به مناسبت دومین هفته فرهنگی دانشگاه، نوزدهم اردیبهشت ماه محفل انس با قرآن با حضور نابغه قرآنی پاکستانی در آمفی تئاتر شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران برگزار شد.

"> نابغه پاکستانی در دانشگاه چمران اهواز
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶

به مناسبت دومین هفته فرهنگی دانشگاه، نوزدهم اردیبهشت ماه محفل انس با قرآن با حضور نابغه قرآنی پاکستانی در آمفی تئاتر شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران برگزار شد.

 

شوشان : به مناسبت دومین هفته فرهنگی دانشگاه، نوزدهم اردیبهشت ماه محفل انس با قرآن با حضور نابغه قرآنی پاکستانی محمدتقی خان به همراه برادر ایشان محمدنقی خان در آمفی تئاتر شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معنوی که با استقبال بی سابقه دانشجویان، کارمندان و اساتید این دانشگاه همراه بود، دکتر مخبر دزفولی رییس شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ، با اشاره به آیات قرآن کریم برکات انس با قرآن را برشمرد و با اشاره به آغاز طرح فرهنگی نهضت قرآنی در دانشگاه شهید چمران اهواز از استقبال دانشگاهیان از فعالیت های قرآنی تشکر کرد.پس از آن، قاری بین المللی قران کریم و نفر اول مسابقات بین الملی قرآن در ایران و هندوستان، استاد قاسم مقدمی به قرائت آیاتی از قرآن مجید با صوتی دلنشین پرداخت که مورد تحسین فراوان حاضرین قرار گرفت.

به گزارش شوشان ، در ادامه، حافظ نابغه قران استاد محمدتقی خان جلوه هایی از معجزات قرآن را به نمایش گذاشت که سرعت، تمرکز و جدید بودن شیوه های قرائت وی موجب اعجاب و شگفتی خیل عظیم حاضرین گردید.

وی به معرفی خود با استفاده از بخش هایی از آیات قرآن پرداخت و در ادامه به درخواست حاضران در مراسم، آیات قرآن را به چند روش: تلاوت آیات ابتدایی هر صفحه، تلاوت به صورت ضربدری، قرائت آیات براساس شماره آنها، پاسخ به تعداد یک آیه در قرآن کریم تلاوت آیات با اشاره چشم و یا پرسیدن نام شخص پرسش کننده و ... قرائت نمود که مورد تشویق و تحسین بسیار زیاد حاضرین و خصوصا دانشجویان قرار گرفت.

گفتنی است؛ استاد محمدتقی خان به قرائت قران با 51 روش متعدد و جدید تسلط دارد.شایان ذکر است که استقبال دانشجویان از این برنامه قرآنی به حدی بود که کلیه راه های ورودی به سالن مسدود شده بود و دانشجویان برای فیض بردن از کلام الهی از ظرفیت کامل فضای سالن استاد مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران استفاده کرده بودند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار