اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
شایسته است در مقطعی که مسئولین دولتی برای دعوت اقشار به انصراف از دریافت یارانه فعالیت می کنند خود نیز به شکل گسترده پیشگام شوند.
* همزمان با آغاز ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه از سوی دولت ؛ برخی از مسئولان استان خوزستان از دریافت یارانه انصراف دادند. سرپرست، اعضاء هیئت رئیسه و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در آستانه آغاز اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها در نامه ای به استاندار از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند. 
در این نامه آمده است : در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مقرر شده است تا بخش قابل توجهی از منابع حاصل از انصراف افراد بی‌نیاز از دریافت یارانه نقدی در اختیار بخش بهداشت و درمان قرار گیرد. به همین جهت سرپرست، اعضاء هیئت رئیسه و رؤسای دانشکده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان یکی از دانشگاه‌های مادر و تیپ یک کشور در راستای پیروی از سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و به منظور فرهنگ‌سازی و حمایت هرچه بیشتر از دولت در افزایش بودجه بخش بهداشت و درمان در سال جدید، همگی به اتفاق از دریافت یارانه نقدی انصراف خود را اعلام کردند.
لازم به ذکر است اسامی این مسئولین به شرح زیر اعلام می‌گردد:اعضا هیئت رئیسه : اسماعیل ایدنی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ ایرج نظری، معاون درمان دانشگاه؛ سید سعید سیدیان، معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان؛ مالک کنانی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه؛ عبدالله رفیعی، معاون توسعه آموزشی دانشگاه؛ ساسان موگهی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه؛ نادر صاکی معاون، توسعه تحقیقات و فناوری دانشگاه؛ بهزاد شریف مخمل‌زاده، معاون غذا و داروی دانشگاه رؤسای دانشکده‌ها :١- سید جلال هاشمی، رئیس دانشکده پزشکی ٢- اسکندر مقیمی‌پور، رئیس دانشکده داروسازی ٣- محمود جهانگیرنژاد، رئیس دانشکده دندانپزشکی 4- محمدطه جلالی، رئیس دانشکده پیراپزشکی 5- منصور ظهیری، رئیس دانشکده بهداشت 6- پروین عابدی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ٧- محمدجعفر شاطرزاده، رئیس دانشکده توانبخشی. 
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در نامه ای خطاب به رییس جمهور کشورمان انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام کرد. به دنبال تشکیل کمپین انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی، اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز به آن پیوستند. با همکاری مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات دانشگاه شهید چمران لینک اعلام خودداری از دریافت یارانه نقدی دانشگاهیان در صفحه نخست پورتال این دانشگاه راه اندازی شد. سامانه اعلام خودداری داوطلبانه از دریافت یارانه هم اکنون در پورتال دانشگاه به آدرس www.scu.ac.ir قابل دسترسی است که با برنامه ریزی انجام شده، داوطلبان نام خود را ثبت و اعلام می کنند. رئیس شورای شهر اهواز نیز گفت : پیشنهاد انصراف اعضای شورای شهر اهواز از دریافت یارانه در جلسه روز دوشنبه مطرح می‌شود. رامی علاسوند اظهار کرد : اکثر شهروندان اهوازی و حومه برای دریافت یارانه برنامه‌ریزی کرده‌اند و با توجه به مشکلاتی که برای امرار معاش دارند نمی‌توانند از دریافت یارانه انصراف دهند.
وی ادامه داد: اگر اقشار پردرآمد جامعه از دریافت یارانه انصراف دهند روند اجرای پروژه‌های عمرانی و ملی تسریع خواهد شد. 
وی در رابطه با انصراف اعضای شورای شهر از دریافت یارانه خاطر نشان کرد : در جلسه روز دوشنبه شورای شهر این مسئله را مطرح خواهم کرد تا اعضا براساس تمایل خود اقدام به انصراف از دریافت یارانه کنند.
رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه صنعت نفت نیز از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند. دکتر غلامرضا راشد رییس دانشگاه صنعت نفت با اعلام این خبر اظهار کرد : در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه، اعضای هیات رییسه این دانشگاه در تصمیمی هماهنگ از دریافت یارانه نقدی انصراف می دهند. 
به دنبال تشکیل کمپین انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی، اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز به آن پیوستند. سامانه اعلام خودداری داوطلبانه از دریافت یارانه هم اکنون در پورتال دانشگاه به آدرس www.scu.ac.ir قابل دسترسی است.
به گزارش شوشان ؛ شایسته است در مقطعی که مسئولین دولتی برای دعوت اقشار به انصراف از دریافت یارانه فعالیت می کنند خود نیز به شکل گسترده پیشگام شده و در شهرستان ها فرمانداران، بخشداران، شهرداران، تجار و بازرگانان و صاحبان صنایع و مدیران دستگاه های اداری به این گفتمان بپیوندند چرا که گفته اند: الناس علی دین ملوکهم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار