شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۶۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
رحیم فلاح زاده مدیر ارتباطات سیار مخابرات خوزستان :
رحیم فلاح زاده مدیر ارتباطات سیار مخابرات خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تکنولوژی موبایل با سابقه 20 ساله در کشور ما اکنون در حال خدمات دهی به بهترین نحو است و شرکت همراه اول به عنوان اپراتور اول از سال 1376 اولین سایت خود را در خوزستان راه اندازی کرد و اکنون سابقه 17 ساله در استان دارد.

رحیم فلاح زاده مدیر ارتباطات سیار مخابرات خوزستان در گفتگو با شوشان  گفت: تکنولوژی موبایل با سابقه 20 ساله در کشور ما اکنون در حال خدمات دهی به بهترین نحو است و شرکت همراه اول به عنوان اپراتور اول از سال 1376 اولین سایت خود را در خوزستان راه اندازی کرد و اکنون سابقه 17 ساله در استان دارد.
وی ادامه داد: حیطه وظایف ما در بخش همراه اول به عنوان اولین اپراتور کشور که یک اپراتور دولتی بوده و اکنون به بخش خصوصی واگذار شده می باشد و خوشبختانه تمامی شهرهای استان در جاده اصلی و فرعی را بر اساس تعریف پروانه پوشش داده ایم.
فلاح زاده بیان کرد: یکی از وظایف تکلیفی ما این است که هر 3 ماه یک بار گزارش آخرین وضعیت کاری خود را در تمامی امور داشته باشیم، از این رو لازم به ذکر است که شبکه ما 1300 سایت در حال خدمات رسانی به مشترکین همراه اول دارد و تعداد مشترکین ما 3 میلیون و 88 هزار مشترک در 2 بخش اعتباری و دائمی می باشند که 840 هزار مشترک مربوط به دائمی و مابقی اعتباری می باشند. 
مدیر ارتباطات سیار مخابرات خوزستان گفت: موضوع دیگری که باید مطرح شود فعالیت در حوزه سوئیچ همراه اول و رادیویی است که 1300 سایت را در این دو بخش داریم و ظرفیت سوئیچ ما در سال گذشته با توجه به انجام هر پروژه ایی که صورت گرفت و در راستای بهینه سازی شبکه با توجه به گذشت زمان خوزستان را در اولویت قرار داده و سوئیچ را از حالت کلاسیک قدیم به تاپ سوئیچ جدید آوردیم و ظرفیت از 3 میلیون به 6 میلیون رسیده است و در بخش ترانزیت موبایل استانهای همجوار مثل لرستان از ما خدمات می گیرد و ظرفیت آن هم نزدیک به 5 میلیون شماره می باشد که ما می توانیم 6 میلیون در خوزستان مشترک واگذار کنیم و به استانهای همجوار هم سرویس مناسب ارائه دهیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد مراکز ما 3 مورد است که 2 مورد آن در اهواز و یک مورد دیگر در شمال استان وجود دارد، 75 شهر را در سطح استان پوشش داده ایم و 23 شهرستان، همچنین در زمینه دفاتر خدمات ارتباطی در بخش شهری 330 مورد فعال می باشند و خدمات همراه اول را ارائه می نمایند و 240 دفتر ICT روستایی را در حال خدمات رسانی داریم.
فلاح زاده گفت: در سال گذشته و در بهمن 91 شروع به عملیات جابجایی دکل شبکه اهواز، باوی و کارون نمودیم و به تکنولوژی جدید این 3 شهر را مجهز نمودیم و 380 سایت را به روز کردیم و 157 سایت جدید را به شبکه اضافه کردیم و پوشش مناطق روستایی و مسکن مهر و بخشی از اهواز را بر عهده گرفت.
مدیر ارتباطات سیار مخابرات خوزستان به برنامه های آینده اشاره کرد و گفت: در سال 93 پروژه فاز 5 را در دستور کار داریم که یکی از برنامه های ما به روز کردن شمال خوزستان، دزفول و اندیمشک، شوش و دشت آزادگان است و می خواهیم کلیه کارهای اولیه و تجهیز خدمات را به زودی انجام دهیم، همچنین در مقطع 272 سایت را به روز می کنیم که در این پروژه تکنولوژی کار آنها را حتی به صورت سخت افزاری و بیش از 116 سایت جدید در سطح استان را در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی گفت: در بخش روستایی و مسکن مهر پوشش نقاط کور در شهرهای استان را مد نظر داریم و در اهواز مناطقی همچون بهرستان، کوی مجاهد، کوی باهنر، صادقیه و فولاد شهر را به پیمانکار واگذار کردیم و اگر فندانسیون کار آماده شود 3 هفته دیگر دکل ها نصب و شرایط مطلوب می شود، همچنین در ادامه همین پروژه کیان آباد و اطراف شهر اهواز مثل پردیس، کوی معین زاده و ... را هم مد نظر داریم.
فلاح زاده در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که برخی مناطق پوشش خدمات رسانی وجود دارد اما وقتی به زیر سقف می رویم دیگر خبری از آنتن دهی به خصوص در موبایل نیست گفت: حق با شماست و علت این موضوع هم این است که وقتی همراه اول به عنوان اپراتور اول وارد خوزستان شد، هنوز پدیده آپارتمان سازی در اهواز شکل و رنگ خاصی به خود نگرفته بود و طراحی دکل ها با ارتفاع پایین مد نظر قرار گرفت و علیرغم تعداد بالای دکل ها اما ارتفاع آنها بسیار کوتاه بود و بلندی ساختمان ها مثل ساختمان های موجود در کیانپارس، پاداد، باهنر، گلستان و زیتون مانع از خدمات رسانی در داخل ساختمان ها شد، اما خوب این را هم باید یادآور شویم که فلسفه استفاده از موبایل هنگام خروج از خانه است، اما با توجه به اینکه دنیایی امروز به نحوی در حال حرکت است که شاید مشترک ما بخواهد هنگام خوابیدن موبایل را نزدیک خود داشته باشد باید به فکر افزایش خدمات رسانی هم باشیم و امیدواریم تا اواسط سال آینده بتوانیم این مشکل را در اهواز برطرف سازیم.
مدیر ارتباطات سیار مخابرات خوزستان اظهار داشت: در زمینه تغییر تجهیزات هدف اصلی ما حرکت به سمت پهنای باند است و اگر مجوز نسل سوم را که در اختیار اپراتور سوم است تا سال آینده به اتمام برسد اپراتور اول می تواند شروع به واگذاری نسل سوم می کند، از این رو تجهیزات در بخش سوئیچ راه افتاده و بخش رادیویی در حال تکمیل است و امید داریم در نسل سوم بتوانیم فعالیت مناسبی نمائیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مشکلات پیش روی همراه اول در خوزستان گفت: یکی از مشکلات ما مخالفت هایی است که در احداث سایت ها بوجود می آید و موضوعی به نام امواج که از نظر علمی و همچنین مراجعی همانند وزارت بهداشت هنوز تائید و اعلام نشده است می باشد، این در حالی است که در کشورهای دنیا موبایل جزء لاینفک ها است و همین مسئله باعث شده که ما تمامی تجهیزات اپراتور اول را با تائید وزارتخانه ارتباطات و سازمان انرژی اتمی وارد و خریداری کنیم که 4 سال است ارتباطات سیار خوزستان پروانه سازمان انرژی اتمی را اخذ و بدون دغدغه ایی مشغول کار است، اما خوب در امکان آموزشی و آموزش و پرورش این نگرانی از سوی مسئولین وجود دارد که باز هم چیزی ثابت نشده است.
فلاح زاده خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات پیش روی ما که در برخی مواقع ما را از رسیدن به اهدافمان دور کرد، تحریم ها بود، اما خوب طبیعی است باید برای پیش رفتن فکری اساسی کرد و به نیرو و توان داخلی روی آورد، از همین رو علیرغم تحریم از سوی شرکت های زیمنس و اریکسون مجبور شدیم با شرکت هوواوی که تکنولوژی خوبی دارد و میزان خرابی آن هم پایین است وارد قرار داد شویم و در زمینه تعمیر و نرم افزارها توانسته ایم بسیاری از مشکلات را برطرف سازیم.
مدیر ارتباطات سیار مخابرات خوزستان گفت: در حال حاضر علاوه بر اینکه همراه اول را در استان اداره می کنیم GSM روستایی را هم در دستور کار داریم که در روستاهایی که نمی توانیم خدمات رسانی کنیم با کابل این مهم را انجام می دهم که در حال حاضر 300 هزار شماره و 370 سایت مشغول فعالیت می باشند که بخشی از روستاهای استان را پوشش می دهد و مشترک می تواند با گوشی همراه اول با تعرفه تلفن ثابت صحبت کند، همچنین خوبی دیگر این است که همراه اول هر آنجایی که نرفته ولی مشترکین می توانند از خدمات آن بهره بگیرند.
وی گفت: روزی که همراه شروع به کار کرد با سیاست گذاری دولتی این مهم صورت گرفت و دلا بازی باعث گرانی سیم کارت ها بود، این در حالی بود که دولت 500 هزار فروش سیم کارت را انجام می داد و 290 هزار تومان نزد مخابرات به عنوان ودیعه می ماند و مابقی به عنوان مالیات و توسعه شبکه دریافت می شد، از این رو با ورود دیگر اپراتورها وزارتخانه نرخ گذاری جدیدی انجام داد و طبیعی است که هر فردی بخواهد می تواند سیم کارت را تحویل و ودیعه 290 هزار تومانی خود را دریافت کند.
فلاح زاده اضافه کرد: اما دلیل اینکه چرا سیم کارت های همراه اول و دائمی با افت قیمت مواجه شده اند این است که اپراتورهای دیگر وارد بازار شده اند و اکنون فضای رقابت هم در زمینه خدمات رسانی وجود دارد و هم در زمینه قیمت و اپراتورها مجبور هستند برای بدست آوردن بازار به این سمت و سو حرکت کنند.
مدیر ارتباطات سیار مخابرات خوزستان گفت: در حال حاضر تمامی مشترکین ما در تلفن های همراه اول و دائمی می توانند برای رفع مشکلات و راهنمایی های لازم جهت استفاده از تلفن همراه خود با شماره تماس 9990 مشکل خود را مرتفع نمایند، همچنین این شماره تماس خدمات دیگری را هم ارائه می دهد و استان لرستان را هم تحت پوشش قرار داده است و 30 نفر به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به مشترکین هستند، جدای از موضوع فوق مشترکین ما می توانند از طریق تلفن ثابت 09129990 به صورت رایگان خدمات لازم را دریافت کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما تلفن های همراه اول و دائمی هستند که سلب امتیاز شده اند و طلب 30 میلیارد تومانی برای ما بوجود آورده اند، از این رو از مشترکین خود تقاضا داریم با مراجعه به دفاتر خدمات پستی نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نمایند، کما اینکه می توانند بدهی تلفن های خود را به صورت اقساط پرداخت نمایند و بنا داریم با بسته های تشویقی و جوایزی که مد نظر است این مهم را برای مشترکین ایجاد کنیم و هر تلفنی که بیش از 100 هزار تومان باشد می تواند به تقسیط قبض خود مراجعه کند.
فلاح زاده اضافه کرد: یکی دیگر از خدماتی که مشترکین هنگام سرقت موبایل می توانند از ما بگیرند مراجعه جت سوختن سیم کارت است، همچنین می توانند ضمن دریافت رمزی از دفاتر خدمات پستی از خدمات الکترونیکی هنگام سرقت موبایل و دریافت سیم کارت جدید اقدام نمایند.
مدیر ارتباطات سیار مخابرات خوزستان بیان داشت: در حال حاضر اغلب تلفن های مردمی به دو بخش عدم پوشش شبکه و GPRS و عدم ارسال پیام های کوتاه است که با دریافت کد رهگیری ظرف 72 ساعت سعی در برطرف شدن مشکلات مشترکین داریم و واحدی با عنوان نظارت بر شکایات سعی در رفع مشکلات می کند.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا شرکت همراه اول مانع از بدهی 30 میلیارد تومانی مردم نشده است گفت: قبل از اینکه سیستم کنترل قیمت موبایل را راه اندازی کنیم تا مشترک عدم اجازه استفاده بیش از ودیعه را نداشته باشد، متاسفانه با مشکلات فراوانی روبه رو شدیم، اما از سال 84 به بعد این مشکل را کنترل کردیم و اغلب طلب ما هم مربوط به آن زمان می شود.
فلاح زاده در پایان گفت: پروژه فاز 5 و 6 از جمله پروژه های آینده ما به شمار می آیند، همچنین جهت ارتقاء پهنای باند در برنامه شرکت ارتباطات سیار وجود دارد و مقدمات چیده شده در استان و مرکز استان طراحی این مهم بدون شک در کیفیت تاثیر گذار است، جدای از موضوع فوق سایت های جدیدی را طراحی کردیم و این مهم باعث بهبود رضایت مندی مشترکین می شود و قطعا در سال 93 به نتیجه خواهد رسید، همچنین در زمینه روستایی هم پروژه هایی مد نظر است که بخشی از روستاها را پوشش می دهیم و حتی مکان هایی که برق ندارد از طریق سلولهای خورشیدی مد نظر است و اوایل سال 93 شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
1
comment با سلب امتیاز مبلغ سپرده هم ضبط میشود و مبلغ سپرده هم بیشتر از بدهی میباشد پس شما بابت چی از مردم طالبکارید . حکایت ملانصرالدین شندید که ..
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
0
comment چقدر بدهکارید؟
comment
حکیم دانش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
0
comment شما دارین دم ازبداهکاربودن مردم میزنید
اولا ان ودیعه ارزش پولی ان الان چقدر شده
دوما:
بااین انترنت adclکه دارین من اشتراک سم ماهه که میگیرم حداقلش یکماه که بعلت خرابی وقطع ان را از دست میدهم درحالیکه در صبح روز اتمام مدت سر ساعت 8 صبح انترنت قطع میشه
حالا با همه اینها بازم از مردم طلبکارین
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment آقا این طلبتون از ودیعه کمک کندید و بقیه بدین امتیاز مال خودتون
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار