شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۷۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۳
 به بنگاه های سمت مهدیس (اهواز) رفتم تا از قیمت رهن و اجاره و یا خرید و فروش خانه ها با خبر شوم چون مرکز شهر خانه متری 2 میلیون تومان بود که برای خرید یک خانه 60 متری باید 120 میلیون تومان بدون هزینه های جانبی داشته باشی و قشر کارگر که توانایی خرید این گونه خانه ها را در مرکز شهر ندارد.
به همین دلیل به منطقه مورد نظر که فاقد امکانات فاضلاب، آسفالت، گاز، و یا حتا برق و آب غیرمجاز است رفتم و می دانم برای انشعاب آب و برق هم داستان های خودمان را داریم باید حساب دیگری باز کنم و آنجا هم تفاوت قیمتی آن چنان نداشت فقط تنها مزیت آنجا می توان به سال ساخت خانه ها اشاره کرد که تقریبا نوساز بودند. 
به هر حال قیمت یک خانه با پس انداز من تقریبا چند میلیونی اختلاف داشت.
با بنگاه دار در میان گذاشتم که موجودی من کم است باید جبران کنم و به بنگاه دار گفتم نمی شود با فروشنده صحبت کرد تا قیمت را پایین تر بیاورد گفت باز پولت کم است و حق بنگاهی را داری؟ 
گفتم مگر کمیسیون بنگاه داری چقدر است؟ گفت بالای یک میلیون تومان!
گفتم از طرفین مگر نه اینکه می گیرید. که در جواب گفت دیگر کمیسیون برای ما صرف نمی کند با یکی از طرفین خریدار یا فروشنده توافق می کنیم که اگر می خواهی خانه ات را به قیمت بالاتر یا همان قیمت مورد نظر برایت بفروشم باید بجای کمیسیون شیرینی به ما بدهی که مبلغش 2 میلیون تومان می شود! یا اینکه با خریدار به توافق می رسیم که اگر می خواهی زیر مبلغ گفته شده خودت آن را برایت بخریم باید تو شیرینی مبلغ 2 میلیونی را به ما بدهی و این بدور از انصاف است که بنگاه داران آن را دارند انجام می دهند.
بنابراین از مسئولین امر تقاضامندیم ضمن بررسی دقیق هر متر قیمت خانه در هر منطقه چون اصلا مشخص نیست که هر منطقه قیمت هر مترش چقدر است و قیمت ها اصلا ثابت نیست به بنگاه ها سرکشی کرده و نظر فروشندگان یا خریداران را بابت خدمت رسانی بنگاه داران از آنها سوال کنند. از اداره کل بازرسی و تعزیزات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت خوزستان می خواهم در این زمینه ورود کرده و نظارت بیشتری داشته باشند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سید مجتبی نبی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
comment
0
0
comment با سلام اگر در کوچه و خیابان گشتی زده باشید متوجه دیوارهایی و درب منزلهایی می شوید که بجای اینکه نمای شهر را زیبا کند تبدیل شده به محل رقابت شرکت ها و موسسات خدماتی واقعاً شهرداری طرحی برای این همه بی نظمی نداری که بتواند جلوی تخلف اینگونه شرکتها و موسستات خدماتی را بگیرد اینها که آدرس ، نام شرکت و موسسه ، شماره تلفن و شماره همراه دارند اگر جریمه سنگین برای آنها در نظر گرفته شود کمتر شاهد تخلف می شویم. پیشنهاد این حقیر این است که شهرداری محترم همانطور که پلیس ساختمان دارد پلیسی برای این تخلف در نظر گرفته شود و یا در وظایف پلیس ساختمان گنجانده شود باتشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار