شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در اهواز :
بیش از 34میلیون و 300 هزار نفرشب در 9 روز تعطیلات نوروز به ثبت رسیده است.
شوشان - علیرضا عبداله نژاد : مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و  رییس سازمان میراث فرهنگی  گردشگری و صنایع دستی کشور در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان که با حضور استاندار ، فرمانداران و سایر مسئولان ذیربط برگزار شد گفت: در سال 2013 میلادی ،آمار گردشگران به  یک میلیارد و 35 میلیون نفر گردشگر رسید که از این رقم حدود 1100 میلیارد دلار عاید کشورهای مقصد گردشگران شده است.

سلطانی فر بیان داشت: ایران یک درصد از مساحت دنیا را به خود اختصاص داده است ولی در میان جاذبه های گردشگری تاریخی و فرهنگی و طبیعی در رتبه10 تا 5 دنیا قرار دارد.

معاون رییس جمهور و  رییس سازمان میراث فرهنگی  گردشگری و صنایع دستی کشور در ادامه بیان داشت:تحریم ناعادلانه غرب به صنعت گردشگری کشور آسیب های جدی وارد کرده است. وی یادآورشد: محدودیت در پروازها ، تورهای گردشگری ، نبود بیمه و حمل و نقل هوایی و وجود جوسازی های علیه کشورمان تقاضا برای اخذ روادید برای ورود گردشگر به کشور را کاهش داده بود.

سلطانی فر  به توافقات حاصل شده میان اروپا و ایران در قالب 1+5 اشاره کرد و گفت: با پذیرش غرب به حقوق جقه هسته ای ایران و توافقات مثبت صورت گرفته  شاهد رغبت و استقبال بسیاری از اتباع کشورهای مختلف برای سفر  به ایران هستیم. در این فضا تقاضا برای اخذ ویزا برای سفر به ایران افزایش چشمگیری داشته است. و اینچنین فضای می تواند خوزستان را نیز به قطب گردشگری تبدیل کند. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، گفت: بیش از 34میلیون  و  300 هزار نفرشب در 9 روز تعطیلات نوروز به ثبت رسیده است.

سلطانی فر ، با بیان اینکه از 29 اسفند سال 92 تا هشتم فروردین ماه جاری، 34 میلیون و 315 هزار و 157  نفر- شب در مراکز اقامتی از جمله هتل ها ، منازل استیجاری،کمپ های موقت، کلاس های مدارس به ثبت رسیده است، افزود : در این مدت 13 میلیون و209 هزارو 442 نفر از مراکز تاریخی و فرهنگی بازدید کرده اند. از این تعداد  حدود 70 درصد در هتل ها و مهمانپذیرها،19 درصد در محل های اسکان آموزش و پرورش و 15 درصد در منازل استیجاری اسکان یافته اند .


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ارائه طرحی برای انتقا تعطیلات از پاییز و زمستان به تابستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در خوزستان علاوه بر زمینه های اقتصادی ، انرژی و کشاورزی و تجارت در زمینه گردشگری نیز این استان دارای تنوع اقلیمی و طبیعی است

وی ادامه داد: وجود جاذبه های گردشگری ، تاریخی و طبیعی در استان می تواند خوزستان را به قطب گردشگری در کشور تبدیل کند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: تعداد گردشگران که از ایران به کشورهای خارجی سفر می کنند دو برابر تعدادی است که به کشور وارد می شوند. سالانه حدود 7 میلیون گردشگر ایرانی به سفرهای خارجی می روند که این تعداد حدود 8 میلیارد دلار ارز را نیز از کشور خارج می کنند. 

استاندار خوزستان نیز در این جلسه گفت:خوزستان به عنوان نبض کشور اگر خوب بتپد کشور نیز به خوبی می تپد. در همه این سال ها به توسعه بخش خدمات توجهی نشده است . این در حالی است که با توجه به محدودیت های استخدام دولتی در استان ، می توان با توسعه بخش خدمات گام های بلندی در جهت اشتغال زایی در استان برداشته شود. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
comment
0
0
comment سلام ...این مطلبی که در سر تیتر گذاشته اید چه ربطی به متن پیام داشت چرا هیچ اشاره ای به آن نشده بود ...واقعا که.........
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار