اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
هنر بختیاری
سفنديار رنجبري اين خواننده خوش صدا و خوش پوش بختياري در سال 1360 با ترانه ((گويل بهاره))و همنوازي دهها نوازنده در اركستر سمفونيك توانست چهره شده و گويش بختياري چهارلنگ آن هم از نوع هفتكلي اش را از طريق صدا و سيما كشوري نمايد.
 اسفنديار رنجبري اين خواننده خوش صدا و خوش پوش بختياري در سال 1360 با ترانه ((گويل بهاره))و همنوازي دهها نوازنده در اركستر سمفونيك توانست چهره شده و گويش بختياري چهارلنگ آن هم از نوع هفتكلي اش را از طريق صدا و سيما كشوري نمايد. 

استاد رنجبري صداي خوشش را ارثي مي داند و مي گويد: پدر بزرگم صداي دلنشيني داشت  به همين دليل وقتي مي خواندم عموي بزرگم گويي خاطراتش زنده مي شد مرا تشويق به خواندن مي كرد  وصدايم را با ضربات مادر بزرگم بر دار قالي تست مي زدم. اسفنديار رنجبري كمي مكث مي كند  لبخندي زده و ادامه مي دهد: ولي اولين بار كه در سينما كارگري هفتكل برنامه اجرا كردم بدليل اينكه دير به خانه رفتم ( مي خندد) با دستان  پدرم حسابي نوازش شدم.
رنجبري در مورد تجربه اولين كار حرفه ايش (گويل بهاره) هم گفت: صدا و سيما اطلاعيه داده بود كه از خوانندگان تست صدا مي گيرند به همين دليل سراغ يكي از نوازندگان سرشناس ني رفتم تا او را با خود به صدا و سيما ببرم اما او براي اين كار دوهزارتومان از من مطالبه كرد ... آن موقع پول زيادي بود و  تهيه آن برايم مشكل ، خلاصه به هر ترفندي بود ايشان را متقاعد كرده و با خود همراه ، ولي نوازنده وسط كار اجرا گفت اين ترانه بدرد نمي خورد  ولي به دليل انرژي كه روي كار گذاشتم علارغم  گفته ايشان ترانه گويل بهاره مورد تاييد و توجه قرار گرفت و منت هاي آن نوازنده باعث شد تا از آن به بعد اكثر ترانه هايم را خودم آهنگ سازي و ترانه سرايي نمايم.

 


اسفنديار رنجبري اكنون كه بيست و هفت سال از اولين اجراي حرفه ايش مي گذرد به يكي از پر كارترين خوانندگان بختياري تبديل شده و در اكثر برنامه هاي تلويزيوني بعنوان سفير فرهنگي اين ايل بزرگ و سرافراز عمل كرده و صداي خوش و دلنشينش را در استانهاي مختلف و مناسبتهاي گوناگون به رخ مي كشد.
استاد رنجبري بازنشسته بانك تجارت است ولي خودش اهل تجارت نيست ... هنرمند است و هنر پرور . در برنامه هاي تلويزيوني با تمام احساس مي خواند و با سوال يا بي سوال نام هفتكل را مي برد و هنگامي كه در خيابانها و بازار  آرامش شهر هفتكل  قدم مي زند گويي به مدينه فاضله اش وارد شده و غرق در خاطرات ، كودكي و نوجواني اش را به ياد مي آورد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار