اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
رئیس پلیس راهور خوزستان:
بیشتر حوادث رانندگی در تعطیلات نوروز ناشی از رعایت نکردن سرعت مجاز در مسیرهای خلوت و ساعت کم‌ترافیک بوده است.
رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: بیشتر حوادث رانندگی در تعطیلات نوروز ناشی از رعایت نکردن سرعت مجاز در مسیرهای خلوت و ساعت کم‌ترافیک بوده است.

سرهنگ عادل مجدمی - اظهار کرد: اوج کار پیش از تحویل سال در روز 29 اسفندماه بود که در خیابان‌های اهواز شاهد ترافیک سنگینی بودیم. در ایام تعطیلات نوروز نیز صبح‌ها در شهر ترافیک روان و در بعدازظهرها ترافیک سنگینی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در ایام نوروز ترافیک بیشتر حوالی پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن تفریحی ایجاد می‌شد و بعضی وقت‌ها این ترافیک تا ساعت 2:30 بامداد نیز ادامه داشت.

رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: همه ساله استان خوزستان در ایام نوروز به دلیل وضعیت آب و هوایی مناسبی که نسبت به استان‌های دیگر دارد و همچنین با توجه به حضور کاروان‌های راهیان نور برای بازدید از اماکن دفاع مقدس، شاهد حضور مسافران بیشتری از سراسر کشور بوده است.

مجدمی با بیان این‌که درصد وقوع تصادفات در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته کاهش یافته است، اظهار کرد: در ساعاتی که ترافیک وجود نداشته و مسیرها خلوت هستند، با افزایش سرعت از سوی برخی رانندگان مواجه هستیم که گاه با حوادثی همراه بوده که از جمله این حوادث برخورد با عابر پیاده است.

وی افزود: برخی از این حوادث به آسیب شدید عابر پیاده یا گاهی فوت منجر شده است. همچنین در این شرایط مصدومیت راکبان موتورسیکلت‌ها را نیز شاهد بودیم که به دلیل تصادف یا واژگونی و نداشتن کلاه ایمنی آسیب شدیدی به آنها وارد شده است.

رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: همه این حوادث ناشی از رعایت نکردن قوانین است که داشتن سرعت غیرمجاز یکی از این دلایل است. در حقیقت بیشتر این حوادث در ساعاتی از شبانه‌روز اتفاق افتاده که انتظار وقوع آن نمی‌رفت. چون در این ساعات مسیرها بسیار خلوت بوده‌اند و مسیری نبوده که منجر به حادثه شود و چون مشکل ترافیکی یا هندسی در این مسیرها وجود نداشته، این حوادث بسیار نگران کننده است.

مجدمی اظهار کرد: از همه شهروندان و مهمانان نوروزی خواهشمندیم با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از وقوع حوادث جلوگیری کنند. همچنین نیاز است رانندگان به نکاتی از جمله عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، رعایت سرعت مطمئنه، استفاده از کمربند ایمنی و داشتن استراحت کافی پیش از رانندگی توجه کامل داشته باشند.

وی اظهار کرد: از جمله مواردی که در بحث جاده‌ای منجر به وقوع حوادث ناگوار می‌شود، عدم استراحت کافی رانندگان است. راننده‌ای می‌تواند سالم به مقصد برسد که از سلامتی کامل و استراحت کافی برخوردار باشد و اگر در هر کدام از این موارد، خللی وارد شود بی‌شک فرد یا افراد سالم به مقصد نمی‌رسند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار