اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
مدیرکل دامپزشکی خوزستان:
کشتارگاه اهواز به دلیل نداشتن شرایط قانونی، هرگز پروانه بهره برداری دریافت نمی کند.
 مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: کشتارگاه اهواز به دلیل نداشتن شرایط قانونی، هرگز پروانه بهره برداری دریافت نمی کند.

مصطفی کنارکوهی با اشاره به مشکلات قانونی کشتارگاه صنعتی شهرداری اهواز تصریح کرد: به دلیل محل قرارگیری، این کشتارگاه هیچگاه نمی تواند پروانه بهره برداری دریافت کند.

وی با بیان اینکه شهرداری کشتارگاه سنتی اهواز را تحت عنوان کشتارگاه صنعتی بهسازی کرده است، تصریح کرد: این کشتارگاه پیش از این نیز شرایط دریافت پروانه بهره برداری نداشته و با توجه به اینکه ضوابطی چون حریم جاده و مراکز اسکان (روستاهای اطراف) در آن رعایت نشده، هیچگاه شرایط قانونی دریافت پروانه بهره برداری را نخواهد داشت.

کنارکوهی همچنین از افتتاح این کشتارگاه تا چند روز آینده خبر داد و افزود: قرار بود کشتارگاه صنعتی اهواز پیش از نوروز افتتاح شود اما با توجه به داشتن نواقص از جمله عدم آموزش نیروها و به تبع آن احتمال خطرات صنعتی و جانی این افتتاحیه به تاخیر افتاد.

دبیر کارگروه کشتارگاه های استان درباره دلیل موافقت اداره کل دامپزشکی استان با اجرای طرح شهرداری اهواز مبنی بر بهسازی کشتارگاه سنتی، اظهار کرد: با توجه به اینکه کلان شهر اهواز با داشتن بیشترین کشتار دام فاقد کشتارگاه مناسب بود و طرح گذشته کشتارگاه صنعتی نیز هنوز اجرا نشده است، بهسازی کشتارگاه سنتی اهواز اجتناب ناپذیر بود. به همین دلیل اداره کل دامپزشکی استان به خاطر اهداف بهداشتی جامعه چشم روی هم گذاشته است.

وی با بیان اینکه امکان ادامه شرایط نامناسب گذشته در کشتارگاه سنتی وجود نداشت، اضافه کرد: روزانه بیش از یک هزار تن گوشت در این کشتارگاه تولید می شود به همین دلیل بهسازی این کشتارگاه و صنعتی کردن آن به هر حال یک گام به جلو برای تامین بهداشت شهروندان به شمار می آید و سود آن بیشتر از مضرات است.

کنارکوهی خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان اعمال ضوابط بهداشتی در این کشتارگاه را بسیار سختگیرانه اجرا کرده تا مساله جبران شود.

وی در ادامه گفت: با افتتاح کشتارگاه صنعتی اهواز کشتار چهار شهر اطراف به این کشتارگاه منتقل می شود. کشتارگاه های سنتی حمیدیه و هویزه پیش از این تعطیل شدند و کشتارگاه های سنتی باوی و سوسنگرد نیز به زودی تعطیل می شوند.

کشتارگاه اهواز با 15 هکتار مساحت توسط شهرداری اداره می شود. این محل به دلیل مشکلات بهداشتی و زیست محیطی، در سال 72 به صورت موقت و مشروط از درون شهر به محل فعلی خود در جاده بقایی منتقل شد تا پس از ساخت کشتارگاه صنعتی (در منطقه زرگان) تعطیل شود. طرح کشتارگاه صنعتی اهواز در زرگان اما همچنان مسکوت مانده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار