شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۶۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۶
- بیست وهشتمین جلسه شورای شهر اهواز با حاشیه هایی همراه بود که از جمله آن می توان به اعتراض یکی از شهروندان اهواز به عمکرد شورای چهارم شهر در مدت تشکیل این شورا اشاره کرد.


* در بیست وهشتمین جلسه شورای شهر اهواز که عصر دوشنبه در محل شورای اسلامی این شهر برگزار شد جانعلی خورشیدی در نطق پیش از دستورخود گفت:یکی از اهداف اعضای شورای چهارم شهر اهواز این است که این شورا به جایگاه واقعی خود برسد تا بتوان خدماتی در خور شان به مردم شهر اهواز ارایه بدهیم .

دراین زمان یکی از شهروندان اهوازی که در این جلسه حضورداشت در پاسخ به وی گفت:تاکنون که چیزی از اعضاء شورای شهر اهواز ندیده ایم ومعلوم نیست چرا اعضای شورا با این همه دغدغه خدمت به مردم اما تاکنون هیچ اقدامی برای حل مشکلات شهروندان اهوازی انجام نداده اند.

*در این جلسه همچنین عباس عموری نماینده رانندگان بخش خصوصی اهواز از عملکرد شهرداری نسبت به نصب دستگاه های کارت خوان بدون هماهنگی با رانندگان بخش خصوصی وکسر 17 و8 صدم درصد از درآمدهای رانندگان از سوی شهرداری اهواز اعتراض کرد.

در این خصوص ابراهیم نوشادی ،معاون برنامه ریزی و توسعه شهر داری اهواز گفت:نصب دستگاه ها ی کارت خوان بر اساس دستور العمل وزارت کشور انجام شده و در زمینه اختصاص یارانه نیز از ابتدای امسال تاکنون یارانه ای در این زمینه به شهرداری اهواز نداده است.

*حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در خصوص مشکلات روستاییان برومی گفت:محدوده شهر اهواز تا حوالی پل صنایع فولاد درمسیر جاده اهواز به ماهشهر است اما شهرداری می تواند تا پیش از تعیین حریم های جدید وتقسیمات کشوری به این منطقه خدمات رسانی کند.

*جانعلی خورشیدی عضو دیگرشورای شهراهواز گفت:صدای قوم بختیاری در اعتراض به سریا ل سرزمین کهن به گوش رییس جمهور ومسوول کشور رسیده است واز قوم ولایت مدار بختیاری می خواهیم از مسائل بحث برانگیز دوری کنند.

*در این جلسه سید مهدی آلبوشکه ،عضو شورای شهر اهواز وقت نطق پیش از دستور خود را به نماینده بسیج زرگان داد که این امر مود اعتراض آذر زمانپور دیگر عضواین شورا قرار گرفت.

سعادت‌نیا در ادامه جلسه به استخدامی‌ها در شهرداری اعتراض کرد و گفت: در بحث استخدامی‌های شهرداری مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و بعضی از افراد براساس لابی و سفارش در شهرداری استخدام می‌شوند.

وی ادامه داد: نیروهایی که وارد شهرداری می‌شوند گزینش و مصاحبه ندارند که لازم است صلاحیت افراد با گزینش و مصاحبه محرز شود.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه بعضی از بخش‌های شهرداری باندبازی و خانوادگی شده است، اذعان کرد: بهتر است با منع استخدام افراد درجه یک پرسنل از پارتی بازی جلوگیری شود و این باب را که از راهی یکی به بدنه شهرداری اضافه شود را ببندیم.

* نوشادی در جواب سعادت‌نیا گفت: استخدامی‌ها در شهرداری اهواز طبق بخشنامه سالیانه ابلاغ می‌شود و پس از طی مراحل قانونی آزمون برگزار می‌شود و استخدام از هر طریق دیگری ممنوع است.

* سعادت نیا در جواب نوشادی گفت: بهتر است با مردم صادق باشیم، چراکه استخدام در شهرداری اینگونه که می‌گویید نیست.

در پایان جلسه لوایح انعقاد متمم قرارداد 131 نفری کار‌شناس با شرکت تعاونی شهر گس‌تر جنوب، عوارض سطوح غیر مجاز ساختمان کانون ناشنوایان استان، اصلاحیه کد بودجه آموزش شهروندان و ایجاد زیر کد ورزش محلات و مصوبات شورای نامگذاری موضوع هفته قبل مورد بررسی قرار گرفت.

* همچنین نامه‌های در خواست انجمن دیابت ایران، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی در خصوص سازمان‌های مردم نهاد و درخواست موسسه فرهنگسازان روشندل خوزستان مطرح شد که با رای اعضا قرار بر این شد با نظر شهرداری به لایحه تبدیل شوند.

* سپس طرح‌های تاسیس تالار بزرگ همایش بین المللی شهر و الحاق کوی علی آباد به شهر اهواز و در خواست ورثه مرحوم اسکندر شیران بررسی و مورد بحث قرار گرفتند.

الحاق منطقه بروال به اهواز یکی از لوایح مطرح شده در بیست و هشتمین جلسه شورای شهر اهواز بود که از مدتی پیش از سوی ساکنان این منطقه دنبال می شود.

اعضای شورا در این نشست طی شدن روال قانونی الحاق تعدادی از مناطق حاشیه از جمله منطقه بروال، عین دو، خبینه، ملاشیه و تعاونی فرهنگیان را توسط شهرداری اهواز تصویب کردند.

ابراهیم نوشادی معاون برنامه ریزی شهردار اهواز در این نشست با بیان اینکه شهرداری در تعیین محدوده و حریم شهر نقشی ندارد، گفت: محدوده شهر اهواز را طرح جامع مشخص می کند که زیر نظر اداره کل مسکن و شهرسازی در حال تدوین است.

وی افزود: بهترین راه برای حل مشکل الحاق مناطق حاشیه به اهواز، طی روال قانونی از جمله دعوت از مدیرکل راه و شهرسازی و مشاور طرح در جلسات شوراست و یا طرح آن در کمیسیون ماده 5 استانداری است.

نوشادی همچنین با ابراز گلایه از اعضای شورای شهر برای عدم حضور در کمیسیون های بررسی بودجه شهرداری اهواز، اظهار کرد: بودجه شهر اهواز در حال بررسی است و اعضای شورا برای طرح نظرات خود باید در کمیسیون های بررسی بودجه شرکت کنند. زیرا بعد از بستن بودجه و تعیین منابع و مصارف امکان تعریف کردن ردیف جدید نیست.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment سعادت نيا راست ميگه. چه ازموني چه كشكي. هر كس تو شهرداري مدير ميشه تمام اهل و عيال و خانواده اش رو استخدام ميكنه. جديدا هم كه اوازه [...] بعد معاون برنامه ريزي شهردار انگار از هيچ چيز خبر نداره. اي بابا
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment راست ميگن اين اقايي كه زمين و زمان بهش انتقاد ميكنن به ارباب رجوع و ساكنين منطقه با بي احترامي تمام رفتار ميكنه جوري كه ادم ياد دوران ارباب رعيتي ميوفته.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment [...]همیشه اعتراض میکند مثل اینکه نماینده مردم نیست کی تا حالا به مناطق محروم رفته اصلا مناطق محروم می شناسه یا فقط امده حقوق و غیره بگیره و سلام ما اهالی علی اباد انتظار داریم یکم به فکر مناطق محروم باشه ونه فقط اعتراض بکنه .و اینجا امدی که خدمت بکنی نه به طرف باند بازی و اختلاف باشی .
comment
ناصر عسافی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
0
0
comment باسلام خدمت کلیه عزیزان بنده مهندس عمران هستم و ساکن زرگان در ادامه این مباحث و به قول عامیانه دعواها که احتمالا هیچ دردی را دوا نمیکند بگویم بنده با ایده شخصی خودم تصمیم به ایجاد یک وبلاگ شخصی کرده ام تا دین خودم را با شناساندن مشکلات عمرانی اساسی منطقه خودم به مسئولین در هر رتبه ای به منطقه خودم ادا کرده باشم البته هنگامی که شهردار منطقه هم فعالیت نشان دهد حتما می بایست با نیت پاک ازشون تشکر کرد ووقتی که فعالیت ضعیف بکنند باید مورد نقدکارشون را قرار داد وهیچ جای ناراحتی هم نداشته باشند . در این مدت فعالیت مناسبی در سطح منطقه زرگان تاحدودی در دست اقدام قرارگرفته و امیدوارم من بتونم اونها را در وبلاگ خودم نشون بدم لطفا نظرتون را حتما برای بهتر شدن وبلاگ ارائه بدهید همچنین ازکلیه عزیزان تحصیل کرده دیگر مناطق خواهشمندم برای احیای مناطق خودشون از تاسیس یک ویلاگ شروع بکنند تا در آینده نتیجه ای بگیرند. آدرس وبلاگ:civilzergan@yahoo.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار