شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
در دیدار مدیرکل اوقاف خوزستان با رییس دادگستری :
رییس دادگستری خوزستان گفت: تفاهم و همکاری دادگستری و اوقاف خوزستان در دو زمینه احیای موقوفات و بقاع متبرکه قابل گسترش است.
 نشست مشترک روسای ادارات اوقاف و امورخیریه خوزستان و دادگستری خوزستان برگزار شد. به گزارش اداره کل اوقاف و امورخیریه خوزستان؛حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد طباطبایی مدیرکل اوقاف و امورخیریه خوزستان در این دیدار گفت: اگر وقف به درستی در جامعه تبیین و ترویج شود دیگر هیچ مستمندی در جامعه یافت نخواهد شد و مشکلات معیشتی مردم کاملا حل می شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خوزستان ادامه داد: اگر بتوانیم معیشت مردم را حل کنیم شاهد کاهش چشمگیر فساد اقتصادی و اخلاقی در جامعه خواهیم بود. تحقق این مهم مستلزم احیای موقوفات در استان است.
طباطبایی بیان داشت: اما مشکل عمده ما در بحث مباحث حقوقی و اسنادی موقوفات می باشد که اگر بتوان این مشکل را برطرف و سند موقوفات را بازپس و احیا کرد حل مشکلات اجتماعی تسریع می یابد.
در ادامه این دیدار محمدباقر الفت رییس دادگستری استان خوزستان نیز گفت: تفاهم وهمکاری اداره کل دادگستری و اوقاف خوزستان در دو زمینه احیای موقوفات و بقاع متبرکه قابل گسترش است.
این مقام مسئول بیان داشت: برای تسریع در بحث سنددار کردن موقوفات ،پرونده های مربوط به دادگاه اصل 49 ارجاع داده می شود که این دادگاه در امر تسریع پرونده ها تا حصول نتیجه تلاش می کند . الفت افزود: در این دادگاه پرونده ها موقوفات به صورت ویژه بررسی می شود. رییس دادگستری استان خوزستان به فرمایشات حصرت امام در خصوص اینکه موقوفات باید به اصل خود برگردد اشاره کرد و گفت: بر این اساس احیای موقوفات در استان باید در اولویت قرار دارد.
الفت در ادامه تقويت هر چه بيشتر اداره حقوقي ادارات به خصوص اداره كل اوقاف را به منظور دفاع از حقوق حقه موقوفات خواستار شد و تصريح كرد : وظيفه ذاتي دستگاه قضايي حفظ حقوق عامه و احقاق حق و اجراي عدالت است و دستگاه قضايي استان با متجاوزين و افرادي كه قصد تعرض يا تجاوز به موقوفات را دارند برخورد جدي قانوني خواهد داشت.
وي در واگذاري املاك موقوفه اعم از تجاري و غيره دقت لازم و رعايت مصلحت موقوفه را مورد تأكيد قرار داد و خاطر نشان ساخت : بدون شك اگر اين مهم به طور دقيق و جدي مد نظر قرار نگيرد به نيت و هدف واقف به معناي واقعي عمل نخواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار