام:خیلی قشنگه آدم عکس بگیره،حرفای قشنگ قشنگ بزنه،شعارهای قشنگ بده و... ولی این [...]یک سیستم مدیریتی بسیار ضعیف و بی برنامه داره.در این [...]تعدد نفرات یک فامیل [...]منطقه تعیین می کنه و یک نفر دو پست داره و قحط الرجال و بقیه تحصیل کرده ها و جوانان بیکار به وفور و صد حیف .
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
comment
1
0
comment احسنت . درود بر آقای حیدری مدافع حقوق شهروندان .
comment
سیدسبحان موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
comment
0
0
comment به امید تغییرات سازنده و مفید با نظارت بیشتر شورای شهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار