اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۵۸۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۵
گفت :خطرناکترین وضعیت برای یک شهر چیست؟ گفتم:زلزله ،گفت :نه گفتم بیماری و باز گفت :نه
گفتم:خطر سیل. گفت:نه. گفتم: راهبندان گفت:نه. گفتم:شیوع اعتیاد گفت:نه.گفتم:وجود افراد جنایتکار گفت:نه گفتم :جواب سوال را نمی‌دانم. گفت: خطرناک ترین وضعیت برای شهر, وجود شهروندان بی تفاوت است .
 آنها خانه‌هایی می‌سازند که در مقابل زلزله استحکام ندارد .در مراعات شرایط.بهداشت شهر اهتمام ندارند. در ساخت شهر تشریک مساعی نمی‌کنند و از مشارکت با شهرداری دریغ می‌ورزند.
شهروند خوب، پایه گذار شهر خوب است. شهر خوب ساختنی است نه یافتنی.شهر پر از نامشکوفات پر رمز و رازی است که با اراده هوشمند و خلاقانه شهروندان و مدیران آن شهر به تعالی می‌رسد و باید توجه داشت که شهر خوب و آرمانی مبتنی بر آداب و ارزش‌های اسلامی و ایجاد باور و اعتقاد به مشارکتهای مردمی شکل می‌گیرد. 

شهروند خوب بودن چیست؟ شهروند خوب بودن به دو عامل بستگی دارد  عامل درونی که مصداقش همان شعار: شهر ما خانه ما می باشد و عامل بیرونی؛ همان اطلاع رسانی و فعالیت شهرداری‌ها,  شورای شهر مراکز آموزشی و فرهنگی , نهادهای مردمی , اصحاب رسانه و مبلغان دینی و ... وظیفه اصلی اطلاع رسانی دارند.

در حقیقت برای ایجاد عامل درونی هم وجود عامل بیرونی تعیین کننده است. به عبارتی برای تحقق شهر زیبا و شهر خوب باید شهروند خوب تولید کرد و به شهروندان یادآوری کرد که سهم شان در مدیریت شهری بیشتر از خدمات گرفتن است. 
 یا بهتر است بگوییم شهروندان را به همه زیر و بم" شهریاری" آشنا کنیم. 
مردم یا همان ساکنین شهر ها به این آگاهی رسیده اند که با تشکیل عده ای با عنوان مدیران شهری یا تشکلی مثل شوراها در مدیریت شهر سهیم شده اند و برای همین منتظر می مانند تا برنامه های فعال کننده "عامل درونی "را از این "عاملان بیرونی" بگیرند. مثل اقدام اخیر شورای شهر تهران در آگاهی ساکنین تهران برای بازسازی یک موزه تاریخی از قهرمان ملی کشور غلامرضاتختی و گلریزان برای ساخت و تجهیز این موزه برای مردم همه شهرها این اتفاق خوب خواهد افتاد. اگر عاملان بیرونی در اداره شهرها را درست انتخاب کنیم و اگر غیر این باشد باید منتطر تبدلیل"شهر خوب "به" شهر غیر قابل سکونت" و" شهر وند خوب" به" شهروند بی تفاوت"باشیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
1
4
comment درود بر نگارنده
بایدبانوان در این عرصه بیشتر وارد شوند تا بتوانند مطالبات خودرا پیگیری کنند خانم پیل رام گام بسیار خوبی برداشته است با یک منطق قوی که در نوشتارشان هست و می تواند با این قلم بسیاری موارد را که تا کنون دیگران نگفته انداو بگوید.قلمت روان،اندیشه ات پایدار
comment
بهمن
|
United States
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
1
2
comment افرین,عجب مطلب جالبی کاش بیشتر مینوشتید
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
1
2
comment با سپاس از پونه خانم بخاطر درج مطلب خوبشون ، باید به عرض برسانم که لازمه داشتن شهری خوب ، داشتن شهروند مطلوب است و شهروند مطلوب هم صرفا با آموزش ساخته می شود شهروندی که با حدود مسولیت ها و حقوق خودش آشنا باشد و بتواند مسولیت ها را به خوبی به انجام برساند و حقوق خود را بداند و به حق خود راضی باشد و در صورت عدم وصول هر حقی ، از طریق قانون پیگیری نماید تا حصول نتیجه . و نکته پایانی اینکه آموزش شهروندی باید از سالهای قبل از مدرسه توسط تمام نهاد های اجتماعی منجمله خانواده ، مدرسه ، رسانه ملی و... اتفاق بیوفتد تا حداقل بتوانیم در آینده بواسطه ی شهروند مطلوب شهری مطلوب داشته باشیم و البته کار آموزش کار سخت و هزینه بری است .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
1
1
comment خانم بزرگواروخواهرخوب سلام.چندتاواژه متاسفانه جاافتاده 1-شهروندخوب کسیه که رای بده وعوارض2-درخواست هیچی ازاعضای شوراوشهردارمنتخب آنهانداشته  باشد3- چهرسال جنگ زرگری اعضارانظاره گر باشدو ......
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
comment
comment احسنت این دیگه شهروند خیلی خوبه
comment
شهریار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
comment
1
1
comment با سلام . شهروند بودن خیابان .کوچه . معابر .جاده و ساختمان نیست شهروند خوب بودن یعنی اشنایی کامل با حقوق شهروندی . که متاسفانه حقوق شهروندی وازه ای کاملا غریب و نا اشنا در فرهنگ امروزی ما میباشد که داشتن شهروند خوب و شهریاری بودن مستلزم آموزش میباشد که این هم باید از مدارس شروع بشه و......ادامه اون که اینجا از گفتنش معذورم. به امید داشتن شهری اباد در کنار شهروندان یکدل و بی ریا .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار