شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آبادان گفت: به مناسبت هفته سلامت و نظافت عمومی و همزمان با آغاز مانور سلامت، زنگ سلامت در مدارس آبادان نواخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید ولی‌الله موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مانور بهداشت عمومی و سلامت که در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این مانور در جهت نظافت محیط شهری، پاکسازی و نظافت مناطق روستایی، جاده‌ها و حاشیه‌شهر‌ها، بهداشت مدارس و آموزش و فرهنگ‌سازی و نظارت وارزیابی انجام خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های شهر آبادان در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این مانور باید اهتمام ورزیده و تمام توان خود را به کار برند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان تصریح کرد: تغییر نسبی چهره شهر‌ها و روستا‌ها به لحاظ بهداشت عمومی، ایجاد روحیه نشاط و شادی در میان مردم، بالا بردن سطح آگاهی مردم از اهوداف این مانور محسوب می‌شود.

موسوی افزود: اطلاع‌رسانی مناسب در قالب بنر و پلاکارد و با مضامین بهداشتی در مناطق شهری باید به وسیله دستگاه‌های مرتبط تا اواخر هفته جاری صورت پذیرد.

وی با اشاره به آغاز همزمان مانور سلامت و بهداشت عمومی در سطح استان خوزستان و در سوم اسفندماه امسال از نامگذاری ایام این هفته خبر داد و عنوان کرد: روز نخست تحت عنوان «آیین تجلیل از دست‌اندرکاران سلامت و بهداشت»، روز دوم «هوای پاک و درختکاری»، روز سوم «تغذیه سالم»، روز چهارم «ورزش و سلامتی»، روز پنجم «مبارزه با مصرف سیگار و قلیان»، روز ششم «محیط زیست، سلامتی و بهداشت عمومی» و روز هفتم نیز تحت عنوان «فرهنگ دینی، سلامت و بهداشت عمومی» نامگذاری شده است.

معاون فرماندار آبادان ابراز داشت: برای هر روز از ایام ویژه برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به نواختن زنگ سلامت و بهداشت عمومی و حضور کار‌شناسان بهداشتی در مدارس نام برد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: گردهمایی گروه‌های سلامت، حضور در نماز جمعه، برپایی چادرهای سلامت در شش نقطه از آبادان و چوئبده و اروندکنار، همراه با ارائه مشاوره و انجام تست فشار خون به طور رایگان، نخاله‌برداری، پاکسازی، نی‌زدایی، ترمیم نوارهای حفاری، تشدید نظارت بر اماکن صنفی، توزیع کیسه زباله به طور رایگان، اطلاع‌رسانی مناسب رسانه‌ها در زمینه بهداشت عمومی و نصب بنر‌ها و پلاکاردهای با مضامین بهداشتی از دیگر برنامه‌های مانور بهداشت عمومی و سلامت به شمار می‌رود.
برچسب ها: آبادان ، زنگ سلامت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار