شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۱

شوشان: دومین نشست هم اندیشی مدیران جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به منظور تبادل نظر و انسجام بخشیدن به طرح توسعه کشاورزی در استان خوزستان برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به طرح توسعه کشاورزی گفت: این طرح از دی ماه سال گذشته در دستور کار دولت قرارگرفته و تاکنون در کشور و خصوصا در استان خوزستان پیشرفت خوبی داشته است.

به گزارش شوشان ، وی افزود: در فاز اول طرح توسعه کشاورزی اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 600 میلیون تومان برای کل کشور و به منظور توسعه کشاورزی در سطح کشوراختصاص داده شده که با اجرای فاز دوم این طرح این رقم به 15 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: سهم خوزستان از این رقم 473 میلیارد تومان بوده که 7.6درصد از کل اعتبارات کشور را به خود اختصاص داده است.

کیخسرو چنگلوایی با اشاره به روند کاری این طرح در خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان خوزستان با تصویب 3هزار و 563 طرح از شهرستانهای هندیجان ،ماهشهر،آبادان،خرمشهر،اهواز و باوی توانسته بیشترین سهم از این میزان یعنی 50 درصد از اعتبارتخصیص شده معادل 218میلیارد تومان را به خود اختصاص دهد،و 6هزار و 628نفر نیز اشتغال ایجاد کند.

وی این طرح را از جمله مهمترین طرحها در بخش کشاورزی عنوان کرد که مزایای فراوانی برای توسعه بخش کشاورزی و تولید بیشتر محصولات کشاورزی ارائه شده است و افزایش محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال را از مهمترین ویژگی های این طرح برشمرد.

چنگلوائی تخصیص اعتبارات موردنیاز ،جامعه نگری و توسعه متوازن را از دیگر خصوصیات این طرح عنوان کرد و افزود: در این طرح منابع اعتباری خوبی دیده شده که از نظر نرخ بهره،مدت بازپرداخت و اعتبارات لازم به سود متقاضیان خواهد بود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح توسعه کشاورزی تمامی بخش هایی که در امور کشاورزی دخیل هستند از مرحله کاشت تا مرحله برداشت و اجرای آن وظیفه مند خواهند بود ،و این امر جنبه جغرافیایی ندارد و مشمول تمام کشور خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: طرح توسعه کشاورزی منحصربه افراد حقیقی یا حقوقی خاصی نیست و با توجه به ظرفیت های خالی که در بخش کشاورزی وجود دارد همه افراد میتوانند از این طرح بهره مند شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار