شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
با پیگیری استاندار خوزستان وبه منظور تامین رفاه عمومی , هرشهروند ساکن منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) فقط می تواند یک دستگاه خودرو با تخفیف عوارض گمرکی ازخارج وارد کند.
با پیگیری استاندار خوزستان وبه منظور تامین رفاه عمومی , هرشهروند ساکن منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) فقط می تواند یک دستگاه خودرو با تخفیف عوارض گمرکی ازخارج وارد کند.

به گزارش ایرنا اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده استان و به منظور تامین رفاه مردم ، طبق دستور استاندار, واردات بیش از یک دستگاه خودرو باید ازطریق شرکت های ثبت شده درمنطقه که دارای کارت بازرگانی واردات خودرو هستند ,انجام شود.

وی افزود: عوارض خودروهای وارداتی فقط برای یک بار توسط شخص حقیقی یا حقوقی وارد کننده پرداخت می شود و هیچ گونه عوارضی از خریدارانی که خودرو مورد نیاز خود را با پلاک اروند دراستان خوزستان خریداری می کنند , اخذ نمی گردد.

زمانی افزود: با پرداخت کلیه عوارض مربوط به واردات خودرو است که منطقه آزاد اروند نسبت به شماره گذاری خودرو اقدام می کند.

وی افزود: شرکت های وارد کننده انبوه خودرو نیز می بایست خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی خودرو های وارداتی را عهده دارشوند.

زمانی ادامه داد : خودروهای وارداتی باید ساخت سالهای 2013 و 2014 باشند . این خودروها اگرساخت کشورهای آسیایی باشند مبلغ 20 میلیون ریال و اگر ساخت اروپا باشند مبلغ 40 میلیون ریال عوارض گمرکی بابت هردستگاه اخذ می گردد.

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد اروند محدودیتی درخصوص قدرت حجم موتورخودروهای وارداتی اعمال نشده است .

زمانی از عنایت و ابتکار عمل استاندار خوزستان نسبت به ارایه خدمات رفاهی و حمل ونقل به مردم آبادان و خرمشهر قدردانی کرد.

گزارش ایرنا حاکی است که براساس مصوبه اخیر شورای تامین استان خوزستان , خودروهای عمومی اعم از مینی بوس و تاکسی با پلاک اروند می توانند درسطح کل استان خوزستان تردد کنند.

همچننین خودروهای شخصی با پلاک اروند در روزهای عادی ( غیرتعطیل ) مثل سابق تاشعاع 120 کیلومتر و در روزهای تعطیل بدون محدویت درسطح کل استان خوزستان می توانند تردد داشته باشند.

ازاین پس کلیه شهروندان خوزستانی با رعایت این موارد می توانند بدون شرط سکونت درآبادان و خرمشهر نسبت به خرید خودرو با پلاک اروند اقدام کنند .ساکنین شهراهواز نیز می توانند بدون شرط سکونت درمحدوده منطقه آزاد اروند نسبت به خرید اینگونه خودروها اقدام و هیچ محدودیتی از نظر میزان روزهای توقف خودرو دراهواز وجود ندارد.

گفتنی است تاپیش از این , شهروندان اهوازی باتوجه به عدم سکونت درآبادان و خرمشهر نمی توانستند نسبت به واردات خودروهای با پلاک اروند اقدام کنند. اگر اینگونه خودروها را ازشخاص حقیقی و حقوقی با تنظیم مبایع نامه خریداری می کردند ناچار بودند پس از اقامت کوتاهی دراهواز , به شهرآبادان و خرمشهر و یا محدوده منطقه آزاد تجاری اروند رجعت ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار