شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۱

شوشان : نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اين‌كه امروز مهم‌ترين مساله، خودكفايي صنعت نفت است، گفت: قطع همه وابستگي‌ها به معناي واقعي كلمه با غير از ايراني‌ها است لذا ما نيازي به غير از ايراني‌ها نداريم. آيت‌الله سيد محمد علي موسوي ‌جزايري در دومين گردهمايي متخصصان جوان صنعت نفت كه 21 ارديبهشت ماه در مجموعه فرهنگي امام رضا شركت نفت در اهواز برگزار شد، اظهاركرد : زماني كه از گفته‌هاي دين فاصله گرفتيم استعمار بر ما مسلط شد و در اين زمان با گرفتن اعتماد به نفس و خودگرايي از اين ملت، دچار عقب ماندگي شديم . وي افزود :‌ استعمار اين باور را كه مرز شرقي نسبت به مرز غربي عقب مانده‌تر است در ما ايجاد كرد تا اين ملت تا ابد از سفره‌خانه غربي‌‌ها استفاده كند‌. ملت‌هايي نظير ايران، هند و چين آن‌قدر بر اين باور معتقد شده بودند كه با خود مي‌گفتند ما هم‌چون غرب كساني نظير انيشتين و يا نيوتن نداريم پس بايد از آن‌ها كمك بگيريم.

نماينده ولي فقيه در خوزستان با اشاره به اين‌كه استعمار در طول تاريخ به ما خيانت و دستمان را از منابع طبيعي خودمان كوتاه كرد، گفت: به طور علني به ما مي‌گويند كه شما نيازي به انرژي هسته‌اي نداريد. زيرا دوست ندارند ما به اين مرحله برسيم. آيا شرارتي بالاتر از اين است؟

وي افزود: اميدوارم همان‌طور كه دختران و پسران ما انرژي هسته‌اي را راه‌اندازي كرده‌ و توانسته‌اند ما را در دنيا سربلند كنند، شاهد توسعه صنعت نفت در كشور و دنيا باشيم.

آيت‌الله جزايري ادامه‌ داد : خدا را شكر كه امروز اعتماد به نفس پيدا كرده‌ايم و نعمت اميد در كشور زنده شده است كه اگر نبود هيچ مادري به فرزندش شير نمي‌داند و هيچ باغباني به درختان آب نمي‌داد. وي افزود: ما بايد با فكر و تدبير صحيح، دست در دست هم داده و مشكلات خود را حل كنيم.

جنگ آن روز عليه ما نظامي بوده اما امروز در يك جنگ بسيار خطرناك به سر مي‌بريم و راه‌حل آن يك ابتكار عمل خوب است. امام جمعه اهواز با اشاره به اين‌كه بايد زير پرچم‌ امام عصر(عج) دين خود را به امام و شهيدان ادا كنيم، ‌افزود : هر چند كه راه سختي است و كوله بار سنگيني بر دوش داريم ولي با عزمي آهنين مي‌توانيم خود را به نوك كوه برسانيم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار