اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
استاندار خوزستان خواستار شد؛
دکتر مقتدایی گفت:باید تمام اهداف پیش بینی شده در قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شود و منابع حاصل از درآمد حامل های انرژی ودیگر کالا ها در سه بخش مصرف شود.
استاندار خوزستان گفت: دستگاه های ذیربط و رسانه های ملی باید با اطلاع رسانی صحیح در جهت رفع ابهامات موجود در روند ثبت نام هدفمندی یارانه ها ،نگرانی های خانوارهای استان و فعالان اقتصادی را کاهش داده و رفع کنند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان،ˈعبدالحسن مقتداییˈ دراولین جلسه ستاد هدفمندی یارانه های استان خوزستان با بیان اینکه هر استان و شهر ،دارای ویژگی های اقتصادی و زیرساختی مختص به آن منطقه است گفت: دستگاه های مربوطه باید در اطلاع رسانی و راهنمایی مردم به گونه ای عمل کنند تا روند اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و مراحل ثبت نام محله دوم در فضایی آرام انجام شود 

وی افزود: باید در مرحله دوم ثبت نام پیش بینی های لازم به گونه ای انجام شود تا تمامی متقاضیان استان در کلیه مناطق شهری، روستایی، عشایری و خانوارهای وابسته به نهادهای اجتماعی بتوانند در زمان مقرر با دسترسی آسان به سامانه های مربوطه و یا دفاتر پیشخوان و پلیس +10 و مراجع ذیصلاح اطلاعات خود را ثبت کنند.

عالی ترین مقام دولتی در استان خوزستان متذکر شد، دستگاه های متولی امر هدفمندی یارانه ها تا آخرین روز ثبت نام گزارشات روزانه از روند ثبت نام را تهیه کرده و با بررسی نقاط قوت و ضعف در زمان اجرا ،با برقراری امکانات تماس ، ابهامات خانوارها در خصوص نحوه ثبن نام مرحله دومم هدفمندی یارانه ها را پاسخ دهند.

همچنین معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان نیز ضمن بررسی قانون هدفمندی یارانه ها گفت:تنها اجرای بخش پرداخت نقدی یارانه به خانوارها ،که جزیی از برنامه قانون هدفمندی یارانه ها است باعث تورم شدیدی در کشور شد.

امید حاجتی افزود: این امر موجب شد دولت با کسری 14 هزارمیلیارد تومانی بودجه مواجه شود.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت های قانون هدفمندی یارانه ها استفاده شود گفت:باید تمام اهداف پیش بینی شده در قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شود و منابع حاصل از درآمد حامل های انرژی ودیگر کالا ها در سه بخش مصرف شود.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان ادامه داد:در قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده از محل منابع حاصله50 درصد در جهت افزایش پوشش بیمه های اجتماعی با پرداخت یارانه های نقدی به خانوارهای مستحق ، 30 درصد در جهت بسته های حمایتی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان کالا وخدمات و 20 درصد در جهت تکمیل طرح های عمرانی کشور هزینه شود ولی متاسفانه در شیوه قبلی فقط به بخش پرداخت نقدی به تمام خانوارها اهمیت داده شد .

گفتنی است درا ین جلسه تمامی دستگاه های مربوطه در امر ثبت نام خانوارها در فاز دوم هدفمندی یارانه ها حضور داشتند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار